• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Dragit ner sambon i klockträsket, idag anlände hennes datejust från -92.

image.jpg
Bra jobbat

BB:n fick tyvärr ge vika för en ny klocka. En IWC Aquatimer 3548-05.
Gedigen pjäs som inte känns särskilt klumpig, trots 10 ATM. Alla som någon gång har en haft IWC vet att dom kan länkar, byte av länkar och känslan i länken är oslagbar, definitivt den bästa länken hittills. Hade dock lite problem med att byta länkar i början pga smuts i mekanismen och mellan länkarna.
wb8lRMG.jpg

8BjlkLD.jpg

UiNjmgR.jpg

ADbcc06.jpg

JVRTcbP.jpg

kY1rFJ2.jpg

Jag upptäckte plötsligt att jag är helt utan lämplig klocka inför sommaren bad och äventyr sen jag sålde min Longines dykare. Jag är ju lite för rädd om både Speedmastern och Tudorn för att dom ska få hänga med överallt. Alltså gäller det att hitta en lämplig och prisvärd sommarbeater. Efter lite funderande kom jag fram till att en japansk dykare skulle vara helt okay att testa. Helst någon som sticker ut lite med färg, gärna gul tavla men även orange kan gå. Jag listade några:

- Orient Mako gul
- Seiko SKXA35
- Orient Ray orange
- Seiko SKX011

Det visade sig att Den gula Makon bara såldes i begränsad upplaga för den amerikanska marknaden och inte helt lätt att hitta men om jag nöjde mig med en orange tavla så kunde jag få en ny Orient Ray orange för ett pris strax över tusenlappen, som hittat i klocksammanhang.
Sagt och gjort så lades en beställning på både klockan och ett lämpligt färganpassat nato och i fredags kom kom klockan och idag natobandet. Nu är jag redo för sommar.

Till sist en liten minirecension. Vad talar för klockan:
- Priset självklart
- Hygglig kvalitetskänsla. Verkar robust, distinkt bezel, bra länk
- Håller tiden mycket bra. Ställde den fredag lunch och är nu 11s före.
- Sticker ut. Gissar att den kommer väcka mer uppmärksamhet än mina andra klockor hos icke nördar.

Och emot:
- Enkla vikta ändlänkar och lite rassligt lås.
- Grovhuggen taveldesign utan finess och elegans.
- Känslan, eller rättare sagt avsaknaden av känsla som alla massproducerade industriprodukter har.

ImageUploadedByTapatalk1429545328.716917.jpg

ImageUploadedByTapatalk1429545349.856780.jpg
ImageUploadedByTapatalk1429545364.247174.jpg
ImageUploadedByTapatalk1429545381.222548.jpg

Idag baxade jag in barnen för en liten utflykt till FedEx på Arlanda.

För en tid sedan postades det en paketöppning som gjorde mig otroligt sugen på denna tingest.

Funderade en tid och var inne på olika sajter flera gånger varje dag för att titta på bilder. Slängde även ut ett skamligt köpförslag till en fellow KSare men där gick jag bet.

Så, i lördags morse när jag satt på sängkanten och väntade på min tur till badrummet (jag har tre tjejer hemma) så började jag surfa runt och hamnade på Skywatches. Det tog ungefär 3 minuter och 35 sekunder så var ordern lagd. Farligt lätt.

Och nu är den här, min beater, som jag tycker är riktigt fin.

Det var svårt att hålla sig till jag kom hem.

Ac94Nxy.jpg

PsWi7HH.jpg

453tEgu.jpg

Min dotter var nästan hetare än jag på att testa klockan.

AQa8d1S.jpg

jKhlSD2.jpg

Sommaren är räddad........och så en wristshot.

DazwbUX.jpg

Idag baxade jag in barnen för en liten utflykt till FedEx på Arlanda.

För en tid sedan postades det en paketöppning som gjorde mig otroligt sugen på denna tingest.

Funderade en tid och var inne på olika sajter flera gånger varje dag för att titta på bilder. Slängde även ut ett skamligt köpförslag till en fellow KSare men där gick jag bet.

Så, i lördags morse när jag satt på sängkanten och väntade på min tur till badrummet (jag har tre tjejer hemma) så började jag surfa runt och hamnade på Skywatches. Det tog ungefär 3 minuter och 35 sekunder så var ordern lagd. Farligt lätt.

Och nu är den här, min beater, som jag tycker är riktigt fin.

Det var svårt att hålla sig till jag kom hem.

Ac94Nxy.jpg

PsWi7HH.jpg

453tEgu.jpg

Min dotter var nästan hetare än jag på att testa klockan.

AQa8d1S.jpg

jKhlSD2.jpg

Sommaren är räddad........och så en wristshot.

DazwbUX.jpg

Fan vad tjusigt, grattis och äntligen?! Passar på att bjuda på en bild på tingesten som startade din jakt också..

GjpBDlw.jpg

Tillbaka
Topp