• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

AT38. En klocka som jag skulle kunna gå OWG med, samtidigt som den ibland kan kännas överflödig i en samling. Någon som förstår mig? 😅

1000074478.jpg
Beror på vad för andra klockor du har

AT38. En klocka som jag skulle kunna gå OWG med, samtidigt som den ibland kan kännas överflödig i en samling. Någon som förstår mig? 😅

1000074478.jpg
Den är riktigt fin och blir sugen på en varje gång jag ser den. Men som du säger är den mer som en Explorer, en grym OWG klocka som checkar av sportig, elegant och okomplicerad i ett, så då behöver man inte mycket mer. Du kan ha den på en fest, på kontoret och på stranden.

Jag upplever att min handled växlar väldigt mycket i omkrets dag till dag, halvt omöjligt att hitta bra passform på länken :(
Finns det länkbitar eller liknande som kan ordna med micro-adjust? Steelreef har ju hintat om att en är på gång, men kanske finns andra tillverkare? Omegas egen lösning ser ut som skit och tveksamt om den går att köpa separat (och i sådana fall till hutlöst pris, garanterat).

Tack för informationen :)

Tilläggsfråga.

Är det på alla deras modeller och ungefär hur många procent brukar den ligga på?

Stort tack på förhand
Mvh Fredrik
Jag tror såsom Rolex att stålklockorna går upp några %, medan gulduren går upp desto mer. Tror inte det är läge och dra på för mycket nu, det måste vända rent allmänt i ekonomin innan.

Provade senaste modellen av AT 38 mm i sandstone idag, den var ju riktigt bra? Jag har typiskt sett svårt för ljusa tavlor annat än vitt men jag tyckte verkligen att den poppade och tror också att den kan bäras till i princip allt.

Mobilen var lite tjurig över belysningen hos Omega så hade svårt att fotografera. Är det någon som har denna modellen?
IMG_0635.jpeg

Tillbaka
Topp