Skulle bli paketöppning idag efter 2 veckors väntan...
Men leverantör skickade fel modell
Vad fick du för klocka istället? Bättre?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad fick du för klocka istället? Bättre?
Okej... Då va det värre!Haha, nej tyvärr. Samma klocka fast på läder istället för länk.
Sjukt fin!God eftermiddag KS:are
Har spanat efter en Rolex Day-Date ett tag och nu äntligen slagit till så här kommer en paketöppning.
Gjorde en liten utflykt och hämtade den en bit utanför Venedig i Italien..passade på att bada en hel del i samband med detta också så nöje och nöje Skoj att åka och hämta den på plats och träffa handlaren. Enda ägaren före mig är en herre på 69 år från Treviso i Italien som arbetade i Schweiz på 90-talet och då köpte denna där i december 1997.
Klockan är en Rolex oyster perpetual Day-Date 18238 från 1997 med box, certifikat och böcker. Den har en vit tavla med romerska siffror. Tycker den är jätte fin så mycket nöjd!
När året började hade jag en DW för 1k som jag alltid bar, sen fick jag upp ögonen för riktiga klockor och sen dess har den inte sett dagens ljus. DD:n blir klocka nummer 4 år i år efter Rolex 114060, Rolex 16613 och AP RO 15189ST, dock har stålsubben lämnat och det får nog antagligen AP:n eller 16613 också göra nu efter detta nya köp, men svårt att skilja sig från någon, alla är ju så trevliga på sitt sätt.
Ha en fortsatt bra dag vänner!
Måste du skicka tillbaka den? Eller skickar dom en länk och låter dig behålla bandet som kompensation?Skulle bli paketöppning idag efter 2 veckors väntan...
Måste du skicka tillbaka den? Eller skickar dom en länk och låter dig behålla bandet som kompensation?
Vafan, det är ju riktigt dålig service. Du gör rätt i att beställa från annat håll. Hoppas du hittar den.Jag ringde dom och föreslog just detta. Men det gick dom inte med på utan bad mig skicka tillbaka allt för att sen göra samma beställning på nytt.
Vilket gjorde mig så arg så jag skickar tillbaka klockan och ber dom låta det vara så. Jag vill inte ge dom mina pengar så får hitta klockan någon annanstans.
Edit: Dom har alltså erkänt misstaget men vill inte kompensera.
Jag ringde dom och föreslog just detta. Men det gick dom inte med på utan bad mig skicka tillbaka allt för att sen göra samma beställning på nytt.
Vilket gjorde mig så arg så jag skickar tillbaka klockan och ber dom låta det vara så. Jag vill inte ge dom mina pengar så får hitta klockan någon annanstans.
Edit: Dom har alltså erkänt misstaget men vill inte kompensera.
Hurra!! Slutet på 60-talet föddes en liten Rolex. Den ville växa upp och bli en fin day date men tyvärr - en "enkel 1500" modell blev han som stor. Ett slitet liv utan TLC där allt försvann.. papper, box, länk... Men efter 40 års ensamhet så hittade den till Sverige. Nu lite renoverad med en ny urtavla, armband och lite putsning. Den är nästan lika gammal som mig så förhoppningsvis kommer vi bli äldre tillsammans.
Paketet kom idag och det är förhoppningsvis en helt äkta Rolex - men även om det är ett "hemgjort" klock-pass så kommer jag nog ändå göra en "second opinion" på värderingen. En 1500 är ju inte den mest "attraktiva" vintage-klockan så det känns inte så nojjigt att vara utan cert o box mtp åldern. Inte heller att "antikviteten" är o original - vill ha en ljus blå boett och detta är helt ok. Kommer säkert uppdatera med en till bild senare.. från "utomhus" med direkt solljus. Hoppas min 70-tals Jaeger inte blir allt för syrak nu.
Storleksmässigt känns 35mm rätt för mina taniga handleder även om den sitter fel på bilden - min Fitbit är bara där för att få en referens på storleken och en sån där.. Åh.. tekniken från 1969 vs 2015..
Oh lala la jag vill oxå ha! Grattis!Det kom ett paket när jag var på semester. Sjukt nervöst att sitta i Italien och veta att paketet ligger och väntar på posten på ICA!!!
Gick bra det med.
Väldigt nöjd. Väldigt.
Thx. I solen syns i alla fall den duvblå (eller annan valfri blå nyans) boetten. Älskar den ljusblå och har man inte råd med den nya fina ice blue Day Date får man snika. Tror jag är ganska nöjd.Jättefin! Grattis till nyförvärvet.
Congrats !Oh lala la jag vill oxå ha! Grattis!
Den var cool, om än i AIK-färger ;-)en ny prs 516 extrem
Okej... Då va det värre!
Måste du skicka tillbaka den? Eller skickar dom en länk och låter dig behålla bandet som kompensation?
Fan va trist! Och dålig service också.
Trevligt! Hur lyder domen om länken då?Kom hem en trevlig "liten" sak idag. Jag har länge velat testa denna länken som ska vara något i hästväg bra.
Trevligt! Hur lyder domen om länken då?
Riktigt fin! Hur är lumen?Kom hem en trevlig "liten" sak idag. Jag har länge velat testa denna länken som ska vara något i hästväg bra.
Tritiumet lyser bra ett litet tag efter laddning, sedan går den ner rätt snabbt.Riktigt fin! Hur är lumen?