Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför inte köpa 38 då? Det är ju typ en perfekt storlek för nästan alla handleder, undantaget om du är alldeles för tjock eller är typ Arnold-pumpad.Jag hade OP41, vilket jag upplevde som överdimensionerad trotts att jag har stora handleder. Den blev lite som en ”tallrik”. Frågan är om Omegas 41 är likadan, känns inte så då den inte ser ut att vara lika platt i baksidan av boetten. Dock har jag inte provat Aqua Terran i 41.
En 38 kommer det garanterat bli, frågan är bara om man ska börja leta i världens alla hörn efter en Sky fall eller den vanliga som är betydligt enklare att hitta.Varför inte köpa 38 då? Det är ju typ en perfekt storlek för nästan alla handleder, undantaget om du är alldeles för tjock eller är typ Arnold-pumpad.
Juste sen föredrar jag Sky fallen då den har borstad länk. Fan, kommer bli att man får leta runt lite då…En 38 kommer det garanterat bli, frågan är bara om man ska börja leta i världens alla hörn efter en Sky fall eller den vanliga som är betydligt enklare att hitta.
Om färgen nu skiljer sig på urtavlan så blir det en Sky fall.
Skyfall är blå, inte turkos. Den kan dock variera mellan att upplevas som mörkblå/djupblå eller mer ljusblå beroende på ljuset.En 38 kommer det garanterat bli, frågan är bara om man ska börja leta i världens alla hörn efter en Sky fall eller den vanliga som är betydligt enklare att hitta.
Om färgen nu skiljer sig på urtavlan så blir det en Sky fall.
Mm precis, och så upplever jag den vanliga också…Skyfall är blå, inte turkos. Den kan dock variera mellan att upplevas som mörkblå/djupblå eller mer ljusblå beroende på ljuset.
Halloj, har börjat spana in Aqua Terra Skyfall och tänkte då höra med er om färgen på urtavlan.
Upplevs den som lite turkos enligt länken nedan? Har inte lyckats hitta en enda bild där färgen frsmstår som den i klippet..
Wow, stort tack för bilderna och infon.
Tack, ja den är grymt bra!Wow, stort tack för bilderna och infon.Fantastisk klocka verkligen!
Vilken storlek är det?
Där lärde jag mig något, kikade precis på en 41 och det stämmer, blir rätt distinkt nu när du säger detTack, ja den är grymt bra!38,5 mm.
(Man ser det lättast på dessa om man tittar på datumramen och ifall där är något mellanrum (41 mm) eller inte (38,5 mm) mot minutmarkeringarna)
Jag tror att det är en överexponering i videon som ger den färgen, är inte helt representativ för verkligheten. Med det sagt så har min reflekterat liknande färgskiftningar som i videon, dock inte lika påtagligt, med mycket artificiella ljuskällor runtom.
Precis, misstänkte att det var nå sånt.Jag tror att det är en överexponering i videon som ger den färgen, är inte helt representativ för verkligheten. Med det sagt så har min reflekterat liknande färgskiftningar som i videon, dock inte lika påtagligt, med mycket artificiella ljuskällor runtom.
Går lite fram o tillbaka om jag gillar aqua terran eller inte. Tycker rolex op, datejust och explorer sitter bättre på handleden och nu är ju omegan nästan lika dyr...
Stor och stor, vi får se!
Inleder med dagens inköp, en lätt begagnad Omega Aqua Terra Master Co-axial 41,5mm, ref 231.10.42.21.01.003
https://www.omegawatches.com/watche...a-150m/master-co-axial-415-mm/23110422101003/
Mycket bra allround klocka och hög kvalitetskänsla.
![]()
Posta gärna bilder på era egna!
Ja, 36 hade nog varit perfekt på AT för mig, och även med lite smidigare case![]()
Jag var väldigt nära att slå till på en i somras. Som referens har jag 16cm handled och detta är 38mm. Personligen tycker jag AT urtavlan är den absolut snyggaste för en GADA klocka, slår Exp, OP, DJ. Det finns dock tre minus med AT 38, tjock/tungt case, armbandet sådär då det saknar mikrojustering och de polerade mittlänkarna. Förstår inte varför Omega slutade med AT 36mm med de tunnare urverken.
Prismässigt är fortfarande AT bättre dock än OP/Exp osv om du vänder dig till gråhandlare, då får du den för runt 62-64k.
1:a generationen är 36mm. Mycket svårslagen!Ja, 36 hade nog varit perfekt på AT för mig, och även med lite smidigare case
Fin!detta är 41an - till salu![]()
Fin! hoppas att det återinför den då, drar ner 38 till 36 och 41 till 39/40.1:a generationen är 36mm. Mycket svårslagen!
![]()
Från ca 2001-2008. +/- något årUnder vilka år fanns 36:an?
ok tack!Från ca 2001-2008. +/- något år
fan fin ändå alltså, vissa dagar leder denna, vissa dagar leder rolex datejust med oyster länk, hahaGodmorgon
![]()
Varför nöja dig med en?fan fin ändå alltså, vissa dagar leder denna, vissa dagar leder rolex datejust med oyster länk, haha![]()
Sant!Varför nöja dig med en?
![]()