• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Med två veckor kvar till 40-årsdagen, blev det ändå en liten tjuvstart redan idag, tack vare en mycket generös hustru, och en AD som levererade i förtid. Gjorde som sig bör och satte så fort tanken föddes för ett halvår sen, igång med research.

Från början var jag inne på en Tudor Glamour DoubleDate. Men då det kändes lite grand som en "nästan-Rolex" (och inte hade något in-house-urverk), släppte jag tanken, och riktade in mig på en Breitling SuperOcean heritage istället. Efter att ha provat den dunderklumpen, kände jag att jag var tillbaka på ruta ett igen.

Tänkte en dag, att jag kan väl knalla förbi Bergströms, och och åtminstone ge Rolex en chans, även om de bara har klockor för gamla gubbar och nyrika posörer. ;) Sagt och gjort, tog mig en titt på deras SS-sortiement, och ganska direkt blev jag mycket förtjust i den modell som jag tror tillsammans med Explorern, flyger lägst under radarn.

Efter beställningen fortsatte jag att läsa på och kan nog tacka min faktainsamling på såväl svenska, som amerikanska och tyska forum, för att jag idag har en mer mogen inställning till varumärket. :)

Så i eftermiddags var det tid för avhämtning, och tillsammans med hustrun, kom vi hem med det här:

Stealth! Ingen som förväntar sig att man kommer ut med något exklusivt i denna, vilket jag tycker är ett mycket bra initiativ av AD:n.
bag.jpg

Hmm, vad har vi här då?
box1.jpg

Nä men kan det vara en...?!
box2.jpg

Jajamensan! :D
box.jpg

BAM! 116000 steel, med Parachrom Bleu balansfjäder, och det uppdaterade Oysterarmbandet. :)
open_box.jpg

Får ju bjuda på ett wristshot också. Sitter som en smäck, med sina 36 mm, på min 19 cm handled. :)
wristshot_116000.jpg
Riktigt fin, grattis till den! :)

• Like
Reactions: jhm
Med två veckor kvar till 40-årsdagen, blev det ändå en liten tjuvstart redan idag, tack vare en mycket generös hustru, och en AD som levererade i förtid. Gjorde som sig bör och satte så fort tanken föddes för ett halvår sen, igång med research.

Från början var jag inne på en Tudor Glamour DoubleDate. Men då det kändes lite grand som en "nästan-Rolex" (och inte hade något in-house-urverk), släppte jag tanken, och riktade in mig på en Breitling SuperOcean heritage istället. Efter att ha provat den dunderklumpen, kände jag att jag var tillbaka på ruta ett igen.

Tänkte en dag, att jag kan väl knalla förbi Bergströms, och och åtminstone ge Rolex en chans, även om de bara har klockor för gamla gubbar och nyrika posörer. ;) Sagt och gjort, tog mig en titt på deras SS-sortiement, och ganska direkt blev jag mycket förtjust i den modell som jag tror tillsammans med Explorern, flyger lägst under radarn.

Efter beställningen fortsatte jag att läsa på och kan nog tacka min faktainsamling på såväl svenska, som amerikanska och tyska forum, för att jag idag har en mer mogen inställning till varumärket. :)

Så i eftermiddags var det tid för avhämtning, och tillsammans med hustrun, kom vi hem med det här:

Stealth! Ingen som förväntar sig att man kommer ut med något exklusivt i denna, vilket jag tycker är ett mycket bra initiativ av AD:n.
bag.jpg

Hmm, vad har vi här då?
box1.jpg

Nä men kan det vara en...?!
box2.jpg

Jajamensan! :D
box.jpg

BAM! 116000 steel, med Parachrom Bleu balansfjäder, och det uppdaterade Oysterarmbandet. :)
open_box.jpg

Får ju bjuda på ett wristshot också. Sitter som en smäck, med sina 36 mm, på min 19 cm handled. :)
wristshot_116000.jpg

Jättefin, stort grattis!! :)

• Like
Med två veckor kvar till 40-årsdagen, blev det ändå en liten tjuvstart redan idag, tack vare en mycket generös hustru, och en AD som levererade i förtid. Gjorde som sig bör och satte så fort tanken föddes för ett halvår sen, igång med research. Får ju bjuda på ett wristshot också. Sitter som en smäck, med sina 36 mm, på min 19 cm handled. :)
wristshot_116000.jpg

