• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Hej!

För er som läste denna tråd: https://klocksnack.se/threads/dilemma-subc-och-eller-dssd.44560/ kommer här upplösningen på "dilemmat".

Vet inte om det finns regler för hur bildtunga inläggen här får vara, men här kommer ett rätt saftigt inlägg som jag hoppas inte är för mycket.

I måndags då jag var ute och reste kom smset från den lokala AD:n. "Klockan du står i kö på har kommit". Helvete, tänkte jag. Min AD tillämpar först till kvarn och någon handpenning går inte att betala, trots att jag önskat få göra det flera gånger. Hur som helst, snabbt som tusan svarade jag och sa att jag inte hinner in idag men att det vore toppen om dom kunde hålla den ett dygn. Snabbt svar, vi håller den! Pust, vilken tur för mig.,

Gick in på stan dagen därpå. In till AD, dom plockade fram den. Satt och myste med klockan en stund, drack espresso, tittade och klämde, och trots att jag mer eller mindre bestämt mig sedan länge ville jag ändå dra ut på det lite just för att insupa känslan att sitta där. Hur som helst, när jag suttit där tillräckligt länge så klippte jag till. Resultatet blev att jag kom hem med denna kasse:

image.jpeg

Jahaja, blev det ingen klocka utan bara en vanlig handling på Ica?
Nä, vänta nu, vad är det där?
image.jpeg

Ser ut som något annat döljer sig där inne.

image.jpeg

Yes! En påse från Bergströms Ur!!

Och till på köpet fick jag en ny jacka och en plånbok:
image.jpeg

image.jpeg

Det tackar vi för! Och vidare....

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Yes! En Deepsea D-Blue som håller tätt ner till 3900 meter! Kan inte säga annat än att jag är otroligt nöjd med klockan. Man kan sitta och titta på bilder på denna tavla hur länge som helst och tänka fram o tillbaka, men när man väl har den på armen framkommer det hur otroligt vacker den är. Måste därför ses i verkligheten.

Har inte burit klockan sedan köpet, då jag fortfarande funderar på om den ska få ligga i vapenskåpet till min examen i januari 2016... Känns i nuläget väldigt jobbigt och vi får se hur det blir med det. Samtidigt en riktigt god karamell att suga på...

Så just nu har jag både en SubC och en DSSD, där den tidigare ligger ute till försäljning:
image.jpeg

Kan dock inte riktigt bestämma mig för om Subben ska få stanna eller inte... Har länge funderat på om dessa är tillräckligt olika för att spara båda och det vet jag banne mig inte än.. Olika är de ju uppenbarligen, men samtidigt inte. Jaja, det får vi se. Just nu är jag i alla fall otroligt nöjd och glad att jag lyckats bärga hem en av de värsta djuphavsfiskarna någonsin!

Tack för att ni tog er tid att läsa och titta!
Stort grattis! Den är grym den där! Köpte du den hos Bergström i Malmö? Inte fick jag en jacka när jag köpte en blnr hos dom nyligen :(

Stort grattis! Den är grym den där! Köpte du den hos Bergström i Malmö? Inte fick jag en jacka när jag köpte en blnr hos dom nyligen :(
Tackar! Ja verkligen, riktigt schyst att kliva upp från SubC:n till denna. Grymt nöjd med den och rekommenderar den starkt!! Nej jag handlade på Bergströms i Uppsala! Synd, men du kanske fick något annat trevligt, alternativt lite prut? =)

Gick inte att pruta på blnr :( Fick en trevlig rolex plånka iaf :)
Förstår det.. Gick ju inte för mig heller på DSSD, men andra som kanske är lite mer gamla i gemet har ju lyckats. Vi får skylla på att vi är så unga ;) en vacker dag har vi också köpt X antal klockor från vår AD så vi också kan pruta på "de omöjliga".. Plånkorna är riktigt fina! Sett att dom säljs rätt dyrt här också om man nu skulle få för sig det..

Förstår det.. Gick ju inte för mig heller på DSSD, men andra som kanske är lite mer gamla i gemet har ju lyckats. Vi får skylla på att vi är så unga ;) en vacker dag har vi också köpt X antal klockor från vår AD så vi också kan pruta på "de omöjliga".. Plånkorna är riktigt fina! Sett att dom säljs rätt dyrt här också om man nu skulle få för sig det..
Nästa gång ska jag fan lyckas pruta :p Min gamla plånka var liten och sjukt sliten och det var grym timing att jag fick en plånka när jag köpte klockan :) Denna plånkan är en keeper hehe :)

Ja, det borde ju vara dags vid andra klockköpet hos samma AD. Jag köpte tyvärr Subben hos Engströms i Jönköping, vilket ju är ett dåligt taktikval.. Har du börjat spana på nästa köp än då? ;) perfekt timing!

