Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min tidigare AT quartz, ref. 25188000.Kommer troligen gå att flippa lätt. Men satsa på quartz-versionen med ordentliga index, inte de påmålade.
Så jävla finBlått är flott![]()
![]()
Grattis och välkommen in i värmen! =)Blev med AT igår
![]()
tackarr. känns helt rättGrattis och välkommen in i värmen! =)
AT är helt rätt!!tackarr. känns helt rätt![]()
Går verkligen inte av för hackor...vågrätt funkar verkligen ocksåKom på hur bra tavlan var när jag var på väg till bussen tidigare i dag
![]()
Det gör ju det, hur tveksamma folk än var när den nya AT:n släpptes.Går verkligen inte av för hackor...vågrätt funkar verkligen också![]()
Oerhört vacker. Här är min gamla. Om än annan ref.Min tidigare AT quartz, ref. 25188000.
![]()
Ja, verkligen vackra quartz Omegas, min är fortfarande kvar inom familjen vilket jag är mycket glad över.Oerhört vacker. Här är min gamla. Om än annan ref.
![]()
Hej!
Ny på forumet och i klockvärlden.
Har under en längre period fått upp intresset för klockor och är sugen på att skaffa mig en schysst klocka.
Efter lite letande har jag kommit fram till att det är en Omega Seamaster Aqua Terra med blå urtavla jag vill ha.
Hade en första budget runt 30' vilket inte känns orimligt på något vis men så dök jag på denna något äldre och billigare klocka:
https://www.chrono24.se/omega/seamaster-aqua-terra-with-box--id8710456.htm
Min tanke med den är att det kanske är lagom att börja med för att se om man verkligen vill ha den typen av klocka, är det en bra tanke eller tror ni man ångrar sig snabbt?
Om jag har läst rätt så började Aqua Terra tillverkas 2002 och denna klocka är från 2000, vad är förklaringen till det?
Ser fram emot lite feedback![]()
Den modellen, du länkar till, är en quartzare bl.a. därav priset. Det är en fin klocka, inte tu tal om det (har haft en själv), risken är nog dock att du till slut vill ha en AT med mekaniskt urverk...Hej!
Ny på forumet och i klockvärlden.
Har under en längre period fått upp intresset för klockor och är sugen på att skaffa mig en schysst klocka.
Efter lite letande har jag kommit fram till att det är en Omega Seamaster Aqua Terra med blå urtavla jag vill ha.
Hade en första budget runt 30' vilket inte känns orimligt på något vis men så dök jag på denna något äldre och billigare klocka:
https://www.chrono24.se/omega/seamaster-aqua-terra-with-box--id8710456.htm
Min tanke med den är att det kanske är lagom att börja med för att se om man verkligen vill ha den typen av klocka, är det en bra tanke eller tror ni man ångrar sig snabbt?
Om jag har läst rätt så började Aqua Terra tillverkas 2002 och denna klocka är från 2000, vad är förklaringen till det?
Ser fram emot lite feedback![]()
Det var en himla tur jag hörde mig för här, quartz vill jag ju inte haDen modellen, du länkar till, är en quartzare bl.a. därav priset. Det är en fin klocka, inte tu tal om det (har haft en själv), risken är nog dock att du till slut vill ha en AT med mekaniskt urverk...
Den tillv. vad jag vet mellan ca. 2000-2009.
Ja, så du slipper returnera den (felaktig annons). Håll utkik här, 30K ger en 8500. Finns i två storlekar (38,5 o 41,5), den större dyker väl upp oftare. Tycker den allra senaste är den bästa (den med datum kl 6), sitter bättre och bärs mindre. Dom som kommit upp på KS har väl legat runt 35K.Det var en himla tur jag hörde mig för här, quartz vill jag ju inte ha![]()
Ja, så du slipper returnera den (felaktig annons). Håll utkik här, 30K ger en 8500. Finns i två storlekar (38,5 o 41,5), den större dyker väl upp oftare. Tycker den allra senaste är den bästa (den med datum kl 6), sitter bättre och bärs mindre. Dom som kommit upp på KS har väl legat runt 35K.
Absolut, dom är skitbra på gummi också.Jag vill inte ha 41,5 utan det är 38,5 som gäller som max för mig.
Håller med dig och tycker att den senaste som är 38 med datum kl 6 är riktigt fin, finns på ch24 för 35', är det ett "vettigt" köp?