Fan!
Jag skulle ju inte ha fler klockor. Inte nu. Inte i år och absolut ingen som kostade speciellt mycket...
Haken var bara att när jag väl började surfa runt på C24, var det så lätt att kika på vilka modeller som kunde varit trevliga som årsklockor, antingen åt mig eller mina söner. Och såklart att det skulle vara en klocka som jag både gillar och som skulle komplettera de klockor jag har idag. Slutligen hittade jag rätt modell. Full set, utomordentligt skick och serienumret visade att klockan är jämngammal med ena sonen. Utöver det var den med den urtavla jag föredrog, och hade den länk jag "måste" ha... Säljaren (Gioielleria Gi Bi Shop) fanns kommenterad som OK här och jag tänkte att jag skickar över en förfrågan om komplett pris inklusive försäkrad frakt. Lite hit och dit och plötsligt var vi överens. Betalningen bokades samma kväll och dagen efter (i onsdags) fick jag mail om att pengarna anlänt. Dagen efter skickades tracking numret och idag var paketet framme!
Paketet hämtat! (Som vanligt suger det getknä att behöva besöka Malmö för att hämta paket, och FedEx bevisade än en gång att kundkontakt inte är paradgrenen, när SMS:et om att paketet återvänt till deras station uteblev och när telefonsvaren går igång en timme innan utlämningen stänger. Så, nog gnällt! )
Tittut i lådan!
Innerpåsen uttagen, som om det var en broiler...
Inuti påsen, en atombombssäkert inpackad låda, omsvept i bubbelplast.
Nämen.. den känner jag ju igen...
Full dokumentation. (Nykter fotograf, men men vill ju maskera serienumret... *host*)
Grön låda.
ÖPPEN grön låda...
Nämen.. en Turn-o-graph!
Grafitgrå urtavla...
Sitter som en smäck!
Länk justerad, tid och datum inställt.
Jubilee; en av de viktigaste parametrarna!
Hidden clasp är så galet snyggt...
Mmmm!!
Det var allt!
Sååååå avis!! Stort grattis till en av de finaste.