• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Då var det dags igen! Hade planer på att köpa denna godingen ny hos rob eller i malmö nu i sommar men fick ett erbjudande på en blott 6 månader gammal historia här på forumet som jag inte kunde neka!
Nå, till bilderna:

Välvaddat
20150727_180420.jpg

Och inuti mer plastaskit
20150727_180615.jpg

Snabbspolning förbi ytterbox där en glansig Tudorlåda visar sig
20150727_180745.jpg

Och om vi gräver lite djupare kommer en BB som suttit på livets minsta handled tidigare:
20150727_180827.jpg

Operationsbordet framme
20150727_185551.jpg

Och så vips så satt den som en smäck
20150727_182500.jpg

Dubbelskott:
20150727_190405.jpg

Vågar nog nästan säga att jag aldrig varit så nöjd med en klocka, går inte släppa blicken från den. Helt olik sig själv beroende på ljus men alltid lika vacker.
Köp om du får läge!
Grattis! Är själv riktigt sugen på en BB, sjukt fin klocka för pengarna!

Då var det dags igen! Hade planer på att köpa denna godingen ny hos rob eller i malmö nu i sommar men fick ett erbjudande på en blott 6 månader gammal historia här på forumet som jag inte kunde neka!
Nå, till bilderna:

Välvaddat
20150727_180420.jpg

Och inuti mer plastaskit
20150727_180615.jpg

Snabbspolning förbi ytterbox där en glansig Tudorlåda visar sig
20150727_180745.jpg

Och om vi gräver lite djupare kommer en BB som suttit på livets minsta handled tidigare:
20150727_180827.jpg

Operationsbordet framme
20150727_185551.jpg

Och så vips så satt den som en smäck
20150727_182500.jpg

Dubbelskott:
20150727_190405.jpg

Vågar nog nästan säga att jag aldrig varit så nöjd med en klocka, går inte släppa blicken från den. Helt olik sig själv beroende på ljus men alltid lika vacker.
Köp om du får läge!

Snyggt och stort grattis. Min favoritklocka i samlingen. Den bärs för det mesta på ett pelagosgummi som jag kan rekommendera att du borde köpa till. Ruggigt snyggt.
image.jpg

Min första ordentliga paketöppning, lite kort om hur mitt intresse började!
Jag fick min första "klocka" en DW när jag fyllde 14, tyckte den var snygg så den användes konstant i ungefär ett halvår. Sommaren därpå började jag sedan leta efter en ny klocka och jag hade snöat in på dykare, när jag senare konfirmerades samma sommar så fick jag min första "riktiga" klocka en automatisk Longines Hydroconquest. Den fick däremot bara stanna ett drygt halvår, för då var de dags för lite av en dröm klocka en Omega SMP. Mycket riktigt hittade jag en fin SMP ganska fort och var jätte nöjd. Efter ytterligare 3 månader så tyckte jag att det var dags att kliva upp ännu en liga till och insåg att den perfekta klockan för det jobbet var en Rolex Datejust så jag började leta. Hittade då den perfekta DJ här på KS och fick chansen att köpa så jag slog till. Så nu sitter jag här, 15 år gammal med min ungefär dubbelt så gamla "nya" ögonsten.
En Rolex Datejust 16030
Grattis, väldigt fin klocka!

Första köpet från Chrono24, det har gått supersmidigt!

Handlade från en AD i Bologna som heter Ilnautilus. Svarar tom. på mail kvällar och helger, kalas! Frakten kom via DHL, skickades tisdags kväll och jag hade den i handen onsdag klockan två!

Sms från DHL, paketet ligger i nån jävla hämta själv låda inne på ett drop in solarium. Spännande tänkte jag och är glad att slippa ha det liggande i trapphuset när jag kom hem.

