Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Boxarna är inte kopplad till en specifik klocka. Det går att köpa kött begagnade av handlare eller privatperson för x kostnad.Jag är inne på att köpa min första AT inom kort. Hur är det med boxarna till dessa? Går det att få tag i likadana enkelt i efterhand om de inte medföljer vid köp, och är boxarna på något sätt kopplade till specifika klockor? Min fråga är väl egentligen om det räknas som "full set" om man köpt en box i efterhand (såklart en likadan som skulle hört till klockan från början)?
Tack för utförligt svar!Boxarna är inte kopplad till en specifik klocka. Det går att köpa kött begagnade av handlare eller privatperson för x kostnad.
Så länge det är samma modell av box så spelar det 0 roll.
Någon tuff limiterad upplaga kanske har en specifik box med någon cool skrift och serienummer. Möjligtvis. Omega gillar "limiterat".
Varför ska du köpa en klocka utan just boxen?
Edit.
Här har det sålts tre.
Sökresultat för fråga: Omega träbox
klocksnack.se
Snygg, är det 38mm?Testar länken idag
Tack! Ja det stämmer, den är den här: Länk.Snygg, är det 38mm?
Snyggt! Föredrar du gummit eller länken hittills?Testar länken idag
Tack! Än så länge känns det som att gummit kommer sitta på mest. Men klockan upplevs väldigt olika tycker jag så man vill nog ha bådaSnyggt! Föredrar du gummit eller länken hittills?
Absolut, känns som två helt olika klockor. Finns för- och nackdelar med båda, gött att du kan byta när du villTack! Än så länge känns det som att gummit kommer sitta på mest. Men klockan upplevs väldigt olika tycker jag så man vill nog ha båda
Du har PMKlockan får en helt ny look nu när solen tittat fram
Går dock i lite säljtankar och tänkte kolla intresset här, släng iväg ett PM för mer info/bilder
Dessutom kommer ytterligare en prisökning den 1/6Har rejäl beslutsångest vad för klocka det blir härnäst. AT/DJ/OP… I alla fall mellan 36-38mm är optimalt för min del.
Omega AT har jag redan haft några stycken i olika utföranden, slutsatsen är egentligen att det är 38mm jag vill ha, samt senast urverk (med stållänk).
Tanken var först vit urtavla, men har nu börjat fundera på ifall svart kanske är mer ”allround”?
Fick även nyss se att Omega uppdaterat dessa ännu en gång (inte särskilt imponerad), samt höjt priset.
Nu börjar det verkligen bli gränsfall ifall det är ”värt” det enligt mig… nästan 80k för en AT.
Jag har gjort precis samma resa som du i valet mellan dessa modeller. Men du har lite olika stuk/profil på dem tycker jag. Omega AT (innan senaste uppgraderingen) har ju en mer sportig framtoning. De andra tycker jag är mer bling bling (fast också väldigt fina)Har rejäl beslutsångest vad för klocka det blir härnäst. AT/DJ/OP… I alla fall mellan 36-38mm är optimalt för min del.
Omega AT har jag redan haft några stycken i olika utföranden, slutsatsen är egentligen att det är 38mm jag vill ha, samt senast urverk (med stållänk).
Tanken var först vit urtavla, men har nu börjat fundera på ifall svart kanske är mer ”allround”?
Fick även nyss se att Omega uppdaterat dessa ännu en gång (inte särskilt imponerad), samt höjt priset.
Nu börjar det verkligen bli gränsfall ifall det är ”värt” det enligt mig… nästan 80k för en AT.
Håller med dig till fullo!Jag har gjort precis samma resa som du i valet mellan dessa modeller. Men du har lite olika stuk/profil på dem tycker jag. Omega AT (innan senaste uppgraderingen) har ju en mer sportig framtoning. De andra tycker jag är mer bling bling (fast också väldigt fina)
Vet du hur mycket priserna kommer öka?Dessutom kommer ytterligare en prisökning den 1/6
Viskas om c.a. 6%, dock inget bekräftat ännu (dvs man vet med säkerhet först 1/6).Vet du hur mycket priserna kommer öka?
De har knappt kommit ut i butikerna ännu trots att de lanserades förra året. Erikson Urhandel har t.ex. (eller hade åtminstone inte i förra veckan) inte fått några.Många snygga AT i tråden men jag har inte sett den nya (från 2022) med sunburst-tavla i alla möjliga färger. Tycker de är riktigt läckra, någon som har en?
Det förklarar saken. Lite udda att det tar sån tid... Kommer väl lagom till prishöjningenDe har knappt kommit ut i butikerna ännu trots att de lanserades förra året. Erikson Urhandel har t.ex. (eller hade åtminstone inte i förra veckan) inte fått några.
Det justerar du ju själv när du ställer klockan!?Hur petig kan man vara med sin AT när det kommer till visarnas placeringar när klockan är igång? Kan man förvänta sig att minutvisaren ska hamna EXAKT på minutmarkörerna när sekundvisaren kommer till tolvan eller är det jag som är känslig? Tycker den är lite lite off vissa gånger och hamnar rätt först när det gått cirka tio sekunder till. Oftast tycker jag dock det blir helt rätt.
Det justerar du ju själv när du ställer klockan!?
Hittade en hyfsat tydlig bild på nätet för att illustrera vad jag menar. Sekundvisaren är på tolvan vilket borde innebära att minutvisaren ska stå prick på antingen nionde eller tionde minutindikatorn. Den är istället mittemellan.Det justerar du ju själv när du ställer klockan!?