Ja, det borde ju vara dags vid andra klockköpet hos samma AD. Jag köpte tyvärr Subben hos Engströms i Jönköping, vilket ju är ett dåligt taktikval.. Har du börjat spana på nästa köp än då? ;) perfekt timing!
Har sneglat en del på hublot classic fusion men har fått upp ögonen för nya tudor black bay black! Den ser sjukt nice ut! Måste in till stan imorgon för lite ärenden och ska passa på och se om man kan testa klockan hos Bergström :) Köper jag den hos dom då ska jag faan pruta :woot:

Har sneglat en del på hublot classic fusion men har fått upp ögonen för nya tudor black bay black! Den ser sjukt nice ut! Måste in till stan imorgon för lite ärenden och ska passa på och se om man kan testa klockan hos Bergström :) Köper jag den hos dom då ska jag faan pruta :woot:
Två riktigt tunga alternativ, gillar själv Hubloten bättre men BBB är också väldigt fin. In o testa och ta bilder :D

Äntligen min tur att göra en liten paketöppning. Denna klocka har jag velat ha sen jag såg den första gången, kärlek vid första ögonkastet som man säger. Efter lite efterforskning bestämde jag mig i slutet av Augusti att slå till, och nu är den äntligen här. Andra Tudorn som inkommit till samlingen i år och jag tror att sett
denna kan bli en ny favorit.

IMG_1847.jpg

IMG_1848.jpg
IMG_1849.jpg

Just precis, en Tudor Pelagos 25600TB!

IMG_1850.jpg

Tycker den blå färgen är så jävla skön och den gör sig ännu bättre irl (som med de flesta klockor) ;)

IMG_1857.jpg

Avslutar med en bild på duon, tycker dom kompletterar varandra utmärk och vi får se hur mycket handledstid jag viger åt Date-Dayen nu när min nya är här :)

Tack för mig!

Äntligen min tur att göra en liten paketöppning. Denna klocka har jag velat ha sen jag såg den första gången, kärlek vid första ögonkastet som man säger. Efter lite efterforskning bestämde jag mig i slutet av Augusti att slå till, och nu är den äntligen här. Andra Tudorn som inkommit till samlingen i år och jag tror att sett

IMG_1847.jpg

IMG_1848.jpg
IMG_1849.jpg

IMG_1850.jpg

Tycker den blå färgen är så jävla skön och den gör sig ännu bättre irl (som med de flesta klockor) ;)

IMG_1857.jpg

Avslutar med en bild på duon, tycker dom kompletterar varandra utmärk och vi får se hur mycket handledstid jag viger åt Date-Dayen nu när min nya är här :)

Tack för mig!
Superfin! Blått är flått!

IMG_1847.jpg

IMG_1848.jpg
IMG_1849.jpg

IMG_1850.jpg

IMG_1857.jpg

Tack för mig!
Snyggt! Grattis!

IMG_1847.jpg

IMG_1848.jpg
IMG_1849.jpg

IMG_1850.jpg

IMG_1857.jpg

Tack för mig!

Grymt snygg!!!!

IMG_1847.jpg

IMG_1848.jpg
IMG_1849.jpg

IMG_1850.jpg

IMG_1857.jpg

Tack för mig!
Riktigt snygg, stort grattis!!

IMG_1847.jpg

IMG_1848.jpg
IMG_1849.jpg

IMG_1850.jpg

IMG_1857.jpg

Tack för mig!
Mycket fin! Grattis!

Min första paketöppning på forumet.
Jag har fönstershoppat ett tag på Köpenhamns flygplats den senaste tiden men inte handlat. Men så fick jag ett ryck och lade ut en förfrågan här på forumet och fick ett erbjudande jag inte kunde säga nej till. Så idag satte jag mig i bilen och kom hem med detta:

_DSC6086.jpg

Lådan ser lovande ut...
_DSC6094.jpg

_DSC6095.jpg

_DSC6102.jpg

_DSC6104.jpg
_DSC6076.jpg

Senast ändrad:
Jag har fönstershoppat ett tag på Köpenhamns flygplats den senaste tiden men inte handlat. Men så fick jag ett ryck och lade ut en förfrågan här på forumet och fick ett erbjudande jag inte kunde säga nej till. Så idag satte jag mig i bilen och kom hem med detta:

_DSC6086.jpg

Lådan ser lovande ut...
_DSC6094.jpg

_DSC6095.jpg

_DSC6102.jpg

_DSC6104.jpg
_DSC6076.jpg

Min gamla.....va fin hon är. Grattis till den finingen!

_DSC6086.jpg

Lådan ser lovande ut...
_DSC6094.jpg

_DSC6095.jpg

_DSC6102.jpg

_DSC6104.jpg
_DSC6076.jpg

Grym!!

_DSC6086.jpg

Lådan ser lovande ut...
_DSC6094.jpg

_DSC6095.jpg

_DSC6102.jpg

_DSC6104.jpg
_DSC6076.jpg
Gratulerar! Kul att få napp på en köpesannons! Verkligen fin modell det där.

_DSC6086.jpg

Lådan ser lovande ut...
_DSC6094.jpg

_DSC6095.jpg

_DSC6102.jpg

_DSC6104.jpg
_DSC6076.jpg
Grattis!

Tillbaka
Topp