Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Byta armband är superenkelt, men jag rekommenderar ett proffesionellt verktyg, helst från Bergeon https://strapped.se/produkt/bandstiftsverktyg-bergeon-6767f/Någon som har tips på butik i Stockholmsområdet med läderband liknande bifogad bild? Har aldrig bytt länk på klockan själv men förutsätter att det inte är jättesvårt? Skulle nämligen vilja alternera mellan länk och brunt läder.![]()
Tack för informationen, mycket användbart!Byta armband är superenkelt, men jag rekommenderar ett proffesionellt verktyg, helst från Bergeon https://strapped.se/produkt/bandstiftsverktyg-bergeon-6767f/
Det är lite finlir och ett bra verktyg gör att det är lite mindre risk att man slinter och får repor i stålet och så. Armband finns det hur mycket som helst av på webben (förstås). Watchgecko.com är ett bra tips. Strukturen på bandet på din bild kallas krokodil. Behöver absolut inte vara äkta krokodil för att kallas så, dock![]()
Nu är detta inte en skyfall men modellen efter, dock är det samma storleksskillnader. Jag föredrar den mindre då den blir mer av en hybrid mellan dykare och dressklocka.Jag har snöat in på Skyfall och velar mellan 38 och 42 mm. Är det någon här som har bild på dessa två klockor bredvid varandra?
Tack för bilden, hur stor handled har du?Nu är detta inte en skyfall men modellen efter, dock är det samma storleksskillnader. Jag föredrar den mindre då den blir mer av en hybrid mellan dykare och dressklocka.
Bilden som jag la upp är ifrån nätet och inte min egna. Jag har en handled på 15-16cm och bär en 38,5m utan några som helst problem. Kan även bära en Datejust i en 41mm men en Aqua terra i 42m skulle nog se för stor ut på migTack för bilden, hur stor handled har du?
Tycker Skyfall:ens blåa urtavla är överlägset den snyggaste och gör sig bäst i verkligheten. Min upplevelse är att den blir "dålig'" på kort och under starkt, konstgjort ljus så reflekteras indexen och urtavlan lite märkligt, varför den inte alltid ser bra ut på bild. Jag gamblade egentligen när jag köpte min och hade bara nedan bilder att gå på... Mitt råd är att du tittar på den IRL, jämför gärna med nya om du har möjlighet hos AD eller kolla på seriösa videos på Youtube.Klockvänner!
Har varit på jakt efter en svart Skyfall 38.5mm ett tag och har eventuellt en på kroken.
Läst mycket kring hur fin tavlan är men tycker ofta att den ser lite sisådär ut på bild. De nyare ser betydligt finare ut. Vad är er upplevelse kring detta?
Tacksam för input.
Tycker Skyfall:ens blåa urtavla är överlägset den snyggaste och gör sig bäst i verkligheten. Min upplevelse är att den blir "dålig'" på kort och under starkt, konstgjort ljus så reflekteras indexen och urtavlan lite märkligt, varför den inte alltid ser bra ut på bild. Jag gamblade egentligen när jag köpte min och hade bara nedan bilder att gå på... Mitt råd är att du tittar på den IRL, jämför gärna med nya om du har möjlighet hos AD eller kolla på seriösa videos på Youtube.
Den senaste blåa tycker jag ser sämst ut, med en mer "utvattnad" blå. Om det beror på mönstret på urtavlan, eller att det är en annan finish (vilket jag tror är anledningen) som gör att det blir så låter jag (typ) vara osagt.
Nja, har alltid upplevt de äldre modellerna som avmattade och lätta att förväxla med grå. Tycker i sådana fall att senaste versionen av modellen med svart är otroligt fin.Tack för svar! Uppskattas!
Håller med att den blå tavlan har otroligt fin lyster. Har gett mig in på att jag ska hitta den perfekta klockanoch för mig, blir då valet svart.![]()
Många gånger på bild ser den ut som att "teakmönstret" inte är gjort med någon vidare precision, men detta är då endast ett bildfenomen?
Det borde väl vara samma glans på den svarta som den blå?
Det är den blå 38,5mm som Daniel Craig bar (bl a) i filmen Skyfall från 2012. Modellen gjordes ungefär t o m 2015 då den gjordes om och tappade datumramen, fick polerade mittlänkar och ett uppdaterat 8500-verk.Är lite sugen på en Aqua Terra, funderar vad som är speciellt med Skyfall varianten? Är det att det är modellen från 2017 och 41mm? Eller nåt annat??
Det är den blå 38,5mm som Daniel Craig bar (bl a) i filmen Skyfall från 2012. Modellen gjordes ungefär t o m 2015 då den gjordes om och tappade datumramen, fick polerade mittlänkar och ett uppdaterat 8500-verk.
![]()
Aqua Terra 150 M Seamaster Stahl Chronometer Uhr 231.10.39.21.03.001 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Aqua Terra 150 M 38,5 mm, Stahl mit Stahlband Uhren - 231.10.39.21.03.001!www.omegawatches.com
Ja, jag har inte tvekat att bada med den. Mina egna kriterier för att bada är minst 100m, skruvad krona och inga kronografpushers.Förresten, klockan är ju 15Atm, 150m...använder ni den när ni badar? Eller dumt att utmana ödet???![]()
Jag köpte min 41 mm med svart tavla på länk för drygt 40k hos en italiensk AD via C24. Jag tror inte du kommer ner till 45k hos svensk AD. 52-55 kanske?Vad bör man kunna få ner en 41mm med blå tavla, 60 timmar power reserv till hos en AD?? 50? 45?
Skyfall blir grym!Jag tar examen i vår och tänkte köpa mig en examensklocka för att representera slutet på mina studier. Har helt klart snöat in mig på Aqua Terra och väntar med spänning på att se om jag kan norpa en Aqua Terra "Skyfall" 38.5mm under våren. Tillgången på denna klocka tycks verkligen gå i vågor och det verkar som att folk i allt större grad väljer att behålla dessa klockor![]()
Jag tror det med! Får hålla ögonen öppna på C24. Bra feedback angående storleken.Skyfall blir grym!
Det finns säkert en del att tillgå på C24. Men kanske kan vara värt att kolla avståndet mellan bandhornen och inte endast boetten. I mitt fall hade jag en 39mm AT som blev för stor då den bars som en 42mm.
Har fastnat för skyfall-tavlan och den borstade länken!![]()
Skriv upp mej på en ocksåKlart du ska ha en AT Skyfall, fantastisk dinka!
![]()
Lycka till i letandet!