Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Är själv riktigt sugen på en BB, sjukt fin klocka för pengarna!Då var det dags igen! Hade planer på att köpa denna godingen ny hos rob eller i malmö nu i sommar men fick ett erbjudande på en blott 6 månader gammal historia här på forumet som jag inte kunde neka!
Nå, till bilderna:
Välvaddat
Och inuti mer plastaskit
Snabbspolning förbi ytterbox där en glansig Tudorlåda visar sig
Och om vi gräver lite djupare kommer en BB som suttit på livets minsta handled tidigare:
Operationsbordet framme
Och så vips så satt den som en smäck
Dubbelskott:
Vågar nog nästan säga att jag aldrig varit så nöjd med en klocka, går inte släppa blicken från den. Helt olik sig själv beroende på ljus men alltid lika vacker.
Köp om du får läge!
Ja verkligen, köp på! Den blå är ju också svinfin. Velade ett tag där men insåg sen att den röda känns mer "jag"Grattis! Är själv riktigt sugen på en BB, sjukt fin klocka för pengarna!
Grattis! Ser bra ut.Kom hem en trevlig "liten" sak idag. Jag har länge velat testa denna länken som ska vara något i hästväg bra.
Då var det dags igen! Hade planer på att köpa denna godingen ny hos rob eller i malmö nu i sommar men fick ett erbjudande på en blott 6 månader gammal historia här på forumet som jag inte kunde neka!
Nå, till bilderna:
Välvaddat
Och inuti mer plastaskit
Snabbspolning förbi ytterbox där en glansig Tudorlåda visar sig
Och om vi gräver lite djupare kommer en BB som suttit på livets minsta handled tidigare:
Operationsbordet framme
Och så vips så satt den som en smäck
Dubbelskott:
Vågar nog nästan säga att jag aldrig varit så nöjd med en klocka, går inte släppa blicken från den. Helt olik sig själv beroende på ljus men alltid lika vacker.
Köp om du får läge!
Tusen tack! Men tro mig, jag vet! Har dreglat övet ditt gummi mer än en gångSnyggt och stort grattis. Min favoritklocka i samlingen. Den bärs för det mesta på ett pelagosgummi som jag kan rekommendera att du borde köpa till. Ruggigt snyggt.
Grattis, väldigt fin klocka!Min första ordentliga paketöppning, lite kort om hur mitt intresse började!
Jag fick min första "klocka" en DW när jag fyllde 14, tyckte den var snygg så den användes konstant i ungefär ett halvår. Sommaren därpå började jag sedan leta efter en ny klocka och jag hade snöat in på dykare, när jag senare konfirmerades samma sommar så fick jag min första "riktiga" klocka en automatisk Longines Hydroconquest. Den fick däremot bara stanna ett drygt halvår, för då var de dags för lite av en dröm klocka en Omega SMP. Mycket riktigt hittade jag en fin SMP ganska fort och var jätte nöjd. Efter ytterligare 3 månader så tyckte jag att det var dags att kliva upp ännu en liga till och insåg att den perfekta klockan för det jobbet var en Rolex Datejust så jag började leta. Hittade då den perfekta DJ här på KS och fick chansen att köpa så jag slog till. Så nu sitter jag här, 15 år gammal med min ungefär dubbelt så gamla "nya" ögonsten.
En Rolex Datejust 16030
Grym! Riktigt sugen på en sådan!Första köpet från Chrono24, det har gått supersmidigt!
Handlade från en AD i Bologna som heter Ilnautilus. Svarar tom. på mail kvällar och helger, kalas! Frakten kom via DHL, skickades tisdags kväll och jag hade den i handen onsdag klockan två!
Sms från DHL, paketet ligger i nån jävla hämta själv låda inne på ett drop in solarium. Spännande tänkte jag och är glad att slippa ha det liggande i trapphuset när jag kom hem.
Ur vägen bolsjeviker! Här ska de hämtas paket!
In på solariumet. Helt normalt.Spännande nymodighet. Så jävla smidigt!Nu ska du få åka med pappa till jobbet!
Ser bra ut, stod bara låda ingår på chrono.
Winning! Ännu en årsklocka med låda!Ilnautilus har kört en Rolle ripoff på sina kortFan första mögelkloc.... eh - boxen! Luktar vinkällare och gammal Maserati.Ser rätt ut, den är i utmärkt skick speciellt länken!Mycket nöjd - dock kladd på insidan av akrylen. Mailat om detta.
Lite detaljbilder
Jävla mysig dinka! Låter sjukt men uppvridning och tidsinställning känns brutalt bra. Bättre än mina Rollar, och gångljudet är magiskt. I'm in löve.
Ps. Tur att alla har bra internet nuförtiden haha, blev några pics!
Jag är helnöjd hittills! Va nära på en 69a först, sen hittade jag denna 90:a. Funderar på att byta till en fluted bezel, så man kan variera lite!Grym! Riktigt sugen på en sådan!
Vad menas med akrylen? Riktigt snygg klocka förövrigt!Första köpet från Chrono24, det har gått supersmidigt!
Handlade från en AD i Bologna som heter Ilnautilus. Svarar tom. på mail kvällar och helger, kalas! Frakten kom via DHL, skickades tisdags kväll och jag hade den i handen onsdag klockan två!
