• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Min fru känner mig. Idag fick jag en försenad Fars-dag present.

En Seiko väggklocka med flytande sekundvisare. Jag älskar den! Alltså, hur snygg!?

image.jpg
image.jpeg

Tjenare chaps,

För några dagar sedan blev jag medlem här pga att jag hörde djungeltrummorna eka att en B&R låg ute till försäljning.
Bara att registera sig och kontakta säljaren.
Utan några problem och ett fantastiskt bemötande så landade idag uret hos mig.
Själva klockan är i stort sett helt ny, uthämtad från butik i maj. 4st länkar till, nya.
Galet nöjd grabb idag.

Tack för er tid!

/h
image.jpeg
image.jpeg

Bra där kompis! Sitter som ett smäck!

Klockintresset började för ca 20 år sedan när jag i studentpresent fick farsans gamla Omega men har i princip legat vilande tills jag för 2 år sedan av någon anledning fick upp ögonen igen, hittade till KS sen var det som för så många andra - kört.
Som ett litet barn på julafton kändes det när messet från vår formsponsor damp ned igår, äntligen hade den kommit hem.
Otroligt bra service och bemötande från ROB-1832 som ställt upp och fixat och trixat, där det lilla extra som så många gånger saknas.
Stort tack för det Daniel, det är sånt som gör hela skillnaden!

Sjukt nöjd:)
IMG_0352.jpg

IMG_0355.jpg

IMG_0356.jpg
Vilken pjäs,grattis!

Ett tag tillbaka fick jag en efterlängtad leverans av FedEx. Innehållet var en klocka som hade en graal-status för mig, mest på grund av dess sällsynthet och att jag tvekade att jag någonsin skulle se en till försäljning. Detta är tyvärr inte en traditionell paketöppning med hela processen då den öppnades i all hast innan en resa. Eftersom det är ett rätt ovanligt märke på KS, och en modell vilket väldigt få har så tänkte jag att det går att bortse reglerna i detta fall, sharing is caring liksom! I min förra paketöppning blev det en Nomos Metro, en väldigt eftersökt modell som har fått oerhört mycket handsledstid. Denna gång följer jag det temat med en Nomos, dock vad jag skulle anse en lite sportigare modell. Det är självklart, Nomos Club! Det är dock inte den vita eller svarta modellen dunkel, utan en deras limited edition för Timeless Luxury Watches i Texas!
8VwHVv0.jpg

Lite snabb övergång av modellen. Denna klocka skapades i ett samarbete mellan Nomos och Timeless, en av deras återförsäljare i USA. Den skapades i 100 exemplar där den såldes och marknadsfördes via diverse amerikanska forum och sålde slut väldigt snabbt. Den mäter 38,5 mm (kronan exkluderat) och inuti finner man Nomos in-house urverk DUW 4101, vilket har deras egna escapement, Spring System. Detta är förövrigt den enda Club med detta utverk i, för tillfället i varje fall. De komponenter som inte är tillverkat och monterat i Nomos fabrik i lilla Glashütte är safirglaset och visarna. Till skillnad från Nomos tidigare handuppdragna urverk Alpha så är detta helt tillverkat i Nomos fabrik, medan föregångaren Alpha var kraftigt modifierade ETA-verk.
Urtavlan är väldigt dynamisk och agerar annorlunda i olika ljusförutsättningar, en mörkare blå i mörkare rum medan väldigt levande blå i ljusa förutsättningar t.ex solljus vilket ni kan se i bilderna nedanför. Den blåa färgen används även i Nomos dyraste och mest välarbetade modell Lambda, vilket är ett stort steg ovanför deras andra utbud sett till pris. För tillfället sitter klockan på Nomos bruna shell cordovan med bruna stygn, men kan bytas till ett svart sådant för mer formella tillställningar. Denna kommer definitivt ha en plats i min samling en lång tid framöver.
BrMgw2T.jpg

satdC0z.jpg

btOiDPm.jpg

Nu har min Metro fått en ny vän! För dem intresserade skrev Worn and Wound en mycket trevlig artikel på denna vilket ni kan hitta här:
http://wornandwound.com/2015/09/04/...-glashutte-limited-edition-club-for-timeless/
Det var allt för mig.
/Ludvig

Fantastisk klocka i bra storlek (många Nomos ser/är ju så jäkla stora) och jag älskar färgkombinationerna! Grattis!

Det kom en låda igår:
2015-11-16 18.00.08.jpg

Inuti lådan fanns en annan låda:
2015-11-16 18.01.16.jpg

Men titta, G-Shock. Nån billig plastdinka för nån hundring... Eller?

Dom bjuder i alla fall på världens mest korkade format på manual... (Ja, PDFen som finns online är i samma format...)
2015-11-16 18.01.46.jpg

I lådan fanns ännu en låda. En plåtlåda:
2015-11-16 18.02.28.jpg

Men G-shock ska ju vara plast?
Times change my friend :)
2015-11-16 18.04.46.jpg

Voila! G-Steel GST-W110D-1AER!

Kör en bild med helljuset på också:
2015-11-16 18.05.04.jpg

Jämförelsebild:
2015-11-16 18.05.59.jpg

Stor? Nah, hur tänker du nu? :D

Nämner inget om klockan, Yonsson har gjort en grundlig recension med betydligt bättre bilder än vad jag åstadkommit här.