Stort grattis! Riktigt fin klocka även om den flyger lite under radarn som du säger :)

• Like
Äntligen dags för en ny post i den här tråden. Började dagen med en resa ner till sydligare breddgrader i morse, närmre bestämt Malmö. Med på resan var min nyservade seamaster.

image.jpg

Väl framme i Malmö mötte vi upp en forummedlem över en kaffe och hade en trevlig pratstund. Fick prova hans SD, riktigt maffig och bastant klocka.

image.jpg

Efter ytterligare klocksnack var forummedlemen tvungen att springa iväg på ett möte så jag gick till Bergströms en sväng i väntan på tåget. Testade expy 2 eftersom jag aldrig haft den på handleden innan. I övrigt var det rätt tomt på stålrollar i montern.

image.jpg

Sedan blev det tåget hem igen efter drygt 1,5h i Malmö :p

Nej nu får han sluta babbla och visa vad han köpt!! Och det ska jag. Några av er har nog gissat vad som landat. Det är hursomhelst en klocka som jag första gången jag såg den inte gick igång alls på, men som ni alla vet så ändras ens tankar och sätt att se på olika modeller efter ett tag på KS. Jag har varit på jakt efter den här modellen ett tag nu och agerade snabbt när chansen dök upp här på forumet.

Nog med snack, nedan följer lite bilder på en kartong ni aldrig sett förut ;)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Okej bjuder på några bilder på klockan också :)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Jag har alltså köpt en Daytona 116520 och är löjligt nöjd :)

Stort tack till McGyver för en smidig affär och en mycket trevlig fika! Vill även tacka jabla Zed och puonti för vägledning och allmän hjälp i mitt sökande.

/Oskar

Fantastikt fin klocka, Grattis! ;)

Trillar ju in flera stycken fina dinkor på kort tid...Grattis till er alla som postat nyförvärv de senaste dagarna :cigar:

Äntligen dags för en ny post i den här tråden. Började dagen med en resa ner till sydligare breddgrader i morse, närmre bestämt Malmö. Med på resan var min nyservade seamaster.

image.jpg

Väl framme i Malmö mötte vi upp en forummedlem över en kaffe och hade en trevlig pratstund. Fick prova hans SD, riktigt maffig och bastant klocka.

image.jpg

Efter ytterligare klocksnack var forummedlemen tvungen att springa iväg på ett möte så jag gick till Bergströms en sväng i väntan på tåget. Testade expy 2 eftersom jag aldrig haft den på handleden innan. I övrigt var det rätt tomt på stålrollar i montern.

image.jpg

Sedan blev det tåget hem igen efter drygt 1,5h i Malmö :p

Nej nu får han sluta babbla och visa vad han köpt!! Och det ska jag. Några av er har nog gissat vad som landat. Det är hursomhelst en klocka som jag första gången jag såg den inte gick igång alls på, men som ni alla vet så ändras ens tankar och sätt att se på olika modeller efter ett tag på KS. Jag har varit på jakt efter den här modellen ett tag nu och agerade snabbt när chansen dök upp här på forumet.

Nog med snack, nedan följer lite bilder på en kartong ni aldrig sett förut ;)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Okej bjuder på några bilder på klockan också :)

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Jag har alltså köpt en Daytona 116520 och är löjligt nöjd :)

Stort tack till McGyver för en smidig affär och en mycket trevlig fika! Vill även tacka jabla Zed och puonti för vägledning och allmän hjälp i mitt sökande.

/Oskar
Stort grattis, min kollega har en sån och han är också jättenöjd.

En polare påpekade att det inte fanns någon renodlad dykare i samlingen.
Så kan man ju inte ha det så efter att ha sålt av en klocka så styrde jag kosan mot Drottninggatan.
Även fast jag inte är så överdrivet förtjust i detta märke så går det inte att komma ifrån att Sea-Dweller är en ikonisk dykarklocka och nu i ett uppdaterad modernt utförande.
Tack till ROB-1832 ! Ni får mig att alltid känna mig välkommen hos er (även propps till er trevliga vakt som verkar känna igen mig och alltid är genuint trevlig).

