Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det skulle jag säga är min och de flesta andras erfarenhet. Men uppsidan är att de oftast har det mesta i lager och du kan gå in och köpa en klocka du vill ha direkt över disk utan en massa köande och listor och skit.Vad är det som gäller i Omega-butiken, är det noll prut och alltså listpriset?
Jag har den med grön tavlaProvade senaste modellen av AT 38 mm i sandstone idag, den var ju riktigt bra? Jag har typiskt sett svårt för ljusa tavlor annat än vitt men jag tyckte verkligen att den poppade och tror också att den kan bäras till i princip allt.
Mobilen var lite tjurig över belysningen hos Omega så hade svårt att fotografera. Är det någon som har denna modellen?
![]()
Vad är det som gäller i Omega-butiken, är det noll prut och alltså listpriset?
Kan inte svara vettigt på några av din frågor, men den äldre är jäkligt mkt snyggare iallafall. 41mm blir jäkligt stort är min åsikt ingen frågade omTjena, letar AT och hittar dessa två på Nymans. Någon som vet varför det ”endast” skiljer 5k med tanke på att båda verkar vara fullset men det skiljer nästa 10 år på dom? Kanske är rimligt, samt, är det någon som har erfarnehet av Nymans och vet om dom brukar kunna göra något på priset?
Tack för svaret!Kan inte svara vettigt på några av din frågor, men den äldre är jäkligt mkt snyggare iallafall. 41mm blir jäkligt stort är min åsikt ingen frågade om![]()
Tjena, letar AT och hittar dessa två på Nymans. Någon som vet varför det ”endast” skiljer 5k med tanke på att båda verkar vara fullset men det skiljer nästa 10 år på dom? Kanske är rimligt, samt, är det någon som har erfarnehet av Nymans och vet om dom brukar kunna göra något på priset?
Testade 38mm, hur tyckte ni den satt?Tjena, letar AT och hittar dessa två på Nymans. Någon som vet varför det ”endast” skiljer 5k med tanke på att båda verkar vara fullset men det skiljer nästa 10 år på dom? Kanske är rimligt, samt, är det någon som har erfarnehet av Nymans och vet om dom brukar kunna göra något på priset?
Hade absolut inte gått på större. Den sitter riktigt bra.Testade 38mm, hur tyckte ni den satt?
Känns bra! Kör du en AT?Hade absolut inte gått på större. Den sitter riktigt bra.
Yes, 2504.50 den mäter 36mm.Känns bra! Kör du en AT?
Gillar skarpt! Ägt länge?
Sedan september. Väldigt nöjd med den. Första generationen svarta tavla är magisk. Lackad såsom den nysläppta svarta.Gillar skarpt! Ägt länge?
Riktigt fin, känner du att 36mm var rätt val? Tänker eftersom jag står mellan 38, 41. Lutar mot 38 som jag testade igårSedan september. Väldigt nöjd med den. Första generationen svarta tavla är magisk. Lackad såsom den nysläppta svarta.
Explorer elegant?Den är riktigt fin och blir sugen på en varje gång jag ser den. Men som du säger är den mer som en Explorer, en grym OWG klocka som checkar av sportig, elegant och okomplicerad i ett, så då behöver man inte mycket mer. Du kan ha den på en fest, på kontoret och på stranden.
Smaken är som baken, deladExplorer elegant?Nu får du ta och kamma dig.
Ja för mig blev det rätt. Hade kunnat ha 38:an oxå. Lug-to-lug är likvärdigt. Här bild på senaste 38:an med lackade tavlan.Riktigt fin, känner du att 36mm var rätt val? Tänker eftersom jag står mellan 38, 41. Lutar mot 38 som jag testade igår
Grynt fin, snyggast refen av allaYes, 2504.50 den mäter 36mm.
![]()
Absolut har vi olika smak vilket är bra men elegant är den inte.Smaken är som baken, delad.
![]()
Tycker den är rätt elegant, inte dressad som en datejust, men funkar helt klart med kostym som med t-shirt.
Sorry för off topic med fel klocka i AT tråden.
Funderar på att skaffa en till AT och mer specifikt den där referensen. Jag älskade min silvriga men den hade inte så bra läsbarhet eftersom tavlan och visarna hade nästan samma nyans. Jag är drygt 40 år och ögonen blir inte direkt bättre med åren... Den svarta som du har är extremt mycket mer läsbar. Jag har dock köpt på mig en Railmaster 2403, så kanske blir det överflödigt med en till klocka med AT-boett och svart urtavla, hmm.Yes, 2504.50 den mäter 36mm.
![]()
Man brukar ju hitta sin grej. Din kanske är klockor med AT-boett. Jag har märkt att jag dras till mindre sportur med datum. Samlingen blir snarare mer homogen än tvärtom.Funderar på att skaffa en till AT och mer specifikt den där referensen. Jag älskade min silvriga men den hade inte så bra läsbarhet eftersom tavlan och visarna hade nästan samma nyans. Jag är drygt 40 år och ögonen blir inte direkt bättre med åren... Den svarta som du har är extremt mycket mer läsbar. Jag har dock köpt på mig en Railmaster 2403, så kanske blir det överflödigt med en till klocka med AT-boett och svart urtavla, hmm.
Har din med silvertavla blivit såld? Såg att du haft den ute på K&S. Om inte, kanske är möjligt att byta tavla vid service?Funderar på att skaffa en till AT och mer specifikt den där referensen. Jag älskade min silvriga men den hade inte så bra läsbarhet eftersom tavlan och visarna hade nästan samma nyans. Jag är drygt 40 år och ögonen blir inte direkt bättre med åren... Den svarta som du har är extremt mycket mer läsbar. Jag har dock köpt på mig en Railmaster 2403, så kanske blir det överflödigt med en till klocka med AT-boett och svart urtavla, hmm.
Jo, den såldes på Tradera i veckan.Har din med silvertavla blivit såld? Såg att du haft den ute på K&S. Om inte, kanske är möjligt att byta tavla vid service?
Du har rätt i båda fallen tror jag.Samlingen blir snarare mer homogen än tvärtom.
Är läsbarhet högst prio så är 2252 och 2254 svårslagna, både dag som natt.
Okej! Trist, men hoppas du blir nöjd med RailmasternJo, den såldes på Tradera i veckan.
Du har rätt i båda fallen tror jag.
Peter Blake står högt på önskelistan. Jag har alltid ögonen öppna efter ett fint exemplar.
Är det 38:an eller 41:an?Så otroligt fin och skön, men behöver lämna samlingen inom kort.
![]()
Frågade dem i ett i övrigt trevligt samtal där häromveckan och trots tidigare köp av Speedmasters, blev svaret att det absolut är listpriset som gäller...Vad är det som gäller i Omega-butiken, är det noll prut och alltså listpriset?
Bergströms Ur i Uppsala!Frågade dem i ett i övrigt trevligt samtal där häromveckan och trots tidigare köp av Speedmasters, blev svaret att det absolut är listpriset som gäller...
Har någon här tips på någon av de AD som finns kvar, så meddela gärna!
Nu har ju tyvärr även Franks Ur tappat Omega fr o m denna månad.![]()
Förhandlingsbara? Jag tänker då på någon slags "fair deal" i båda riktningar, något som är rimligt.Bergströms Ur i Uppsala!
Vågar inte gissa riktigt hur lätt det är idag, tyvärr lär du nog besöka butiken för att diskutera det helaFörhandlingsbara? Jag tänker då på någon slags "fair deal" i båda riktningar, något som är rimligt.