Ur vägen bolsjeviker! Här ska de hämtas paket!
image.jpg

In på solariumet. Helt normalt.
image.jpg
Spännande nymodighet. Så jävla smidigt!
image.jpg
Nu ska du få åka med pappa till jobbet!
image.jpg

Ser bra ut, stod bara låda ingår på chrono.
image.jpg

Winning! Ännu en årsklocka med låda!
image.jpg
Ilnautilus har kört en Rolle ripoff på sina kort:pirate:
image.jpg
Fan första mögelkloc.... eh - boxen! Luktar vinkällare och gammal Maserati.
image.jpg
Ser rätt ut, den är i utmärkt skick speciellt länken!
image.jpg
Mycket nöjd - dock kladd på insidan av akrylen. Mailat om detta.
image.jpg

Lite detaljbilder
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Jävla mysig dinka! Låter sjukt men uppvridning och tidsinställning känns brutalt bra. Bättre än mina Rollar, och gångljudet är magiskt. I'm in löve.

Ps. Tur att alla har bra internet nuförtiden haha, blev några pics!

Handlade från en AD i Bologna som heter Ilnautilus. Svarar tom. på mail kvällar och helger, kalas! Frakten kom via DHL, skickades tisdags kväll och jag hade den i handen onsdag klockan två!

Sms från DHL, paketet ligger i nån jävla hämta själv låda inne på ett drop in solarium. Spännande tänkte jag och är glad att slippa ha det liggande i trapphuset när jag kom hem.

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Lite detaljbilder
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Jävla mysig dinka! Låter sjukt men uppvridning och tidsinställning känns brutalt bra. Bättre än mina Rollar, och gångljudet är magiskt. I'm in löve.

Grym! Riktigt sugen på en sådan!

• Like
Reactions: JLW

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Lite detaljbilder
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Vad menas med akrylen? :confused: Riktigt snygg klocka förövrigt!

Detta är en speciell paketöppning då det är mitt första köp från en KSare. @Holmqvist stod för försäljningen och jag kan absolut rekommendera honom som säljare.

Såhär började öppningen. Det är knappt man har tid att ta bilder för det är ju alltid lika roligt att öppna paket innehållandes en ny klocka.
Foto 2015-07-30 11 16 35.jpg

Välpaketerat!!
Foto 2015-07-30 11 16 55.jpg

En Oris, och inte vilken oris som helst utan den alla KSare måste köpa nu efter några medlemmars galna köp och utlottning.
Foto 2015-07-30 11 17 10.jpg

En annorlunda innerbox än mina tidigare Oris.
Foto 2015-07-30 11 17 22.jpg

Tadaaaaa.
Foto 2015-07-30 11 17 49.jpg

...Och såklart det obligatoriska wristshot:et. Är väldigt nöjd ännu och det enda man märker direkt är det som tidigare påpekats, det abnormt stora spännet... Vet inte vilket som blir mest repat, det eller min macbook pro...
Foto 2015-07-30 11 19 35.jpg

Detta är en speciell paketöppning då det är mitt första köp från en KSare. @Holmqvist stod för försäljningen och jag kan absolut rekommendera honom som säljare.

Såhär började öppningen. Det är knappt man har tid att ta bilder för det är ju alltid lika roligt att öppna paket innehållandes en ny klocka.
Foto 2015-07-30 11 16 35.jpg

Välpaketerat!!
Foto 2015-07-30 11 16 55.jpg

En Oris, och inte vilken oris som helst utan den alla KSare måste köpa nu efter några medlemmars galna köp och utlottning.
Foto 2015-07-30 11 17 10.jpg

En annorlunda innerbox än mina tidigare Oris.
Foto 2015-07-30 11 17 22.jpg

Tadaaaaa.
Foto 2015-07-30 11 17 49.jpg

...Och såklart det obligatoriska wristshot:et. Är väldigt nöjd ännu och det enda man märker direkt är det som tidigare påpekats, det abnormt stora spännet... Vet inte vilket som blir mest repat, det eller min macbook pro...
Foto 2015-07-30 11 19 35.jpg

Jäkla snygg dinka det där! ;)
Kul att du är nöjd.

Efter mycket velande om jag behövde ny eller inte så tog jag mig i kragen och klicka hem den.

image.jpg

Självklart regna det! (Det är ju sommar ;) )

image.jpg

Sådär då va bandet borta från kartongen :)

image.jpg

Nämen vad är det där i?

image.jpg
image.jpg

Nä det vart ingen klocka idag :p
Blev du besviken?
Det blev inte jag :)
Världens bästa bryggare! Grattis!
Vi har en i familjen köpt -86, förutom åtskilliga nya kannor är den still going strong! Avkalkas ca 2 gngr/år.