Sms från DHL, paketet ligger i nån jävla hämta själv låda inne på ett drop in solarium. Spännande tänkte jag och är glad att slippa ha det liggande i trapphuset när jag kom hem.
Ur vägen bolsjeviker! Här ska de hämtas paket!
In på solariumet. Helt normalt.Spännande nymodighet. Så jävla smidigt!Nu ska du få åka med pappa till jobbet!
Ser bra ut, stod bara låda ingår på chrono.
Winning! Ännu en årsklocka med låda!Ilnautilus har kört en Rolle ripoff på sina kortFan första mögelkloc.... eh - boxen! Luktar vinkällare och gammal Maserati.Ser rätt ut, den är i utmärkt skick speciellt länken!Mycket nöjd - dock kladd på insidan av akrylen. Mailat om detta.
Lite detaljbilder
Jävla mysig dinka! Låter sjukt men uppvridning och tidsinställning känns brutalt bra. Bättre än mina Rollar, och gångljudet är magiskt. I'm in löve.
Ps. Tur att alla har bra internet nuförtiden haha, blev några pics!
Plastglaset! Blev lite svengelska. Acrylic på engelska...Vad menas med akrylen? Riktigt snygg klocka förövrigt!
Detta är en speciell paketöppning då det är mitt första köp från en KSare. @Holmqvist stod för försäljningen och jag kan absolut rekommendera honom som säljare.
Såhär började öppningen. Det är knappt man har tid att ta bilder för det är ju alltid lika roligt att öppna paket innehållandes en ny klocka.
Välpaketerat!!
En Oris, och inte vilken oris som helst utan den alla KSare måste köpa nu efter några medlemmars galna köp och utlottning.
En annorlunda innerbox än mina tidigare Oris.
Tadaaaaa.
...Och såklart det obligatoriska wristshot:et. Är väldigt nöjd ännu och det enda man märker direkt är det som tidigare påpekats, det abnormt stora spännet... Vet inte vilket som blir mest repat, det eller min macbook pro...
Världens bästa bryggare! Grattis!Efter mycket velande om jag behövde ny eller inte så tog jag mig i kragen och klicka hem den.
Självklart regna det! (Det är ju sommar )
Sådär då va bandet borta från kartongen
Nämen vad är det där i?
Nä det vart ingen klocka idag
Blev du besviken?
Det blev inte jag
Kom ett litet paket från Singapore idag så vi kör en liten paletöppning på det. Fick åka till min lokala DHL service point
Hem och börja packa upp
Där låg mina 2 dykare
Hade jag svårt att bestämma mig innan jag beställde så blev det inte lättare nu..
Blir nog till att behålla dom båda
Tack! Ungefär 2600 styck blev det.Grattis Johan önskar vi!
Får vi fråga vad du gav?
Otroligt fin klocka för pengarna!Tack! Ungefär 2600 styck blev det.
Helt ny så jag är helnöjd med prisetOtroligt fin klocka för pengarna!
Årgång?
Världens bästa bryggare! Grattis!
Vi har en i familjen köpt -86, förutom åtskilliga nya kannor är den still going strong! Avkalkas ca 2 gngr/år.
Har en i vitt jag köpte i våras, mycket nöjd hittills!Efter mycket velande om jag behövde ny eller inte så tog jag mig i kragen och klicka hem den.
Självklart regna det! (Det är ju sommar )
Sådär då va bandet borta från kartongen
Nämen vad är det där i?
Nä det vart ingen klocka idag
Blev du besviken?
Det blev inte jag
Oj det är imponerande jag återkommer om 29 år å ser om min forfarande rullar om den nu skulle göra det vart det en jäkligt billig kaffebryggare i längden
Har en i vitt jag köpte i våras, mycket nöjd hittills!
Grattis till det vackra uretMin första ordentliga paketöppning, lite kort om hur mitt intresse började!
Jag fick min första "klocka" en DW när jag fyllde 14, tyckte den var snygg så den användes konstant i ungefär ett halvår. Sommaren därpå började jag sedan leta efter en ny klocka och jag hade snöat in på dykare, när jag senare konfirmerades samma sommar så fick jag min första "riktiga" klocka en automatisk Longines Hydroconquest. Den fick däremot bara stanna ett drygt halvår, för då var de dags för lite av en dröm klocka en Omega SMP. Mycket riktigt hittade jag en fin SMP ganska fort och var jätte nöjd. Efter ytterligare 3 månader så tyckte jag att det var dags att kliva upp ännu en liga till och insåg att den perfekta klockan för det jobbet var en Rolex Datejust så jag började leta. Hittade då den perfekta DJ här på KS och fick chansen att köpa så jag slog till. Så nu sitter jag här, 15 år gammal med min ungefär dubbelt så gamla "nya" ögonsten.
En Rolex Datejust 16030
Kom ett litet paket från Singapore idag så vi kör en liten paletöppning på det. Fick åka till min lokala DHL service point
Färgaffären i Tosslanda - där har man hämtat ut några klockpaket
Rätt och riktigt givetvis! Trevlig helgTips!: Skriv ditt svar under det sista "[ / QUOTE ] tecknet så syns det bättre =) Trevlig helg!