• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Oj! Ett paket till lilla mig :happyhappy:

TKyFxtb.jpg

En Rolex. Vilken skräll :woot:

SCkma9I.jpg

Plast. Suck! :rage:

tlfrp04.jpg

Nanananananananananana! Batman! :hungry:

nWmej4Z.jpg

Och en bild när den sitter på armen. Måste nog hem och kapa länken en aning :rolleyes:

JCnLaM5.jpg

20 år gammal, och kände att det var dags för klocka nr 2.
Lade ut min Omega SMPC på Blocket mest för att kolla intresset. 48 timmar senare var den såld vilket gjorde att jag såklart var tvungen att köpa något nytt.

Hittade en klocka i min smak på M.J Watches i Antwerpen via Chrono24.
Efter ett hysteriskt uppdaterande och flertalet svordomar kring FedEx så stod det helt plötsligt en FedEx-bil utanför mig imorse :)

Paketet itself, på min fantastiskt ostädade kontorsplats.
k2PhitO.jpg

Jajamen! Det blev en Omega...
opcrPrJ.jpg

... Seamaster Planet Ocean 8500 42mm närmare bestämt.
6aTZKdq.jpg

Baksidan. Tyckte från början att 2500's baksida var coolare, med sjöhästen men har ändrat mig ganska snabbt, haha.
xaZzPP6.jpg

Handledsskott :)
lGfLKcO.png

Bild på lumen i FedEx-kartongen. Mycket imponerad, min förra Seamaster hade riktigt trött lysmassa.
OraZZCo.jpg

Haft den i åtta timmar nu och känner hur den bara växer i mina ögon.
Kan varmt rekommendera M.J Watches Antwerpen, snabba att svara på mail, helt okej prutmån och inga konstigheter alls med leverans. Tummen upp!

20 år gammal, och kände att det var dags för klocka nr 2.
Lade ut min Omega SMPC på Blocket mest för att kolla intresset. 48 timmar senare var den såld vilket gjorde att jag såklart var tvungen att köpa något nytt.

Hittade en klocka i min smak på M.J Watches i Antwerpen via Chrono24.
Efter ett hysteriskt uppdaterande och flertalet svordomar kring FedEx så stod det helt plötsligt en FedEx-bil utanför mig imorse :)

Paketet itself, på min fantastiskt ostädade kontorsplats.
k2PhitO.jpg

Jajamen! Det blev en Omega...
opcrPrJ.jpg

... Seamaster Planet Ocean 8500 42mm närmare bestämt.
6aTZKdq.jpg

Baksidan. Tyckte från början att 2500's baksida var coolare, med sjöhästen men har ändrat mig ganska snabbt, haha.
xaZzPP6.jpg

Handledsskott :)
lGfLKcO.png

Bild på lumen i FedEx-kartongen. Mycket imponerad, min förra Seamaster hade riktigt trött lysmassa.
OraZZCo.jpg

Haft den i åtta timmar nu och känner hur den bara växer i mina ögon.
Kan varmt rekommendera M.J Watches Antwerpen, snabba att svara på mail, helt okej prutmån och inga konstigheter alls med leverans. Tummen upp!
Den är finfin den där, grattis! :)

Idag så kom resultatet av min portvinsfylla förra helgen. Eriksson850 hade auktionerat ut en förträfflig dinka som jag av olika anledningar bestämde mig för att lägga vantarna på. Pengarna gick storsint nog till BCF och det känns ju alltid bra att stödja deras arbete.

image.jpg

Det fanns även en överraskning i påsen! Den äldre sonen snodde dom dock direkt utan pardon.
image.jpg
image.jpg

Som sagt var, en trevlig liten historia som tickar på som sen ska.

image.jpg

Äntligen dags för en ny post i den här tråden. Började dagen med en resa ner till sydligare breddgrader i morse, närmre bestämt Malmö. Med på resan var min nyservade seamaster.

image.jpg

Väl framme i Malmö mötte vi upp en forummedlem över en kaffe och hade en trevlig pratstund. Fick prova hans SD, riktigt maffig och bastant klocka.

image.jpg

Efter ytterligare klocksnack var forummedlemen tvungen att springa iväg på ett möte så jag gick till Bergströms en sväng i väntan på tåget. Testade expy 2 eftersom jag aldrig haft den på handleden innan. I övrigt var det rätt tomt på stålrollar i montern.

image.jpg

Sedan blev det tåget hem igen efter drygt 1,5h i Malmö :p

Nej nu får han sluta babbla och visa vad han köpt!! Och det ska jag. Några av er har nog gissat vad som landat. Det är hursomhelst en klocka som jag första gången jag såg den inte gick igång alls på, men som ni alla vet så ändras ens tankar och sätt att se på olika modeller efter ett tag på KS. Jag har varit på jakt efter den här modellen ett tag nu och agerade snabbt när chansen dök upp här på forumet.

Nog med snack, nedan följer lite bilder på en kartong ni aldrig sett förut ;)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Okej bjuder på några bilder på klockan också :)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Jag har alltså köpt en Daytona 116520 och är löjligt nöjd :)

Stort tack till McGyver för en smidig affär och en mycket trevlig fika! Vill även tacka jabla Zed och puonti för vägledning och allmän hjälp i mitt sökande.

