• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora och radiostyrda tråden!

Kul!

RTF modell? Får man fråga vilken? Rimlig att flyga? Har alltid blivit skrämd till att lågvingade modeller är typ omöjliga…

Hade någon handbyggd balsamodell när jag var liten på den tiden man körde etanol-motorer. Allt var superkrångligt och megakänsligt och jag gjorde så mycket kaffeved av min modell att karriären lades på is… :D
Eachine Mini Mustang P-51D är det, allt du behöver för att komma igång är med i paketet och riktigt lätt och kul att flyga (har aldrig kört flygplan förut). Den har tre lägen att flyga i. Beginner mode som är jättelätt och bra att börja med, men den är så stabil så jag bytte snabbt till mellanläget. Jag har sedan dess även köpt deras F4U Corsair, och en ny radio som gick jättebra att koppla till planen.

1651561935580.png


Har även kopplat radion till en gammal flysky bilmottagare som ska sitta i en segelbåt, så radion känns som ett riktigt bra köp :)

Ska även se om jag kan gräva fram min gamla Blade-helikopter som jag bara lyckats krasha, och min gamla Hubsan-drönare och koppla in dem till radion med :)

Hovrar även jag på köp-knappen när det gäller en Scx24.... svårt att hålla sig! ;)
 
Eachine Mini Mustang P-51D är det, allt du behöver för att komma igång är med i paketet och riktigt lätt och kul att flyga (har aldrig kört flygplan förut). Den har tre lägen att flyga i. Beginner mode som är jättelätt och bra att börja med, men den är så stabil så jag bytte snabbt till mellanläget. Jag har sedan dess även köpt deras F4U Corsair, och en ny radio som gick jättebra att koppla till planen.

1651561935580.png


Har även kopplat radion till en gammal flysky bilmottagare som ska sitta i en segelbåt, så radion känns som ett riktigt bra köp :)

Ska även se om jag kan gräva fram min gamla Blade-helikopter som jag bara lyckats krasha, och min gamla Hubsan-drönare och koppla in dem till radion med :)

Hovrar även jag på köp-knappen när det gäller en Scx24.... svårt att hålla sig! ;)
Ooh vad många knappar och spakar att pilla på - man blir ju alldeles till sig.. :D
 
Fick bli en sväng med Redcat'en i skymningen.
Bortsett från att den fortfarande välter i sidled lite väl lätt är den faktiskt hyfsat kompetent trots att den är ett "budget-bygge" 👍

20220503_214125.jpg
 

Bilagor

  • 20220503_213057.jpg
    20220503_213057.jpg
    1.1 MB · Visningar: 9
  • 20220503_215709.jpg
    20220503_215709.jpg
    1.3 MB · Visningar: 9
  • 20220503_214419.jpg
    20220503_214419.jpg
    929.1 KB · Visningar: 10
  • 20220503_215622.jpg
    20220503_215622.jpg
    798 KB · Visningar: 10
Vilken sändare och mottagare har den?
Om jag förstår dokumentationen på Multi Module rätt så kör den något protokoll som heter Pelikan 60, så om man hittar en sändare som klarar det protokollat så borde det gå att byta (om det var det som var intressant i frågan) :)


För mig blir det ännu mer intressant med en Scx24 nu då min nya sändare klarar det protokollet :)
 
Vad ska man sikta på om man vill ha en top of the line snabb buggy som kan köra i terräng? Priset spelar ingen roll.
 
Dags för tvätt för 3 av 5 crawlers i "garaget"!
Grovtvätt medelst vattenslang, sen får det bli fintvätt i tvättstugan.
20220514_132200.jpg
20220514_134301.jpg

Märkte även att en av däcken på Bronco'n inte mådde så bra... måste varit nån vass sten sist jag körde.
Hade åtminstone ett likadant däck liggandes som reserv.

20220514_134542.jpg
 
Härligt att se crawler-bilderna! Jag var ute och flög lite med min mini mustang igår. Blev en rejäl krash så fronten sprack upp och propellern gick sönder. Ny propeller och lite superlim så är den som ny igen! Ett tips om ni ska köpa, beställ ett gäng extra propellrar också :)

IMG_20220522_191500.jpg
 
Tillbaka
Topp