• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Aqua Terra Skyfall

IMG_8999.jpg
Vackert :)

Rätt ordentligt sugen på 220.12.41.21.01.001. Förefaller inte vara så vanlig, men kanske någon som har en och kan förmedla lite wristshots. Inte så gott om dom på nätet heller.
20180726_201437.jpg
Vill minnas att det har postats en svart på gummi tidigare i tråden men kanske var en 38 ? Själv har jag en blågrå 41 på gummi och postat mer än en gång.

Senast ändrad:
Vill minnas att det har postats en svart på gummi tidigare i tråden men kanske var en 38 ? Själv har jag en blågrå 41 på gumma och postat mer än en gång.
Jodå, din har jag sett och tittat på må du tro ;). Har dock av någon anledning fastnat för den svarta lite mera. Gillar bl.a. stållänkarna vid stiften samt gråvita stygnen i bandet som framhävs på ett trevligt sätt mot det svarta.

Jodå, din har jag sett och tittat på må du tro ;). Har dock av någon anledning fastnat för den svarta lite mera. Gillar bl.a. stållänkarna vid stiften samt gråvita stygnen i bandet som framhävs på ett trevligt sätt mot det svarta.
En bildsökning på "omega 220.12.41.21.01.001" ger ju faktiskt lite foton...
https://www.google.se/search?q=omeg...NMQ_AUICygC&biw=1407&bih=660&dpr=1.13#imgrc=_
Svart funkar ju till ALLT. Har en blålila skjorta där min bara skär sig rejält färgmässigt. Till svart kostym så så ser det ju lite fel ut också. Men jag har ju tre andra svarttavlade klockor. Har länk också, tycker det var värt att skaffa både ock. Man kan deala paketpris med AD.

Har den svarta i 38 med länken men har ett gummistrap väntandes på mig för upphämtning på onsdag. Kan försöka knäppa lite bilder bilder innan också om det är intressant?

Snubblade över den här på en pantbank / vintagebutik på semestern. Ska man slå till? Tycker den är riktigt fin, men vet inte om jag är en tvåtonskille? Ok på sommarstranden, men är det lika hett på kontoret i oktober? Vad säger AT-sällskapet?
IMG_4417.JPG

Snubblade över den här på en pantbank / vintagebutik på semestern. Ska man slå till? Tycker den är riktigt fin, men vet inte om jag är en tvåtonskille? Ok på sommarstranden, men är det lika hett på kontoret i oktober? Vad säger AT-sällskapet?
IMG_4417.JPG
Tycker den är jättefin. Den funkar ju året om, till precis ALLT. Men slå till beror väl på vad den betingar. Vet du ref?

IMG_4417.JPG
Super snygg, hade jag haft råd så hade jag köpt.

Helt ok pris som säkert är prutbart. Bara klockan dock, inga papper. Men med 1års garanti.
Det är en 231.20.42.21.06.001.
Tack, såg lite blåaktig ut på bilden vilket gjorde mig brydd. Som sagt, tycker dom dom är jättefina och ovanliga. Att dom är ovanliga beror ju på att dom väl listade någonstans 40K mer än en ståldito. Är klockan fin, du gillar den och priset är rätt så kör, är ju inte lätt att hitta en så sett. Men andrahandsvärdet är ju inte alls på samma procentuella nivå som stålversionen, klart den är värd mer men frågan är hur mycket? Att det är bara klocka skall ju dra ner det förstås.

Senast ändrad:
Tack, såg lite blåaktig ut på bilden vilket gjorde mig brydd. Som sagt, tycker dom dom är jättefina och ovanliga. Att dom är ovanliga beror ju på att dom väl listade någonstans 40K mer än en ståldito. Är klockan fin, du gillar den och priset är rätt så kör, är ju inte lätt att hitta en så sett. Men andrahandsvärdet är ju inte alls på samma procentuella nivå som stålversionen, klart den är värd mer men frågan är hur mycket? Att det är bara klocka skall ju dra ner det förstås.

Tack för dina svar! Ja... jag får se hur semestern utvecklar sig, kanske kan stå emot suget några dagar tills jag åker hem. Sambon tycker jag är knäpp...
Oroar mig mest för huruvida jag kommer känna att jag kan använda den på länk utan att den blir för blingig. Men den blir ju riktigt stilren även på läder. :)

Tack för dina svar! Ja... jag får se hur semestern utvecklar sig, kanske kan stå emot suget några dagar tills jag åker hem. Sambon tycker jag är knäpp...
Oroar mig mest för huruvida jag kommer känna att jag kan använda den på länk utan att den blir för blingig. Men den blir ju riktigt stilren även på läder. :)
Vet känslan, spontanköpte en en SM300 Sedna TT i Maj (Se TT-tråden). Åkte med på en Skottlandsweekend då men sen har den fått rätt lite handledstid. Men förhoppningsvis kommer det...

IMG_4417.JPG
Är inte tvåtonskille själv heller, varför jag inte fastnar för helheten. Dock kan jag tycka delar av den var sjysst som guldindex/visare mot den blåa urtavlan. Lite vulgär i övrigt.

Här kommer några fler! Bra spänne med mestadels borstade ytor
6E6D1367-0A5A-4059-8865-4591AF773BFE.jpeg 0A8896B5-C8B9-4689-A356-9A6292C5A0F3.jpeg 59697235-BAE4-4CBF-B327-B30396A4527F.jpeg
Tack så jättemycket, fina och bra bilder! Någon egentlig övertalning behöver jag inte, speciellt inte efter dina bilder. Velar numer bara om man ska sikta mot 41 mm el. 38 mm. Planen var lagd på en 41 mm, men är ju så jäkligt nöjd med min AT "Skyfallen".s 38,5 mm. Jisses, vilka "problem" man har...:confused:

• Like
Reactions: Kai
Tillbaka
Topp