• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Var och köpte denna idag... Komplement till övriga dinkor .. 2531.80
image.jpg

image.jpg

Jag måste göra något fel, det var ju en GMT Master jag egentligen var ute efter. Så blev det en Tudor Sub 79090 i vintras istället. Nu när GMT suget åter börja smyga sig på dök plötsligt en Explorer 2 16570 upp och korsade min väg. Så istället för en GMT sitter nu en Explorer 2 på handleden. Explorer 2, den mest underskattade sportrollen, även av mig, tills nu åtminstone.
Väl på handleden så tänker jag helt annorlunda och ställer frågan varför är den så underskattad? Bra mycket roligare än en sub som ju är ett "måste" för "alla", bra mycket billigare än en GMT som inte är så värst mycket roligare. Ska en vridring och coke/pepsifärger vara värt så mycket premium? Jag har åtminstone tänkt om. Kanske för att det är sommar och det känns så fräscht med vit tavla :)
Länk finns men som vanligt åkte den snabbt av och ersätts av nato. Hade bara ett svart hemma men jag tror att ett grått blir fräschare.
image.jpg
image.jpg
Håller också med om att den är grymt underkattad efter jag fick hem en svart för någon månad sen. Riktigt prisvärd jämt emot sina syskon sub och GMT-Master

Började för något år sen titta på mer riktiga klockor än den quartz Hugo Boss jag skramlade omkring med. Efter några vintage köp började jag så sakteliga komma fram till vad jag ville ha. En Datejust, stål, med svart tavla på Oysterlänk. Höll span lite över, missade några för jag tvekade eller tyckte att skicket på det som såldes var för dåligt och "oservat" i förhållande till det pris som begärdes. Eftersom min kunskap om klockor är högst begränsad ville jag försöka hitta en säljare i min närhet. Gav snart upp och förstod att jag skulle få vidga mina vyer och köra på lite magkänsla och kvalificerad chansning. Jag började kolla på chrono24. Hittade något, köpte det. På lunchen under fredagen plingande det i telefonen. Här följer uppackningen.

Paket? till mig?!

DSC_0250.JPG

Nu orkar jag inte vänta mer.

DSC_0259.JPG

Jahopp, då var den alltså min.

DSC_0263.JPG

Varm, darrig och lågt blodsocker.

DSC_0264.JPG

Tillbaka till verkligen. Några timmar kvar innan det är dags att stämpla ut.

DSC_0274.JPG

Recension av köpet kommer.

Började för något år sen titta på mer riktiga klockor än den quartz Hugo Boss jag skramlade omkring med. Efter några vintage köp började jag så sakteliga komma fram till vad jag ville ha. En Datejust, stål, med svart tavla på Oysterlänk. Höll span lite över, missade några för jag tvekade eller tyckte att skicket på det som såldes var för dåligt och "oservat" i förhållande till det pris som begärdes. Eftersom min kunskap om klockor är högst begränsad ville jag försöka hitta en säljare i min närhet. Gav snart upp och förstod att jag skulle få vidga mina vyer och köra på lite magkänsla och kvalificerad chansning. Jag började kolla på chrono24. Hittade något, köpte det. På lunchen under fredagen plingande det i telefonen. Här följer uppackningen.

Paket? till mig?!

DSC_0250.JPG

DSC_0259.JPG

DSC_0263.JPG

DSC_0264.JPG

DSC_0274.JPG

Säg till när det är dags att flippa! Grym! Stort grattis

Paket? till mig?!

DSC_0250.JPG

DSC_0259.JPG

DSC_0263.JPG

DSC_0264.JPG

DSC_0274.JPG

Grattis till ett lyckat köp!

En aning annorlunda paketöppning från mig idag. Jag misstänker att denna modell är utöver normen här på Klocksnack men jag hoppas det uppskattas ändå!
w8c12Ze.jpg

Jag fick ett meddelande av Franks Ur att min klocka hade anlänt. Med en väntetid från 3-6 månader var det verkligen inte förväntat efter cirka en månad efter jag hade lagt ut handpenning för klockan. En trevlig överraskning som förgyllde min vecka helt klart.
qRmqVnU.jpg

En NOMOS! Det otroliga värdet man får av dessa klockor var svårt att motstå för mig och jag bestämde mig redan januari förra året att NOMOS var det jag skulle ha. Som student på CSN lån är självfallet pengar ett ständigt problem. Trots det lyckades jag spara undan lite pengar per månad och under sommaren även ha en heltidsanställning där majoriteten av lönen gick direkt till klockan.
JUb8clp.jpg

