Boris Balkan
Fark you!
Har faktiskt svart tavla till. Dock har ju exp2an inslag av orange. Men det blir aldrig, ALDRIG, en sunkig gubbhelvetessubjävel med keramisk ring.
Yeah yeah...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har faktiskt svart tavla till. Dock har ju exp2an inslag av orange. Men det blir aldrig, ALDRIG, en sunkig gubbhelvetessubjävel med keramisk ring.
Ytterligare ett paket dök upp idag
Det var inte dåligt! Grattis!
Ytterligare ett paket dök upp idag
2014 Rolex Explorer 11, 42mm 216570
Den var redigt finYtterligare ett paket dök upp idag
2014 Rolex Explorer 11, 42mm 216570
Paketet landade idag
1990 Rolex GMT Pepsi 16700 i absolut toppskick.
Urnöjd
Gör sig fin på lädret, mycket bättreEftersom jag inte tog någon förebild har jag improviserat. stållänken satt på från början. Lägger upp bilder på hur den ser ut nu. Jag har hursomhelst köpt ett svart läderarmband till min victorinox.
Jag är supernöjd.
Paketet landade idag
Urnöjd
Tack.Riktigt snygg!
Blev en Pepsi
Det där blev ju toppen, ser mycket bättre ut med läder jämfört med länk i mina ögon. SnyggtEftersom jag inte tog någon förebild har jag improviserat. stållänken satt på från början. Lägger upp bilder på hur den ser ut nu. Jag har hursomhelst köpt ett svart läderarmband till min victorinox.
Jag är supernöjd.
Snyggt! Gratulerar.Då var det dags för paketöppning nummer 2 för året
Jag köpte en Rolex Submariner 114060 i januari vilket var min första riktiga klocka. Sedan dess har jag varit på jakt efter min andra. Har varit inne på flera olika märken och modeller, men har hela tiden kommit tillbaka till en Submariner Guld/Stål antingen den nya eller en generation äldre. Men för ett par veckor sen bestämde jag mig för att det fick bli den äldre så det blir lite mer skillnad mot min nyare Sub.
Letade på forumets säljdel, chrono24 och blocket utan att finna rätt men slutligen resulterade min tråd i "Handla – köp"-delen på forumet att en mindre aktiv forummedlem hörde av sig och berättade att han hade en som han tänkte sälja. Efter en liten roadtrip så var en smidig affär genomförd.
Klockan är en Rolex Submariner 16613, inhandlad på Nymans ur 1996, med cert, box, mm. Service gjord för 2 veckor sen.
Lite bilder:
En härlig gammal ytterbox.
Lite blandat
Den blåa skönheten
Lite närmre och i mer ljus
Ett par submariners
Riktigt nöjd med mitt köp, samt min duo!
Jo, UPS kom förbi. Med paket. Från Düskland. Jag la in en order i lördags och idag kom leveransen.
Och vad hittar man när man öppnar? Ett vitt kuvert och nån låda som är svart.
Jodå, lådan ser ut som den ska.
Och bruksanvisningen är med.
Och under den hittar man en svart klocklåda.
Och öppnar man det lilla locket så hittar man lite smått, men mest gott.
Och vad är med? Två insexnycklar och ett armbandsverktyg till länkarmbandet. En länk till armbandet, en flaska loctite och nåt inplastat.
Och när plasten åker av blir den mycket snyggare.
Och innan länkjustering så kommer ett obligatoriskt wristshot.
En stund senare så har jag justerat armbandet. Två länkar till är borttagna. Spännet är utlagd två justeringshål och nu sitter den som en smäck. Länkskruvarna är åtdragna med loctite så att de inte ramlar ur. Jag är fattigare, men nöjd.
Vilken sida köpte du klockan från? Och va frakten dyr?
Raymond Weil Nabucco 7850-TIR-05207
http://www.uret.se/raymond-weil-raymond-nabucco-svart-gummi-o46-mm-p-56085.htmlVad ligger listpriset på en sådan? den med röda visare var snyggare imo
Paketet landade idag
Urnöjd
Den där får du gärna recensera. Lite sugen men tvekar pga priset.Trilla ner en winder från conrad idag. Trevligt.
Ser bra ut. Har den olika program också ? Vad är priset ? Hade ingen aning att Conrad har sådant också. Den jag köpte är liten - för en klocka. Har den bredvid sängen - knäpptyst. Kanske behöver jag en med två också.Trilla ner en winder från conrad idag. Trevligt.
Testar den en vecka så kör jag en recension sen!Den där får du gärna recensera. Lite sugen men tvekar pga priset.