Kom ett litet paket från Singapore idag så vi kör en liten paletöppning på det. Fick åka till min lokala DHL service point
20150730_172822.jpg

20150730_173001.jpg

Hem och börja packa upp
20150730_184115.jpg

20150730_184322.jpg

Där låg mina 2 dykare
20150730_184503.jpg

Hade jag svårt att bestämma mig innan jag beställde så blev det inte lättare nu..
20150730_184645.jpg

20150730_184919.jpg

Blir nog till att behålla dom båda :cigar:

Kom ett litet paket från Singapore idag så vi kör en liten paletöppning på det. Fick åka till min lokala DHL service point
20150730_172822.jpg

20150730_173001.jpg

Hem och börja packa upp
20150730_184115.jpg

20150730_184322.jpg

Där låg mina 2 dykare
20150730_184503.jpg

Hade jag svårt att bestämma mig innan jag beställde så blev det inte lättare nu..
20150730_184645.jpg

20150730_184919.jpg

Blir nog till att behålla dom båda :cigar:

Grattis Johan önskar vi!
Får vi fråga vad du gav?
image.jpg

Världens bästa bryggare! Grattis!
Vi har en i familjen köpt -86, förutom åtskilliga nya kannor är den still going strong! Avkalkas ca 2 gngr/år.

Oj det är imponerande :) jag återkommer om 29 år å ser om min forfarande rullar ;) om den nu skulle göra det vart det en jäkligt billig kaffebryggare i längden :)

• Like
Reactions: JLW
Min första ordentliga paketöppning, lite kort om hur mitt intresse började!
Jag fick min första "klocka" en DW när jag fyllde 14, tyckte den var snygg så den användes konstant i ungefär ett halvår. Sommaren därpå började jag sedan leta efter en ny klocka och jag hade snöat in på dykare, när jag senare konfirmerades samma sommar så fick jag min första "riktiga" klocka en automatisk Longines Hydroconquest. Den fick däremot bara stanna ett drygt halvår, för då var de dags för lite av en dröm klocka en Omega SMP. Mycket riktigt hittade jag en fin SMP ganska fort och var jätte nöjd. Efter ytterligare 3 månader så tyckte jag att det var dags att kliva upp ännu en liga till och insåg att den perfekta klockan för det jobbet var en Rolex Datejust så jag började leta. Hittade då den perfekta DJ här på KS och fick chansen att köpa så jag slog till. Så nu sitter jag här, 15 år gammal med min ungefär dubbelt så gamla "nya" ögonsten.
En Rolex Datejust 16030
Grattis till det vackra uret

QUOTE="Magnlar, post: 975257, member: 154"]Efter @yonsson fantastisk recension om den nya Sea Dweller 4000, väckte en stor habegär inom mig. Den måste jag bara ha!
Sprang förbi Rob Engström för nån månad sedan och provade en rätt snabbt. Sen kunde jag inte släppa den, och klockan kretsade runt i skallen.
Surrade med @Hebbe och @Feskarn för lite rådgivning, och efter det kände jag mig mer övertygad att klockan var perfekt för mig som en "beater". Tack ska ni ha båda två!

Mailade @ROB-1832 och frågade om dom hade nån till försäljning och det hade dom! Klockan lades undan.
Imorse var det dags, och väl inne i Rob togs jag emot av urmakaren Peter, alltid lika trevlig som vanligt. Klockan plockades fram. Dykarförlängningen togs bort och länken justerades så att den passade min 19,5 cm handled. Peter fick den äran att plasta av medan jag kollade lite på tillbehören.
Väl på handleden kunde jag konstatera att klockan är en välbyggd och robust jävel. Upplevde den inte som topptung alls, utan satte riktigt smidigt och skönt. Tavlan var klart mattare än min förra 116710 och i starkt ljus upplevs den ännu mer matt, vilket jag gillar. Vridningen är underbar precis som nämndes i recensionen. Nog snackat, och här kommer lite bilder..

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Tack @ROB-1832 ännu en gång för en trevlig bemötande![/QUOTE]
Grattis! Den ultimata klockan alla kategorier i mitt tycke! Helt klart drömklockan i mitt huvud. Den som väntar på något gott... :S
Mvh

Tillbaka
Topp