En Metro! Denna modell är NOMOS just nu deras mest efterfrågade modell baserat på väntetiden och det är näst intill omöjligt att hitta en i andrahand. Det är minst sagt en udda modell som men jag väljer att se det som en unik design. I början var det inte deras modell jag var intresserad av, men efter att ha forskat mer och mer om modellen så började den växa mer. Till att börja med ser klockan fantastisk i person, varenda detalj är av otrolig kvalitet. NOMOS har placerat sitt nya DUW 4401 i denna klocka, komplett in-house, med deras nya Swing System.
Ps5EQWT.jpg

En närbild på urverket DUW 4401.
kujtMNO.jpg

Wristshot #1
BxPvCQu.jpg

Wristshot #2

Jag tror att denna klocka är ett hata/älska relation hos de flesta. Bilderna gör dock inte denna klocka rättvisa, jag anser att man bör bedöma den i person för att få en bättre helhetsbild. Värt att notera är att de tre mintgröna prickarna vid 3, 9 och 12 står ut mindre än vad bilderna antyder. Jag tycker de är underbara och förhöjer retro/metropolitan designen klockan baseras på. Tack för mig!

/Ludvig

En aning annorlunda paketöppning från mig idag. Jag misstänker att denna modell är utöver normen här på Klocksnack men jag hoppas det uppskattas ändå!
w8c12Ze.jpg

Jag fick ett meddelande av Franks Ur att min klocka hade anlänt. Med en väntetid från 3-6 månader var det verkligen inte förväntat efter cirka en månad efter jag hade lagt ut handpenning för klockan. En trevlig överraskning som förgyllde min vecka helt klart.
qRmqVnU.jpg

En NOMOS! Det otroliga värdet man får av dessa klockor var svårt att motstå för mig och jag bestämde mig redan januari förra året att NOMOS var det jag skulle ha. Som student på CSN lån är självfallet pengar ett ständigt problem. Trots det lyckades jag spara undan lite pengar per månad och under sommaren även ha en heltidsanställning där majoriteten av lönen gick direkt till klockan.
JUb8clp.jpg

En Metro! Denna modell är NOMOS just nu deras mest efterfrågade modell baserat på väntetiden och det är näst intill omöjligt att hitta en i andrahand. Det är minst sagt en udda modell som men jag väljer att se det som en unik design. I början var det inte deras modell jag var intresserad av, men efter att ha forskat mer och mer om modellen så började den växa mer. Till att börja med ser klockan fantastisk i person, varenda detalj är av otrolig kvalitet. NOMOS har placerat sitt nya DUW 4401 i denna klocka, komplett in-house, med deras nya Swing System.
Ps5EQWT.jpg

kujtMNO.jpg

Wristshot #1
BxPvCQu.jpg

Wristshot #2

Jag tror att denna klocka är ett hata/älska relation hos de flesta. Bilderna gör dock inte denna klocka rättvisa, jag anser att man bör bedöma den i person för att få en bättre helhetsbild. Värt att notera är att de tre mintgröna prickarna vid 3, 9 och 12 står ut mindre än vad bilderna antyder. Jag tycker de är underbara och förhöjer retro/metropolitan designen klockan baseras på. Tack för mig!

/Ludvig

Grattis till en grymt snygg klocka! Starkt att spara ihop till det som student med, Försöker men CSN:et försvinner så fort :(

w8c12Ze.jpg

qRmqVnU.jpg

JUb8clp.jpg

Ps5EQWT.jpg

kujtMNO.jpg

Wristshot #1
BxPvCQu.jpg

Wristshot #2

/Ludvig
Grymt fet klocka mannen! Här kommer min:

Följande är en fejkad paketöppning då jag fick klockan för sex dagar sedan :D. Väntade med att lägga upp bilder tills jag fått tag på en bättre kamera.
Nåja, here goes:

IMG_5575.JPG

En NOMOS Tangente 38 Datum!
IMG_5578.JPG

En delikat tavla!
IMG_5581.JPG

Klockan är riktigt tunn. Kronan signerad.
IMG_5588.JPG

Hittills är jag väldigt nöjd med klockan. Lägger upp en recension om några månader!

Följande är en fejkad paketöppning då jag fick klockan för sex dagar sedan :D. Väntade med att lägga upp bilder tills jag fått tag på en bättre kamera.
Nåja, here goes:

IMG_5575.JPG

IMG_5578.JPG

En delikat tavla!
IMG_5581.JPG

IMG_5588.JPG

Hittills är jag väldigt nöjd med klockan. Lägger upp en recension om några månader!

Ytterligare en grym nomos, grattis!

Nåja, here goes:

IMG_5575.JPG

IMG_5578.JPG

En delikat tavla!
IMG_5581.JPG

IMG_5588.JPG

Grattis skitgrym!!

Tillbaka
Topp