DSCN0118.JPG

Avplastad och borttagen dykarförlängning.
DSCN0121.JPG

Boetten är något smäckrare än GMT'n med lite mindre kronskydd och smalare bandhorn (tror jag).
DSCN0122.JPG

Däremot är den högre WR klassade SD betydligt tjockare än GMT'n
DSCN0128.JPG

Tjockleken märks inte av på armen där den känns väldigt välbalanserad.
Det enda jag stör mig på är avsaknaden av ordentligt AR (antireflex) på Rolex sportklockor, men det finns säkert någon historisk förklaring på det :)
Verkligen supernöjd och nu väntar jag bara på att det ska bli lite varmare i vattnet så denna hamnar i sitt rätta element.
DSCN0130.JPG

Så kan man ju inte ha det så efter att ha sålt av en klocka så styrde jag kosan mot Drottninggatan.
Även fast jag inte är så överdrivet förtjust i detta märke så går det inte att komma ifrån att Sea-Dweller är en ikonisk dykarklocka och nu i ett uppdaterad modernt utförande.
Tack till ROB-1832 ! Ni får mig att alltid känna mig välkommen hos er (även propps till er trevliga vakt som verkar känna igen mig och alltid är genuint trevlig).

DSCN0118.JPG

DSCN0121.JPG

Boetten är något smäckrare än GMT'n med lite mindre kronskydd och smalare bandhorn (tror jag).
DSCN0122.JPG

DSCN0128.JPG

Det enda jag stör mig på är avsaknaden av ordentligt AR (antireflex) på Rolex sportklockor, men det finns säkert någon historisk förklaring på det :)
Verkligen supernöjd och nu väntar jag bara på att det ska bli lite varmare i vattnet så denna hamnar i sitt rätta element.
DSCN0130.JPG

Drömklockan med stort D. Utan konkurrens.
Grattis!

DSCN0118.JPG

DSCN0121.JPG

DSCN0122.JPG

DSCN0128.JPG

DSCN0130.JPG

Grattis! Du har verkligen en grym samling!

Efter att ha funderat länge och väl (typ en månad), så har jag sålt en del av samlingen och i lördags var det dags att skaffa nytt :)
Ville ha en ljus tavla och gärna något som går lite under radarn:

Rätt färg på påsen
DSC_0462.JPG

Box med krona
DSC_0463.JPG

116000
DSC_0467.JPG

(Får samtidigt passa på att gratulera jhm till ett bra val ;) )

Efter att ha funderat länge och väl (typ en månad), så har jag en del av samlingen och i lördags var det dags att skaffa nytt :)

Rätt färg på påsen
DSC_0462.JPG

Box med krona
DSC_0463.JPG

116000
DSC_0467.JPG

Riktigt fin, och en grym sleeper. Bra val!

DSCN0118.JPG

DSCN0121.JPG

DSCN0122.JPG

DSCN0128.JPG

DSCN0130.JPG
Finns många fina samlingar på detta forumet men frågan är om inte din börjar segla upp som en av de bästa!

Inte heller så Rolex frälst (än får man kanske tillägga) men går inte att komma ifrån att den där är tuff!

DSCN0118.JPG

DSCN0121.JPG

DSCN0122.JPG

DSCN0128.JPG

DSCN0130.JPG

Wow, stort grattis! Du slutar aldrig att överraska! :cool:

Mycket fina nyförvär här på "The Swedish Rolex-forum" ;) [se tråden med Archie]
Grattis alla som köpt nytt (även av andra märken)! :)

Efter att ha funderat länge och väl (typ en månad), så har jag sålt en del av samlingen och i lördags var det dags att skaffa nytt :)

Rätt färg på påsen
DSC_0462.JPG

Box med krona
DSC_0463.JPG

116000
DSC_0467.JPG

Grattis till ett bra val :)

Finns många fina samlingar på detta forumet men frågan är om inte din börjar segla upp som en av de bästa!

Inte heller så Rolex frälst (än får man kanske tillägga) men går inte att komma ifrån att den där är tuff!

Tack Tobias, vänligt sagt.
Men jag vet att det finns betydligt bättre samlingar på forumet än min :)

Dessutom skulle nog många hävda att min samling aldrig kan bli komplett då det saknas vintage pjäser, viktiga komplikationer (som perpetual tex.) och inga historiska referenser av Patek.

Men min samling ger mig glädje varje dag :)

DSCN0118.JPG

DSCN0121.JPG

DSCN0122.JPG

DSCN0128.JPG

DSCN0130.JPG

Den är så bra! Grattis! Min säger hej!
IMG_5678.JPG

Tillbaka
Topp