• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Har faktiskt svart tavla till. Dock har ju exp2an inslag av orange. Men det blir aldrig, ALDRIG, en sunkig gubbhelvetessubjävel med keramisk ring.

Riktigt snyggt, grattis! Funderar mellan den vita eller svarta ExpII eller SubC med datum (förstår av ovan vad du skulle rösta på). Vet du vad det kostar att köpa och byta urtavla och visare på Explorern?

Ytterligare ett paket dök upp idag:)
2014 Rolex Explorer 11, 42mm 216570;)
IMG_1498.JPG
IMG_1499.jpg
IMG_1501.jpg

Grattis till två riktigt fina klockor! Den Explorern är ju bara fantastisk!

Då var det dags för paketöppning nummer 2 för året :happyhappy:

Jag köpte en Rolex Submariner 114060 i januari vilket var min första riktiga klocka. Sedan dess har jag varit på jakt efter min andra. Har varit inne på flera olika märken och modeller, men har hela tiden kommit tillbaka till en Submariner Guld/Stål antingen den nya eller en generation äldre. Men för ett par veckor sen bestämde jag mig för att det fick bli den äldre så det blir lite mer skillnad mot min nyare Sub.

Letade på forumets säljdel, chrono24 och blocket utan att finna rätt men slutligen resulterade min tråd i "Handla – köp"-delen på forumet att en mindre aktiv forummedlem hörde av sig och berättade att han hade en som han tänkte sälja. Efter en liten roadtrip så var en smidig affär genomförd.

Klockan är en Rolex Submariner 16613, inhandlad på Nymans ur 1996, med cert, box, mm. Service gjord för 2 veckor sen.

Lite bilder:

En härlig gammal ytterbox.
P1010016.JPG

Lite blandat
P1010017.JPG

Den blåa skönheten
P1010020.JPG

Lite närmre och i mer ljus
P1010034.JPG

Ett par submariners
P1010056.JPG

Riktigt nöjd med mitt köp, samt min duo!

Bilagor

• P1010034.JPG
    P1010034.JPG
    125 KB · Visningar: 114
Eftersom jag inte tog någon förebild har jag improviserat. stållänken satt på från början. Lägger upp bilder på hur den ser ut nu
uploadfromtaptalk1428504008072.jpg
uploadfromtaptalk1428504034820.jpg
. Jag har hursomhelst köpt ett svart läderarmband till min victorinox.
Jag är supernöjd.
uploadfromtaptalk1428503887387.jpg
uploadfromtaptalk1428503907615.jpg
Det där blev ju toppen, ser mycket bättre ut med läder jämfört med länk i mina ögon. Snyggt :)

Då var det dags för paketöppning nummer 2 för året :happyhappy:

Jag köpte en Rolex Submariner 114060 i januari vilket var min första riktiga klocka. Sedan dess har jag varit på jakt efter min andra. Har varit inne på flera olika märken och modeller, men har hela tiden kommit tillbaka till en Submariner Guld/Stål antingen den nya eller en generation äldre. Men för ett par veckor sen bestämde jag mig för att det fick bli den äldre så det blir lite mer skillnad mot min nyare Sub.

Letade på forumets säljdel, chrono24 och blocket utan att finna rätt men slutligen resulterade min tråd i "Handla – köp"-delen på forumet att en mindre aktiv forummedlem hörde av sig och berättade att han hade en som han tänkte sälja. Efter en liten roadtrip så var en smidig affär genomförd.

Klockan är en Rolex Submariner 16613, inhandlad på Nymans ur 1996, med cert, box, mm. Service gjord för 2 veckor sen.

Lite bilder:

En härlig gammal ytterbox.
P1010016.JPG

Lite blandat
P1010017.JPG

Den blåa skönheten
P1010020.JPG

Lite närmre och i mer ljus
P1010034.JPG

Ett par submariners
P1010056.JPG

Riktigt nöjd med mitt köp, samt min duo!
Snyggt! Gratulerar.

