Josephbeast
Basic
1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wristshot!!Jag älskar att renovera vintageur men av någon anledning så brukar det ändå hamna en dykare med stållänk på handleden minst ett par dagar per vecka.
Siktet var inställt på ett par år gamalt objekt men tanken på nyköp blev mer och mer tilltalande.
Fick ett ok pris av handlare i Sverige men den långa väntetiden gjorde att det istället blev köp från utlandet.
Sökappen på FedEx gick varm under ett antal dagar men så till slut dök det upp ett efterlängtat paket. Jag var på begravning men grannen var vänlig nog att ta emot leveransen på sin firma och samma kväll låg äntligen paketet på arbetsbänken.
Första köp från utlandet där det rör sig om ett lite större belopp – dyr tegelsten?
Lovande....välpackad tegelsten iaf
Fick iaf rätt låda.......
Yessss.......rätt innehåll!
En länkbit fick plockas av för att passa mina sparvhandleder.
Har inte lämnat handleden sedan dess och tanken är att så skall det förbli!
Wristshot!!
Tur i oturen att man vabbar
Så vare äntligen dags! Nya klockan har nu anlänt (Obs bildtung).
Den andra "riktiga" klockan är köpt hos naturkompaniet! Eller...
Hmmmm
Lådan verkar vara svart. Vad kan det vara? En Tag Heuer kanske?
Baaam! Inte ska ha man ha en Tag inte!
Det blev en 556A till sist
Fick med några extra straps, funderar på att sälja Glashütte Nomos strapen.
Å så till sist en wristshot, har fått öppetköp av säljaren men tror det är en definitiv keeper
Jag har en tid varit väldigt sugen på ett dykar-ur i brons.
Främst på grund av den sköna patineringen som blir efter ett tags användande.
Högst på önskelistan stod en IWC Aquatimer Charles Darwin brons.
Men jag tänkte att jag först skulle doppa tån med en lite billigare variant. Sökandet gick då till de många "micro brands" som tillverkar just brons och mässingsklockor.
De flesta jag tittade på var tyvärr för stora för min smak eller hade boettutformingar som jag inte gillade.
Den som föll mig på läppen råkade även vara den som var billigast
Jag kan villigt erkänna att jag är grymt imponerad av vad man får för $349 inkl. FedEx frakt från HK!
Förväntade mig en klocka i bubbelplast men här kom ett helt kit.
Yes, det blev en Armida A8 i mässing.
http://www.armidawatches.com/
Bytte genast till den medföljande vridringen i mässing.
Välbekant profil..
Gummit som satt på luktade lite för mycket vanilj så jag kör med det medföljande natot med mässingsdetaljer tills dess att mitt gröna canvas kommer från Handmade99.
Som sagt,
jag är mäkta imponerad av klockan! Känns väldigt massiv och välbyggd.
Nu längtar jag bara efter att få patinera den naturligt så den förhoppningsvis kan få den där mörka välanvända looken.
Uppdaterar i Dagen Klocka tråd om några veckor..
Ser trevlig ut! Köpte du från forumet eller?
Flög på läder med
Mycket intressant, tell us moreDet kom ett paket från Kolmården...med en Ryss!
Well, jag vet i princip ingenting. Köpt här på forumet helt på utseende. Jacob vet kanske något?Mycket intressant, tell us more
Så vare äntligen dags! Nya klockan har nu anlänt (Obs bildtung).
Den andra "riktiga" klockan är köpt hos naturkompaniet! Eller...
Hmmmm
Lådan verkar vara svart. Vad kan det vara? En Tag Heuer kanske?
Baaam! Inte ska ha man ha en Tag inte!
Det blev en 556A till sist
Fick med några extra straps, funderar på att sälja Glashütte Nomos strapen.
Å så till sist en wristshot, har fått öppetköp av säljaren men tror det är en definitiv keeper
Jag älskar att renovera vintageur men av någon anledning så brukar det ändå hamna en dykare med stållänk på handleden minst ett par dagar per vecka.
Siktet var inställt på ett par år gamalt objekt men tanken på nyköp blev mer och mer tilltalande.
Fick ett ok pris av handlare i Sverige men den långa väntetiden gjorde att det istället blev köp från utlandet.
Sökappen på FedEx gick varm under ett antal dagar men så till slut dök det upp ett efterlängtat paket. Jag var på begravning men grannen var vänlig nog att ta emot leveransen på sin firma och samma kväll låg äntligen paketet på arbetsbänken.
Första köp från utlandet där det rör sig om ett lite större belopp – dyr tegelsten?
Lovande....välpackad tegelsten iaf
Fick iaf rätt låda.......
Yessss.......rätt innehåll!
En länkbit fick plockas av för att passa mina sparvhandleder.
Har inte lämnat handleden sedan dess och tanken är att så skall det förbli!
Well, jag vet i princip ingenting. Köpt här på forumet helt på utseende. Jacob vet kanske något?
Hej och tack för informationen!Aquastaren!
Du sitter på en Raketa (petrodvoretz klockfabrik) Klocka skall ha ett 2628H verk. Raketa fabriken är fortfarande igång. Det är rysslands äldsta fabrik, grundad 1724 har jag för mig!
Grattis till din Raket!
Det kom ett paket från Kolmården...med en Ryss!
Jag har en tid varit väldigt sugen på ett dykar-ur i brons.
Främst på grund av den sköna patineringen som blir efter ett tags användande.
Högst på önskelistan stod en IWC Aquatimer Charles Darwin brons.
Men jag tänkte att jag först skulle doppa tån med en lite billigare variant. Sökandet gick då till de många "micro brands" som tillverkar just brons och mässingsklockor.
De flesta jag tittade på var tyvärr för stora för min smak eller hade boettutformingar som jag inte gillade.
Den som föll mig på läppen råkade även vara den som var billigast
Jag kan villigt erkänna att jag är grymt imponerad av vad man får för $349 inkl. FedEx frakt från HK!
Förväntade mig en klocka i bubbelplast men här kom ett helt kit.
*
Yes, det blev en Armida A8 i mässing.
http://www.armidawatches.com/
*
Bytte genast till den medföljande vridringen i mässing.
Välbekant profil..
*
Gummit som satt på luktade lite för mycket vanilj så jag kör med det medföljande natot med mässingsdetaljer tills dess att mitt gröna canvas kommer från Handmade99.
*
Som sagt,
jag är mäkta imponerad av klockan! Känns väldigt massiv och välbyggd.
Nu längtar jag bara efter att få patinera den naturligt så den förhoppningsvis kan få den där mörka välanvända looken.
Uppdaterar i Dagen Klocka tråd om några veckor..
Var och hämtade upp denna Rolex Explorer II 16570 från 2003. Superskick!