Härligt, grattis! Kan man se fram emot en recension eller liknande av Omegan snart? Hade varit väldigt intressant!
Japp jag funderar på det. ska bara använda den lite först
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt, grattis! Kan man se fram emot en recension eller liknande av Omegan snart? Hade varit väldigt intressant!
Bra Hebbson!
Grymma Ur Grattis o Glad Påsk
Så där ja! Lagom till den kommande varma säsongen fick man hem sitt sedan länge planerade inköp 16600!
Sedan efter att fått äran vid ett par tillfällen att klämma på Af sjodahls likadana skulle man ju bara ha en!
Stort grattis till två riktigt trevliga klockor Hebbe
Dessa blev det idag! Stort tack till Daniel på Rob som ordnade extra öppet för mig
Fick hem den här i tisdags .
Jag hade dreglat över den ett bra tag nu och det känns riktigt bra att äntligen få äga den.
Grym mycket fint! Stort grattis till allaSå där ja! Lagom till den kommande varma säsongen fick man hem sitt sedan länge planerade inköp 16600!
Sedan efter att fått äran vid ett par tillfällen att klämma på Af sjodahls likadana skulle man ju bara ha en!
Skall vara 00! Och så grattis till dina skönheter Hebbe du har ju väldans god smakBra bra! Årgång?
Häftigt intjack!Dessa blev det idag! Stort tack till Daniel på Rob som ordnade extra öppet för mig
Så äntligen ringde budet på dörren igår. Tidigare i denna tråd berättade jag om den 16710 som tyvärr fick returneras. Jag letade lite halvhjärtat vidare men tyckte det blev allt svårare att hitta bra ex till vettigt pris. Släpper GMT'n tills vidare, suget kommer nog tillbaka såsmåningom. Under tiden sålde jag min Longines Hydroconquest och var helt inställd på att nästa beater skulle bli en Tudor Black Bay när plötsligt vintageträsket började dra. Varför en BB när jag för nästan samma pengar kan få originalet, en Tudor Sub. Sagt och gjort och efter ett par veckor hittade jag ett bra ex. Förvisso inte äkta vintage då detta är en 79090 från 1992, men matt tavla, målade index, plexiglas och vikt länk är tillräckligt vintage för att jag inte ska haka upp mig på årtal. Klockan är också precis som jag vill ha den, så vitt det går att bedöma opolerad boett, fräsch original tavla och visare samt begynnande gulnad tritium. Mao vintage utan för mycket mögel och lämpligt första objekt.
Premiär blir på lädernato men länken till den är i mycket bra skick med helt acceptabelt stretch.
Stora frågan blir nu vad som blir favoriten, länken, lädernato eller kanske klassisk Bond nato?
F-n vad trött jag blir. Först 16710'an som fick gå i retur och nu visar det sig att Tudor subben måste servas omgående trots försäkringar från säljaren att det inte skulle behövas. Klockhandlare är ta mig 17 värre än begagnade bilhandlare. Visst är jag mentalt inställd på att köpa begagnat innebär snar service oavsett vad säljaren säger men redan inom 24 timmar är väl magstarkt. Säljare är förvisso beredd att ta tillbaka den men jag vill behålla den så nu pågår en förhandling. Får se var det landar. Service hos AD hamnar på drygt 5000kr men på ungefär hälften hos en vanlig urmakare.
Någon som har tips på bra urmakare i Skåne?
Äntligen har min Sub fått en kompis
Hälsade på Peter på Gripenbro i fredags och kom hem med det här paketet.
Två bekanta boxar...
Men vad döljer sig här?
Är det en..
Helt rätt!! Klart det är en Explorer
Uttagen aug -13 i Sverige
Här med sin polare
Såklart ett wristshot som avslutning
Mycket nöjd så här efter en helg med den.
Mycket fint!Äntligen har min Sub fått en kompis
Två bekanta boxar...
Men vad döljer sig här?
Är det en..
Här med sin polare
Grattis! Mkt clean.Äntligen har min Sub fått en kompis
Två bekanta boxar...
Men vad döljer sig här?
Är det en..
Här med sin polare
Blev en Sub C idag, sjukt nöjd
Har köpt en vit explorer2. Den ser ut typ såhär. Sjukt intressant dinka eller nåt. Likväl fantastisk kvalitetskänsla, sitter grymt bra, och jag gillar den som fan. Fin design, stor och trevlig urtavla utan att kännas blaffig på armen, kunglig lume, kalasfräsch till en sommaroutfit.
Det närmar sig sportrollen i stål med svart urtavla....
Ytterligare ett paket dök upp idag
2014 Rolex Explorer 11, 42mm 216570
Oj vad najs! Stort grattis!Ytterligare ett paket dök upp idag
2014 Rolex Explorer 11, 42mm 216570
2 st på samma dag! Fasen va bra! Grattis
Två bekanta boxar...
Men vad döljer sig här?
Är det en..
Här med sin polare