jaguar
Basic
Då så, äntligen dags för paketöppning! Blir faktiskt min första på detta forum, så skall försöka mitt bästa!
Några har säkert sett att jag skapat en tråd om klockan i fråga. Jag var lite osäker på att köpa från Chrono24 efter alla mardrömhistorier man läst, men hade bra kontakt med säljaren, som trots sin knackiga engelska snabbt svarade på alla frågor jag hade (på grund av min paranoia hade vi till slut en mail-kedja på ca 30 mail ). Min gut-feeling sade att jag skulle köra, vilket jag även gjorde! Flyttade över pengarna på fredag, och klockan skickades igår och kom idag!
Nåja då kan vi väl börja
Klockan 14:12 ringer det på dörrklockan och UPS ger mig glatt ett välpaketerat paket i handen! Straight from Spain, leverans på under 24h!
Hmmm paket i paket... vad kan det vara?
Spänningen stiger......
Nu vet ni märket i alla fall... Men vad är det för modell?
Jo, inget mindre än en Breitling Chronomat GT med härlig "Panda-dial"!
Är tillsvidare helt galet nöjd med klockan! Den var verkligen i "Mint" skick såsom säljaren beskrev. Fick även priset nedprutat och kontakten var som sagt bra, kan verkligen rekommendera säljaren BCN Watches på Chrono24.
Så lite speccs om klockan
Ref: A13350
Årsmodell: 2000 (sista tillverkningsåret, tillverkades mellan 1997-2000)
Storlek: 40.5 mm (perfekt för mina små handleder)
Urverk: Breitling 13 med ETA Valjoux 7750 som bas, 42h power reserve
Material: Stål
20 mm mellan luggarna
Sitter för tillfället på en väldigt skön pilot länk, men har även precis köpt ett Breitling läder härifrån, så det skall bli kul att kunna variera!
Och så klart lite snabba wristshots:
Är alldeles förtrollad av tavlan samt skicket på klockan! Känns även roligt att ha en lite ovanligare Breitling, speciellt de med vita tavlor hittar man inte varje dag!
Tack för att ni läste, nu ska ja fortsätta titta på min nya klocka!
Grattis till en riktig schysst klocka! Helrätt modell och framförallt rätt märke