Med två veckor kvar till 40-årsdagen, blev det ändå en liten tjuvstart redan idag, tack vare en mycket generös hustru, och en AD som levererade i förtid. Gjorde som sig bör och satte så fort tanken föddes för ett halvår sen, igång med research.
Från början var jag inne på en Tudor Glamour DoubleDate. Men då det kändes lite grand som en "nästan-Rolex" (och inte hade något in-house-urverk), släppte jag tanken, och riktade in mig på en Breitling SuperOcean heritage istället. Efter att ha provat den dunderklumpen, kände jag att jag var tillbaka på ruta ett igen.
Tänkte en dag, att jag kan väl knalla förbi Bergströms, och och åtminstone ge Rolex en chans, även om de bara har klockor för gamla gubbar och nyrika posörer.
Sagt och gjort, tog mig en titt på deras SS-sortiement, och ganska direkt blev jag mycket förtjust i den modell som jag tror tillsammans med Explorern, flyger lägst under radarn.
Efter beställningen fortsatte jag att läsa på och kan nog tacka min faktainsamling på såväl svenska, som amerikanska och tyska forum, för att jag idag har en mer mogen inställning till varumärket.
Så i eftermiddags var det tid för avhämtning, och tillsammans med hustrun, kom vi hem med det här:
Stealth! Ingen som förväntar sig att man kommer ut med något exklusivt i denna, vilket jag tycker är ett mycket bra initiativ av AD:n.
Hmm, vad har vi här då?
Nä men kan det vara en...?!
Jajamensan!
BAM! 116000 steel, med Parachrom Bleu balansfjäder, och det uppdaterade Oysterarmbandet.
Får ju bjuda på ett wristshot också. Sitter som en smäck, med sina 36 mm, på min 19 cm handled.