• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

Inte helt orimligt. Jag trodde väl kanske något högre, men jag är inte objektiv i sammanhanget. Bilderna är tagna i elakt ljus i syfte att framhäva skavanker. Den ser bättre ut irl.

Då åker den ut för 27, men då blir det bilder som mer framhäver det faktiska skicket.
Helt rimligt. Bland dom mindre attraktiva AT-utgåvorna men det är ju min lite subjektiva uppfattning. Hade du haft den mindre 38,5 så är den nog mer attraktiv och därmed skulle ge lite mer. Pratar om sälja här alltså, andra kanaler kan ge mer.

Är det någon som kör läder på Omegas nya viklås?
Är sugen på att skaffa ett brunt kalvläder till min AT och har börjat leta alternativ (vilket inte verkar finnas allt för många av).
Vet att Omega tar 2600kr för original och att Hirsch säljer en modell som heter Voyager för runt 1200-1400kr som ska vara gjord för nya vikspännet.
Har även mailat Jean Rousseau (som jag tror tillverkar Omegas original?) om en offert.

Någon som har någon annan idé?

Bonusbild för att liva upp tråden :)

539ABCD2-07ED-48A3-AC3F-B5772D5A8DDA.jpeg

Fick nu ett pris på 225 EUR från JR. För det priset köper jag hellre original från AD.
Får kanske bli att testa Hirsch ändå.

Fick nu ett pris på 225 EUR från JR. För det priset köper jag hellre original från AD.
Får kanske bli att testa Hirsch ändå.
Inga kommentarer om banden men kul att du har kvar klockan (jag har inte det). Men Magnussons har väl haft det bästa Hirsch-utbudet hemma, inget Voyager inne man kan kolla på? Kollade på Omega-original till AT (blått alligator) i Geneve sommaren -18 som dom där och då kunde sälja till mig för motsv 3000:- vilket jag faktiskt övervägde resten av den dagen. Blev inget då men en tid senare (i fjol) ställde jag frågan till Jarl som svarade 4000:- , då fick det vara.

Inga kommentarer om banden men kul att du har kvar klockan (jag har inte det). Men Magnussons har väl haft det bästa Hirsch-utbudet hemma, inget Voyager inne man kan kolla på? Kollade på Omega-original till AT (blått alligator) i Geneve sommaren -18 som dom där och då kunde sälja till mig för motsv 3000:- vilket jag faktiskt övervägde resten av den dagen. Blev inget då men en tid senare (i fjol) ställde jag frågan till Jarl som svarade 4000:- , då fick det vara.
Jadå, det är arbetshästen som får vara med på jobbet nästan varje dag. :) Flyger bättre under radarn än Rolex.
Är dock sugen på att komplettera med en Speedmaster alt. en Navitimer.
Om jag minns rätt så bytte du till en SMP-C?
Tack för tipset, ska gå förbi JS och höra med dem.

Jadå, det är arbetshästen som får vara med på jobbet nästan varje dag. :) Flyger bättre under radarn än Rolex.
Är dock sugen på att komplettera med en Speedmaster alt. en Navitimer.
Om jag minns rätt så bytte du till en SMP-C?
Tack för tipset, ska gå förbi JS och höra med dem.
Sålde AT då jag kände mig klar med den, hade ju varit med en 2,5 år. Men blev en FOIS först. Sedan dök min f d SMP 42mm som jag hade lite för kort tid i fjol och kände att jag ville ha tillbaka så FOIS fick åka, klickade aldrig 100 med den faktiskt.

Sålde AT då jag kände mig klar med den, hade ju varit med en 2,5 år. Men blev en FOIS först. Sedan dök min f d SMP 42mm som jag hade lite för kort tid i fjol och kände att jag ville ha tillbaka så FOIS fick åka, klickade aldrig 100 med den faktiskt.
Var faktiskt och prövade FOIS på Bergströms då jag tyckte visarna var riktigt snygga, men de blev lite svåra att se ibland tyckte jag. Är nu inne på en standard 005a.
En SMP är heller aldrig fel.

Äntligen tillbaka med Aqua Terra! Borde kanske inte sålt min Skyfall men men... Supernöjd med denna nyare version.

Fråga till era andra... I denna sitter 8900 urverket och det går sakta. Kollat ett antal dagar och det ligger på ca 10 sekunder per dag. I min förra som hade 8500 urverket stämde den bättre. Är det fler som upplevt att 8900 stämmer sämre? Ska jag kanske lämna in på garantikontroll?

IMG_5935.jpeg

Äntligen tillbaka med Aqua Terra! Borde kanske inte sålt min Skyfall men men... Supernöjd med denna nyare version.

Fråga till era andra... I denna sitter 8900 urverket och det går sakta. Kollat ett antal dagar och det ligger på ca 10 sekunder per dag. I min förra som hade 8500 urverket stämde den bättre. Är det fler som upplevt att 8900 stämmer sämre? Ska jag kanske lämna in på garantikontroll?

