Riktigt bra val. Grattis! Nu gav du mig dåligt samvete så det blir 14270 för mig imorn.Första årsklockan en 14270!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra val. Grattis! Nu gav du mig dåligt samvete så det blir 14270 för mig imorn.Första årsklockan en 14270!
Den är riktigt grym, du kommer inte ångra dig!Riktigt bra val. Grattis! Nu gav du mig dåligt samvete så det blir 14270 för mig imorn.
Den ligger i windern...Den är riktigt grym, du kommer inte ångra dig!
Snygg, bra köpFörsta årsklockan en 14270!
Jaha, hängde inte riktigt medDen ligger i windern...
Schyssta bananer! Bra köpFörsta årsklockan en 14270!
Den ligger i windern...
Jag har letat efter en ny klocka efter ett tag.
Det har varit en enorm resa med mycket velande fram och tillbaka. Sena kvällar med youtubevideos, bildletande osv men till slut så kom jag fram till vad jag vill ha.
Idag, efter jobbet var jag på Rob Engström och fick jättebra mottagande (Tack @ROB-1832 ). Jag frågade efter det jag ville ha, och de råkade ha en i lager så nu är det dags för en paketöppning.
Mycket bra val! Just 116710LN blev också min första och, än så länge, enda Rolex. Fast jag har en stark känsla av det kommer att bli fler... Stort grattis!Jag har letat efter en ny klocka efter ett tag.
Det har varit en enorm resa med mycket velande fram och tillbaka. Sena kvällar med youtubevideos, bildletande osv men till slut så kom jag fram till vad jag vill ha.
Idag, efter jobbet var jag på Rob Engström och fick jättebra mottagande (Tack @ROB-1832 ). Jag frågade efter det jag ville ha, och de råkade ha en i lager så nu är det dags för en paketöppning.
Det är insidan som räknas, eller hur?
Whoo, en Rolex! Men inte vilken Rolex som helst, utan min första.
Boxen har ni säkert sätt förut, men fortfarande värt att visa.
BOOM! Här är den. Min första alldeles egna Rolex 116710LN, sitter som en käftsmäll.
GrattisKöpt en Rolex Gmtmaster 16710 Coke från 2001, här i sällskap med övriga samlingen.
Riktig stort grattis, bra val !Jag har letat efter en ny klocka efter ett tag.
BOOM! Här är den. Min första alldeles egna Rolex 116710LN, sitter som en käftsmäll.
Snyggt! Grattis TOG på jubilee är så jäkla snyggt!Fan!
Jag skulle ju inte ha fler klockor. Inte nu. Inte i år och absolut ingen som kostade speciellt mycket...
Haken var bara att när jag väl började surfa runt på C24, var det så lätt att kika på vilka modeller som kunde varit trevliga som årsklockor, antingen åt mig eller mina söner. Och såklart att det skulle vara en klocka som jag både gillar och som skulle komplettera de klockor jag har idag. Slutligen hittade jag rätt modell. Full set, utomordentligt skick och serienumret visade att klockan är jämngammal med ena sonen. Utöver det var den med den urtavla jag föredrog, och hade den länk jag "måste" ha... Säljaren (Gioielleria Gi Bi Shop) fanns kommenterad som OK här och jag tänkte att jag skickar över en förfrågan om komplett pris inklusive försäkrad frakt. Lite hit och dit och plötsligt var vi överens. Betalningen bokades samma kväll och dagen efter (i onsdags) fick jag mail om att pengarna anlänt. Dagen efter skickades tracking numret och idag var paketet framme!
Paketet hämtat! (Som vanligt suger det getknä att behöva besöka Malmö för att hämta paket, och FedEx bevisade än en gång att kundkontakt inte är paradgrenen, när SMS:et om att paketet återvänt till deras station uteblev och när telefonsvaren går igång en timme innan utlämningen stänger. Så, nog gnällt! )
Tittut i lådan!
Innerpåsen uttagen, som om det var en broiler...
Inuti påsen, en atombombssäkert inpackad låda, omsvept i bubbelplast.
Nämen.. den känner jag ju igen...
Full dokumentation. (Nykter fotograf, men men vill ju maskera serienumret... *host*)
Grön låda.
ÖPPEN grön låda...
Nämen.. en Turn-o-graph!
Grafitgrå urtavla...
Sitter som en smäck!
Länk justerad, tid och datum inställt.
Jubilee; en av de viktigaste parametrarna!
Hidden clasp är så galet snyggt...
Mmmm!!
Det var allt!
Ser väldigt fin ut i skicket. Stort grattis!Fan!
Jag skulle ju inte ha fler klockor. Inte nu. Inte i år och absolut ingen som kostade speciellt mycket...
Haken var bara att när jag väl började surfa runt på C24, var det så lätt att kika på vilka modeller som kunde varit trevliga som årsklockor, antingen åt mig eller mina söner. Och såklart att det skulle vara en klocka som jag både gillar och som skulle komplettera de klockor jag har idag. Slutligen hittade jag rätt modell. Full set, utomordentligt skick och serienumret visade att klockan är jämngammal med ena sonen. Utöver det var den med den urtavla jag föredrog, och hade den länk jag "måste" ha... Säljaren (Gioielleria Gi Bi Shop) fanns kommenterad som OK här och jag tänkte att jag skickar över en förfrågan om komplett pris inklusive försäkrad frakt. Lite hit och dit och plötsligt var vi överens. Betalningen bokades samma kväll och dagen efter (i onsdags) fick jag mail om att pengarna anlänt. Dagen efter skickades tracking numret och idag var paketet framme!
Paketet hämtat! (Som vanligt suger det getknä att behöva besöka Malmö för att hämta paket, och FedEx bevisade än en gång att kundkontakt inte är paradgrenen, när SMS:et om att paketet återvänt till deras station uteblev och när telefonsvaren går igång en timme innan utlämningen stänger. Så, nog gnällt! )
Tittut i lådan!
Innerpåsen uttagen, som om det var en broiler...
Inuti påsen, en atombombssäkert inpackad låda, omsvept i bubbelplast.
Nämen.. den känner jag ju igen...
Full dokumentation. (Nykter fotograf, men men vill ju maskera serienumret... *host*)
Grön låda.
ÖPPEN grön låda...
Nämen.. en Turn-o-graph!
Grafitgrå urtavla...
Sitter som en smäck!
Länk justerad, tid och datum inställt.
Jubilee; en av de viktigaste parametrarna!
Hidden clasp är så galet snyggt...
Mmmm!!
Det var allt!
Snyggt! Grattis TOG på jubilee är så jäkla snyggt!
Ser väldigt fin ut i skicket. Stort grattis!
Helt underbar klocka! Älskar min fortfarande lika mycket, en sann keeperJag har letat efter en ny klocka efter ett tag.
Det har kommit 2 nya klockor till mig sista tiden. En PAM 112 och en Seiko SQ 150. 2 helt olika klockor men båda väldigt charmiga Har vart lite osäker på Panerai då jag trivs bäst i klockor kring 40 mm men måste säga att jag verkligen gillar känslan av den på armen.
Varför gjorde han det?På väg till stora klockaffären Titan Palace så passerade jag en liten liten uraffär och kunde inte motstå denna Earl&Time för 265 Rupees.
Waterproof? Frågade jag säljaren, varmed han svarade med värsta smajlet.
Första gången jag ser hidden clasp, men håller med dig; galet snyggt! Grattis till en fin klocka!Hidden clasp är så galet snyggt...
Första gången jag ser hidden clasp, men håller med dig; galet snyggt! Grattis till en fin klocka!