• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Ser bra ut. Har den olika program också ? Vad är priset ? Hade ingen aning att Conrad har sådant också. Den jag köpte är liten - för en klocka. Har den bredvid sängen - knäpptyst. Kanske behöver jag en med två också.

image.jpg
Man kan bara välja vilket håll den skall snurra. En timmes intervaller och sen vila 3 timmar sen repeteras det hela igen. 569kr ligger den på.

Man kan bara välja vilket håll den skall snurra. En timmes intervaller och sen vila 3 timmar sen repeteras det hela igen. 569kr ligger den på.
Priset är inget att säga om - och modellen är trevlig. Konstigt att dom inte har olika program och växelvis rotationsriktning. Jag har H varv 10 min - sedan V i 10 min. Efter 3 timmar gör den uppehåll i 9 timmar. Det är det programmet som passar mig. Finns 3 till.
Men det kanske är överreklamerat med olika program. Är lite osäker där.
Finns det någon som har kunskap om detta - dela gärna med er.

Riktigt snygg! Gratulerar som fan! Vitguld?

Yes box! ;)

Edit: vad jag har förstått det som så är det enbart Dytonor med ädelmetall som har arabiska siffror, tvåfärgad urtavla, meteorit osv. Stålmodellen har enbart vit och svart urtavla med vanliga index och dessutom enbart punkter på skalan på ringen och inte en linje.

Edit 2: finns ju så klart franken också om man nu vill befatta sig med det.

Yes box! ;)

Edit: vad jag har förstått det som så är det enbart Dytonor med ädelmetall som har arabiska siffror, tvåfärgad urtavla, meteorit osv. Stålmodellen har enbart vit och svart urtavla med vanliga index och dessutom enbart punkter på skalan på ringen och inte en linje.

Edit 2: finns ju så klart franken också om man nu vill befatta sig med det.
Tavlan är verkligen riktigt grym! Gött

Bland alla Rolex, Breitling, Omega mfl. blev det en lite enklare men ändå en trevlig kvalitetsklocka. Den kräver sin handled då diam. är 46 mm. Dock inte så tung då det mesta är gjort i titan. Verket är ett ETA/Valjoux 7753 så någon kanske fnyser åt detta. Min erfarenhet av dessa urverk är att de är lite som ett lokomotiv de går bra och länge och tål en hel del. Här är en bild på inköpet taget i bilen utanför AD:ns butik. Med lite fantasi drar den lite åt "dark side off the moon" utseendemässigt, med undantag av de gula visarna. Sngg kombination tycker jag! - Ok. men vad heter klockan och modellen undrar nog någon? Svaret är Raymond Weil Nabucco 7850-TIR-05207 special med titan-armband. Länk med mer info. finns nedan för de som är intresserade.
RW Nabucco.jpg

http://www.raymond-weil.com/en/mens-watches/mens-collections/nabucco/
Den var läcker. Trodde nästan Raymond Weil försvunnit från marknaden. Har haft ett par stycken. Första köpte jag i London för säkert 25 år sedan. I storlek som en 5 krona - och lika tunn. Olika sorters färger på guldet. Då var det inte många som hade det märket i Sverige.
Nu har dom verkligen utvecklats att göra " rejäla" klockor. Då nästan bara smyckeur. Sålde min efter 3-4 år på Kaplans till dubbla pengarna. Grattis till en snygg klocka.

Tillbaka
Topp