• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Okej! Trist, men hoppas du blir nöjd med Railmastern 🙌 Vilket jag iofs inte tvivlar det minsta på, ser ut att vara en fantastisk klocka.

Bara jag och @Kraal90 nu med 36:eek:r I tråden?
36a här också såklart 🫡
416FA767-C6F8-4B8A-9F28-1AFEA0635EBD.jpeg

Frågade dem i ett i övrigt trevligt samtal där häromveckan och trots tidigare köp av Speedmasters, blev svaret att det absolut är listpriset som gäller...
Har någon här tips på någon av de AD som finns kvar, så meddela gärna! :)

Nu har ju tyvärr även Franks Ur tappat Omega fr o m denna månad. 😥
Erikson inte längre AD men ser ut att ha kvar klockor och här kan det nog gå att deala

Någon som råkat se ett pre owned 41,5 mm ex någonstans? Tycker inte de dyker upp så ofta och är på jakt efter en… krons hade en grön som försvann snabbt…

Halloj, har börjat spana in Aqua Terra Skyfall och tänkte då höra med er om färgen på urtavlan.
Upplevs den som lite turkos enligt länken nedan? Har inte lyckats hitta en enda bild där färgen frsmstår som den i klippet..

Ja, självklart. Rent okulärt ser du ju att både mönstret är skillnad på samt att datumramen är flyttad. Och att det är en nyare modell med, som du själv upptäckt, annan färgnyans.

Går lite fram o tillbaka om jag gillar aqua terran eller inte. Tycker rolex op, datejust och explorer sitter bättre på handleden och nu är ju omegan nästan lika dyr...

Går lite fram o tillbaka om jag gillar aqua terran eller inte. Tycker rolex op, datejust och explorer sitter bättre på handleden och nu är ju omegan nästan lika dyr...
Jag hade OP41, vilket jag upplevde som överdimensionerad trotts att jag har stora handleder. Den blev lite som en ”tallrik”. Frågan är om Omegas 41 är likadan, känns inte så då den inte ser ut att vara lika platt i baksidan av boetten. Dock har jag inte provat Aqua Terran i 41.

Tillbaka
Topp