God eftermiddag KS:are
Har spanat efter en Rolex Day-Date ett tag och nu äntligen slagit till så här kommer en paketöppning.
Gjorde en liten utflykt och hämtade den en bit utanför Venedig i Italien..passade på att bada en hel del i samband med detta också så nöje och nöje
Skoj att åka och hämta den på plats och träffa handlaren. Enda ägaren före mig är en herre på 69 år från Treviso i Italien som arbetade i Schweiz på 90-talet och då köpte denna där i december 1997.
Klockan är en Rolex oyster perpetual Day-Date 18238 från 1997 med box, certifikat och böcker. Den har en vit tavla med romerska siffror. Tycker den är jätte fin så mycket nöjd!
När året började hade jag en DW för 1k som jag alltid bar, sen fick jag upp ögonen för riktiga klockor och sen dess har den inte sett dagens ljus. DD:n blir klocka nummer 4 år i år efter Rolex 114060, Rolex 16613 och AP RO 15189ST, dock har stålsubben lämnat och det får nog antagligen AP:n eller 16613 också göra nu efter detta nya köp, men svårt att skilja sig från någon, alla är ju så trevliga på sitt sätt.
Ha en fortsatt bra dag vänner!