Paketöppning var det på sätt och vis. Hade bestämt träff F2F med en säljare på ett hotell i Stockholm Vasagatan idag på eftermiddagen. Säljaren kom upp ifrån bostaden i Smögen i ett ärende - och passade på att leverera klockan - som jag köpt osett för tre veckor sedan. Det var banköverföring under tiden vi gjorde upp affären - smidigt som bara den. Allt stämde som säljaren sagt - och då är det ju extra roligt. Det gällde en Rolex DJ med jubilee guld/stål från 1987. Servad och utbyte av vissa delar. Gång och trycktestad samt sparsamt polerad. Allt av AD i Göteborg för 8000kr i januari med 2 års garanti. Servicerapport - äkthetsbevis och extra länkar följde med tillsammans med alla kvitton.
Det är ganska många år sedan jag hade en DJ i lite retrostil. Har gått och väntat på rätt tillfälle och säljare. För 3 veckor sedan dök det upp och jag köpte klockan - mot en handpenning - och resterande vid leverans och godkännande. Mycket bra säljare och fantastisk kommunikation.
Härligt med sådana människor - och dom finns också i Göteborg - Smögen. Så vid en kopp kaffe på hotellet - med krögare Melker - vid bordet bredvid - gjordes affären upp. Lite bilder som sig bör.
Den sista sitter den i min nya Watchwinder - som också kom idag med UPS.
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    173.5 KB · Visningar: 178
  • image.jpg
    image.jpg
    136.5 KB · Visningar: 183
  • image.jpg
    image.jpg
    84.7 KB · Visningar: 170
Jo, UPS kom förbi. Med paket. Från Düskland. Jag la in en order i lördags och idag kom leveransen.

Och vad hittar man när man öppnar? Ett vitt kuvert och nån låda som är svart.
IMG_0329.JPG

Jodå, lådan ser ut som den ska.

IMG_0330.JPG

Och bruksanvisningen är med.
IMG_0332.JPG

Och under den hittar man en svart klocklåda.

IMG_0333.JPG

Och öppnar man det lilla locket så hittar man lite smått, men mest gott.

IMG_0334.JPG

Och vad är med? Två insexnycklar och ett armbandsverktyg till länkarmbandet. En länk till armbandet, en flaska loctite och nåt inplastat.
IMG_0335.JPG

Och när plasten åker av blir den mycket snyggare.
IMG_0336.JPG

Och innan länkjustering så kommer ett obligatoriskt wristshot.
IMG_0338.JPG

En stund senare så har jag justerat armbandet. Två länkar till är borttagna. Spännet är utlagd två justeringshål och nu sitter den som en smäck. Länkskruvarna är åtdragna med loctite så att de inte ramlar ur. Jag är fattigare, men nöjd.

Vilken sida köpte du klockan från? Och va frakten dyr?

Bland alla Rolex, Breitling, Omega mfl. blev det en lite enklare men ändå en trevlig kvalitetsklocka. Den kräver sin handled då diam. är 46 mm. Dock inte så tung då det mesta är gjort i titan. Verket är ett ETA/Valjoux 7753 så någon kanske fnyser åt detta. Min erfarenhet av dessa urverk är att de är lite som ett lokomotiv de går bra och länge och tål en hel del. Här är en bild på inköpet taget i bilen utanför AD:ns butik. Med lite fantasi drar den lite åt "dark side off the moon" utseendemässigt, med undantag av de gula visarna. Sngg kombination tycker jag! - Ok. men vad heter klockan och modellen undrar nog någon? Svaret är Raymond Weil Nabucco 7850-TIR-05207 special med titan-armband. Länk med mer info. finns nedan för de som är intresserade.
RW Nabucco.jpg

http://www.raymond-weil.com/en/mens-watches/mens-collections/nabucco/

Tillbaka
Topp