IMG_5935.jpeg
Nej, tvärtom. Haft två 8900-klockor och dom har gått väldigt bra. Iofs så sackade den första rätt stadigt på en 0,3sek/dygn och den andra vid enstaka tillfällen sackat på kanske någon sekund/dygn men inget som jag tänkt tanken att reklamera även om METAS-specen säger 0 - +5 sek/dygn dvs skall aldrig sacka alls. Mina 8500 har gått/går sämre, har min andra nu (PO 8500). Förstår jag dig rätt att det sackar 10sek på ett dygn hade jag reklamerat det.

Edit: kan man leva med avvikelsen är det egentligen bättre att vänta tills garantin är nära utgående och lämna in den då, man får typ en gratis service så sett och ju senare desto bättre.

Senast ändrad:
Min AT har fått lite handledstid på senaste. Alltid haft stålet på men fick för några dagar sedan hem detta nubuck från hirsch som fick åka på. Tycker det är svårt att färgmatcha den blåa tavlan men jag måste säga att jag är nöjd med detta gråa band.
7231C6B5-3381-4692-A20A-4750AE3D6003.jpeg

AT ref. 220.12.38.20.01.001.
Jäkligt nöjd med denna och inte minst armbandet. Lättburen och bekväm!
20191115_135749.jpg

Testade du dig fram mellan denna och 41:an?
Är sjukt sugen på att köpa den, men kan inte landa i storleken och de ADs som finns i Gbg tar ju såklart inte in båda bara för att jag skall känna och klämma på dem.

Testade du dig fram mellan denna och 41:an?
Är sjukt sugen på att köpa den, men kan inte landa i storleken och de ADs som finns i Gbg tar ju såklart inte in båda bara för att jag skall känna och klämma på dem.
Det lutade hela tiden åt 38.an, men vågade inte trycka på köpknappen förräns jag provade en 41 mm i butik. Då förstod jag att jag skulle trivas bättre med 38 mm.

Ja, jag vet... Det där var straffspark... Rub it in, bara :facepalm:
Mycket tydlig bild dessutom :)
Kan vi lämna detta nu? :(:sorry::stop:
Är fortfarande intresserad av klockan dvs. Ref. 231.12.42.21.01.002 ÄVEN fast den INTE har GMT-komplikationen.:)
Kommentarer från eventuella ägare samt bilder om möjligt, på den referensen mottages varmt.

Kikar gärna på klockan i helgen, bor i Uppsala. Kan inte svara på annons då jag inte har 100 inlägg än 🙏🏼

Hallå!

Jag tänkte sälja min klocka, men är osäker på värdering. Har inte fått något gensvar i värderingstråden, så jag provar här. Klockan i fråga är faktiskt samma klocka som är i första posten i denna tråd :)

Det är referens 23110422101003. Klockan är från juli 2016, så garantin har precis löpt ut. Jag har tagit lite bilder på skavanker!
Kikar gärna på klockan i helgen men har inte 100 inlägg & kan inte svara på annonsen. Skicka gärna PM 👍🏼

IMG_5935.jpeg
In på garanti kontroll.

Min AT går konsekvent +0,2 spd. Så nära exakt så det är löjligt.

Enda undantaget är att jag
har märkt att den kan sakta sig 1 sekund eller så om den kommer för nära 60h reserven, och ligger still.

Hej gänget,

Har en bevakning på en Skyfall och har fått fram detta ex som verkar udda men otroligt bra, nu är min fråga är denna korrekt?

*Klockan är enligt annons från 2019 men jag har för mig att klockan gick ut ur produktion 2015/2016?
*Han ska även ha fått mittlänkarna polerade som inte är av vanlig karaktär för Skyfallen?

Vad tror ni om att slå till förutsatt att klockan är äkta? Har någon erfarenheter att köpa av private seller på Chrono24?

Senast ändrad:
Hej gänget,

Har en bevakning på en Skyfall och har fått fram detta ex som verkar udda men otroligt bra, nu är min fråga är denna korrekt?

*Klockan är enligt annons från 2019 men jag har för mig att klockan gick ut ur produktion 2015/2016?
*Han ska även ha fått mittlänkarna polerade som inte är av vanlig karaktär för Skyfallen?

Vad tror ni om att slå till förutsatt att klockan är äkta? Har någon erfarenheter att köpa av private seller på Chrono24?

Jag personligen hade skippat denna av just de anledningarna du skriver. Visst kan det vara en skyfall som legat hos en AD och inte blivit utplockad förrän 2019 men det är osannolikt och en Skyfall ska inte ha polerade mittlänkar.

Hur kommer det sig att borstade länkar är att föredra när man själv tycker att polerade ger en fin touch på det.
Ren smaksak, föredrar du polerade mittlänkar så kan ingen säga att du har fel. Flera (inkl undertecknad) störs över att hairlines och fingeravtryck syns på dom polerade delarna om vi tar AT's länk. Men lite kluven, medger att den blir elegantare så.

Tillbaka
Topp