Det kom en låda igår:
2015-11-16 18.00.08.jpg

2015-11-16 18.01.16.jpg

Dom bjuder i alla fall på världens mest korkade format på manual... (Ja, PDFen som finns online är i samma format...)
2015-11-16 18.01.46.jpg

2015-11-16 18.02.28.jpg

2015-11-16 18.04.46.jpg

2015-11-16 18.05.04.jpg

Jämförelsebild:
2015-11-16 18.05.59.jpg

Nämner inget om klockan, Yonsson har gjort en grundlig recension med betydligt bättre bilder än vad jag åstadkommit här.
Det kom en låda igår:
2015-11-16 18.00.08.jpg

2015-11-16 18.01.16.jpg

2015-11-16 18.01.46.jpg

2015-11-16 18.02.28.jpg

2015-11-16 18.04.46.jpg

2015-11-16 18.05.04.jpg

Jämförelsebild:
2015-11-16 18.05.59.jpg

Grattis! jag tycker den är coolt trots sin strolek, det är ju ingen dressare direkt :)

Ett tag tillbaka fick jag en efterlängtad leverans av FedEx. Innehållet var en klocka som hade en graal-status för mig, mest på grund av dess sällsynthet och att jag tvekade att jag någonsin skulle se en till försäljning. Detta är tyvärr inte en traditionell paketöppning med hela processen då den öppnades i all hast innan en resa. Eftersom det är ett rätt ovanligt märke på KS, och en modell vilket väldigt få har så tänkte jag att det går att bortse reglerna i detta fall, sharing is caring liksom! I min förra paketöppning blev det en Nomos Metro, en väldigt eftersökt modell som har fått oerhört mycket handsledstid. Denna gång följer jag det temat med en Nomos, dock vad jag skulle anse en lite sportigare modell. Det är självklart, Nomos Club! Det är dock inte den vita eller svarta modellen dunkel, utan en deras limited edition för Timeless Luxury Watches i Texas!
8VwHVv0.jpg

Lite snabb övergång av modellen. Denna klocka skapades i ett samarbete mellan Nomos och Timeless, en av deras återförsäljare i USA. Den skapades i 100 exemplar där den såldes och marknadsfördes via diverse amerikanska forum och sålde slut väldigt snabbt. Den mäter 38,5 mm (kronan exkluderat) och inuti finner man Nomos in-house urverk DUW 4101, vilket har deras egna escapement, Spring System. Detta är förövrigt den enda Club med detta utverk i, för tillfället i varje fall. De komponenter som inte är tillverkat och monterat i Nomos fabrik i lilla Glashütte är safirglaset och visarna. Till skillnad från Nomos tidigare handuppdragna urverk Alpha så är detta helt tillverkat i Nomos fabrik, medan föregångaren Alpha var kraftigt modifierade ETA-verk.
Urtavlan är väldigt dynamisk och agerar annorlunda i olika ljusförutsättningar, en mörkare blå i mörkare rum medan väldigt levande blå i ljusa förutsättningar t.ex solljus vilket ni kan se i bilderna nedanför. Den blåa färgen används även i Nomos dyraste och mest välarbetade modell Lambda, vilket är ett stort steg ovanför deras andra utbud sett till pris. För tillfället sitter klockan på Nomos bruna shell cordovan med bruna stygn, men kan bytas till ett svart sådant för mer formella tillställningar. Denna kommer definitivt ha en plats i min samling en lång tid framöver.
BrMgw2T.jpg

satdC0z.jpg

btOiDPm.jpg

Nu har min Metro fått en ny vän! För dem intresserade skrev Worn and Wound en mycket trevlig artikel på denna vilket ni kan hitta här:
http://wornandwound.com/2015/09/04/...-glashutte-limited-edition-club-for-timeless/
Det var allt för mig.
/Ludvig

Jag har gått tillbaka och tittat på denna paketöppning flera gånger idag. Fasiken vilken fin klocka du införskaffat. Tummen upp!

Det kom en låda igår:
2015-11-16 18.00.08.jpg

2015-11-16 18.01.16.jpg

2015-11-16 18.01.46.jpg

2015-11-16 18.02.28.jpg

2015-11-16 18.04.46.jpg

2015-11-16 18.05.04.jpg

Jämförelsebild:
2015-11-16 18.05.59.jpg

Jag skulle passa din Explorer om jag var du. Den där Casion ser hungrig ut. Se upp så den inte käkar upp rollen.

Dagens paket var inte bara snabbt levererat utan även väl förslutet med silvertejp. Vad kan bli bättre?:)
DSC_0121.JPG

Öppning och @Chuck hade förpackat väl.
DSC_0122.JPG

En Seiko som behöver ses över med en, enligt mig, vacker blå tavla. Detta blir min ingång i klockfixandets värld.
DSC_0123.JPG

Mycket nöjd. Tack KS för inlotsningen i klockornas värld.:)
1447780543332872659754.jpg

Det kom en låda igår:
2015-11-16 18.00.08.jpg

2015-11-16 18.01.16.jpg

2015-11-16 18.01.46.jpg

2015-11-16 18.02.28.jpg

2015-11-16 18.04.46.jpg

2015-11-16 18.05.04.jpg

Jämförelsebild:
2015-11-16 18.05.59.jpg

Mäktig! Grattis! Mäktig pjäs, blir extra tydligt på jämföreslebilden med Explorern!

Dagens paket var inte bara snabbt levererat utan även väl förslutet med silvertejp. Vad kan bli bättre?:)
DSC_0121.JPG

Öppning och @Chuck hade förpackat väl.
DSC_0122.JPG

En Seiko som behöver ses över med en, enligt mig, vacker blå tavla. Detta blir min ingång i klockfixandets värld.
DSC_0123.JPG

Mycket nöjd. Tack KS för inlotsningen i klockornas värld.:)
1447780543332872659754.jpg
Gratulerar! Håller med om att tavlan var väldigt snygg! Har du någon närbild där man kan se tavlan ännu tydligare?

Tillbaka
Topp