/Oskar

Äntligen dags för en ny post i den här tråden. Började dagen med en resa ner till sydligare breddgrader i morse, närmre bestämt Malmö. Med på resan var min nyservade seamaster.

image.jpg

Väl framme i Malmö mötte vi upp en forummedlem över en kaffe och hade en trevlig pratstund. Fick prova hans SD, riktigt maffig och bastant klocka.

image.jpg

Efter ytterligare klocksnack var forummedlemen tvungen att springa iväg på ett möte så jag gick till Bergströms en sväng i väntan på tåget. Testade expy 2 eftersom jag aldrig haft den på handleden innan. I övrigt var det rätt tomt på stålrollar i montern.

image.jpg

Nej nu får han sluta babbla och visa vad han köpt!! Och det ska jag. Några av er har nog gissat vad som landat. Det är hursomhelst en klocka som jag första gången jag såg den inte gick igång alls på, men som ni alla vet så ändras ens tankar och sätt att se på olika modeller efter ett tag på KS. Jag har varit på jakt efter den här modellen ett tag nu och agerade snabbt när chansen dök upp här på forumet.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Stort tack till McGyver för en smidig affär och en mycket trevlig fika! Vill även tacka jabla Zed och puonti för vägledning och allmän hjälp i mitt sökande.

/Oskar
Stort grattis! jag vet du kommer att bli jättenöjd.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

/Oskar
Riktigt nice, stort grattis! :)

/Oskar

Stort grattis!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

/Oskar
Stort grattis OskarK slit den med hälsa :) Men inget rubberB nu va ;)

Då var det äntligen dags.
Som jag har letat efter denna klocka och nu har jag äntligen kommit över ett NOS exemplar.

Egentligen så är den inte vidare värst speciell men för mig så är den viktig. Jag fick nämligen denna modell i present av min fru för ett antal år sedan och lyckades sedemera att träffa den med kofoten när jag bröt upp golv. När jag då ville ersätta den med en ny så hade modellen utgått.
Jaha vad är det då jag hittat?

8ce03255a05dc1cec3aea8f25baa15a3.jpg

Snygga frimärken...

c27bda551f46d00d2d0029a89a688856.jpg

Oooohkeeey!

7915c12835505bcdb76923e0b4155005.jpg

Sedvanlig bubbelplast.

53577699ecf00bdf5bc2d5c4cf61c2b4.jpg

Seiko!

eaa80b82288487cf19d11145d853457d.jpg

Trumvirvel!

d5883a5f2d2e751a02e7b2d17caa7451.jpg

Jepp!

En Seiko Premier Kinetic Perpetual SNP005P1
Cal 7D48.

Får passa på att hissa NZwatches som svarade rappt på de mailfrågor jag ställde och skötte allt perfekt.

Ett handledskott.
cb3b5a8856b52a5357949359df64134b.jpg

Och en bonusbild på dagens trippel...
f2e57e6c89517a372fb49bd4dbea2500.jpg

Tack och bock
Trevlig helg på er alla.

Med två veckor kvar till 40-årsdagen, blev det ändå en liten tjuvstart redan idag, tack vare en mycket generös hustru, och en AD som levererade i förtid. Gjorde som sig bör och satte så fort tanken föddes för ett halvår sen, igång med research.

Från början var jag inne på en Tudor Glamour DoubleDate. Men då det kändes lite grand som en "nästan-Rolex" (och inte hade något in-house-urverk), släppte jag tanken, och riktade in mig på en Breitling SuperOcean heritage istället. Efter att ha provat den dunderklumpen, kände jag att jag var tillbaka på ruta ett igen.

Tänkte en dag, att jag kan väl knalla förbi Bergströms, och och åtminstone ge Rolex en chans, även om de bara har klockor för gamla gubbar och nyrika posörer. ;) Sagt och gjort, tog mig en titt på deras SS-sortiement, och ganska direkt blev jag mycket förtjust i den modell som jag tror tillsammans med Explorern, flyger lägst under radarn.

Efter beställningen fortsatte jag att läsa på och kan nog tacka min faktainsamling på såväl svenska, som amerikanska och tyska forum, för att jag idag har en mer mogen inställning till varumärket. :)

Så i eftermiddags var det tid för avhämtning, och tillsammans med hustrun, kom vi hem med det här:

Stealth! Ingen som förväntar sig att man kommer ut med något exklusivt i denna, vilket jag tycker är ett mycket bra initiativ av AD:n.
bag.jpg

Hmm, vad har vi här då?
box1.jpg

Nä men kan det vara en...?!
box2.jpg

Jajamensan! :D
box.jpg

BAM! 116000 steel, med Parachrom Bleu balansfjäder, och det uppdaterade Oysterarmbandet. :)
open_box.jpg

Får ju bjuda på ett wristshot också. Sitter som en smäck, med sina 36 mm, på min 19 cm handled. :)
wristshot_116000.jpg

Tillbaka
Topp