• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Greven

Audemars
Då var det dags för första posten i denna tråd. Efter att ha hängt på forumet ett par månader så stod det helt klart, forumet har haft mycket dåligt inflytande på mig och gränsen för mig om vad som bara är premium respektive exklusiv har flyttat låångt upp i prisnivån, det är erat fel.. ;) Ett par mekaniska sedan tidigare som man då dykte va mycket dyra (20 tkr klassen).:greedy: Nu var det då dags att komplettera klocklådan med ett par nya premium klockor men det blev fler... (en budget klocka dock). Inom en vecka landade följande:

1) I väntan på leverans av annan klocka som blev jag sugen på en "vänt-klocka" motsvarande en vänt-öl. Tycker at det är kul med entreprenörer och köpte en halv på sponsring och halvt en oöm bra att ha klocka, men den överraskade positivt! Kul läsning också här på forumet om den. Några bilder:


Knudan:



2) Nästa blev en "standardklocka" här på forumet...


... dvs en vanlig GMT II.

3) Den tredje hade jag suktat efter men inte tänkt att köpa nu. KS ställer till det när den kom ut på sälj (första och enda som är beggad), spontanköp...



4) Den sista är en lite blingigare som många här på forumet sågar men som jag gillar..

...DJ II.




Nu får det vara färdigshoppat på ett tag..
:rolex::jlc::rolex:

Saknar dock en gulddressare... :dead:
Stort grattis! Bra där!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Då var det dags för första posten i denna tråd. Efter att ha hängt på forumet ett par månader så stod det helt klart, forumet har haft mycket dåligt inflytande på mig och gränsen för mig om vad som bara är premium respektive exklusiv har flyttat låångt upp i prisnivån, det är erat fel.. ;) Ett par mekaniska sedan tidigare som man då dykte va mycket dyra (20 tkr klassen).:greedy: Nu var det då dags att komplettera klocklådan med ett par nya premium klockor men det blev fler... (en budget klocka dock). Inom en vecka landade följande:

1) I väntan på leverans av annan klocka som blev jag sugen på en "vänt-klocka" motsvarande en vänt-öl. Tycker at det är kul med entreprenörer och köpte en halv på sponsring och halvt en oöm bra att ha klocka, men den överraskade positivt! Kul läsning också här på forumet om den. Några bilder:


Knudan:



2) Nästa blev en "standardklocka" här på forumet...


... dvs en vanlig GMT II.

3) Den tredje hade jag suktat efter men inte tänkt att köpa nu. KS ställer till det när den kom ut på sälj (första och enda som är beggad), spontanköp...



4) Den sista är en lite blingigare som många här på forumet sågar men som jag gillar..

...DJ II.




Nu får det vara färdigshoppat på ett tag..
:rolex::jlc::rolex:

Saknar dock en gulddressare... :dead:

Härligt case of the KS-bug där! Det är inte snällt mot plånboken men jäkligt fina dinkor. Grattis!:cigar:
 

ErikGBG

Audemars
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tudor 7928 från 66 med nitad USAlänk, glossy tavla och gilt minutesträck
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Äntligen min tur att göra en liten paketöppning. Denna klocka har jag velat ha sen jag såg den första gången, kärlek vid första ögonkastet som man säger. Efter lite efterforskning bestämde jag mig i slutet av Augusti att slå till, och nu är den äntligen här. Andra Tudorn som inkommit till samlingen i år och jag tror att sett
denna kan bli en ny favorit.

IMG_1847.jpg


IMG_1848.jpg
IMG_1849.jpg

Just precis, en Tudor Pelagos 25600TB!

IMG_1850.jpg

Tycker den blå färgen är så jävla skön och den gör sig ännu bättre irl (som med de flesta klockor) ;)

IMG_1857.jpg

Avslutar med en bild på duon, tycker dom kompletterar varandra utmärk och vi får se hur mycket handledstid jag viger åt Date-Dayen nu när min nya är här :)

Tack för mig!

Grym blå, grattis!
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Sålde min omega smp och lite annat smått och gott i förra veckan. Tanken var att lägga degen på hög inför ett större köp i vår/sommar. Behöver dock en vardagsbeater under tiden. Satt och slösurfade på kaplans för ett par dagar sen och hittade den här godbiten! En Certina DS Action!

Första intrycket är bra, skön tyngd och bra känsla i vridringen. Känns riktigt bra för en rimlig peng!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Ebbot

Cartier
Tjäna!

Efter tålamod från säljare (@Ploprof ) så hämtade jag paketet på posten idag som innehöll något av en "Graal" för mig. Omega speedmaster '57. Otroligt nöjd och kan nog sitta å stirra på urverket 9300 resten av kvällen ;)

Bifogar några bilder.. Och wristshot såklart! :)
Trevlig kväll på er alla!

image.jpeg
image.jpeg
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Tjäna!

Efter tålamod från säljare (@Ploprof ) så hämtade jag paketet på posten idag som innehöll något av en "Graal" för mig. Omega speedmaster '57. Otroligt nöjd och kan nog sitta å stirra på urverket 9300 resten av kvällen ;)

Bifogar några bilder.. Och wristshot såklart! :)
Trevlig kväll på er alla!

image.jpeg
image.jpeg

Den är inte dum den! Stort grattis!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Fick nyligen hem ett paket med klocka som min sambo köpt, Jag har ju dock varit lite delaktiv i själva köpet samt att jag är den enda som är reggad på klocksnack så jag får bjuda på bilderna. :)

Klockan är en day date från 1970, en 1803. Fastnade för tavla och skick på den (även om den fortfarande får en service så den är helt up to date).

En öppen fråga till publiken innan bilderna. Vad i hela friden är det för box de skickat med, den ser ut att vara rolex original men har aldrig sett något liknande.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Hittade ett flertal lådor på bukten, skulle kul med lite historia runt dessa!
http://www.ebay.co.uk/itm/Rolex-Pre...528254?hash=item20f02e6e7e:g:hXEAAOSwzOxUYn1x
http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-1...124948?hash=item27fdd20894:g:628AAOSweW5VNgk2
http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-1...766099?hash=item2a4f855b13:g:SHEAAOSwPhdVNg00
http://www.ebay.co.uk/itm/Rolex-Wat...529970?hash=item2806e78cb2:g:Os0AAOSw3ydV5FZ3

Och ladies versionen:

http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-1...090405?hash=item2a4f7b0ba5:g:5bsAAOSwBLlVNSdi
 

Calfen

Panerai
Tjäna!

Efter tålamod från säljare (@Ploprof ) så hämtade jag paketet på posten idag som innehöll något av en "Graal" för mig. Omega speedmaster '57. Otroligt nöjd och kan nog sitta å stirra på urverket 9300 resten av kvällen ;)

Bifogar några bilder.. Och wristshot såklart! :)
Trevlig kväll på er alla!

image.jpeg
image.jpeg

Grattis till en riktigt fin klocka :)
 

popeofdenim

Cartier
Då var det dags igen. Denna gången är lite speciell för mig då detta är en 18års present till min son.
...som är 8 år.
Att han skulle få en fin klocka har jag vetat länge, men inte riktigt vad. Jag önskar jag fått nåt fint och minnesvärt när jag blev 18, men jag har inte en aning vad jag själv fick.... Handdukar kanske...
Så... Jag var och hämtade paketet som ser ut såhär!
Foto 2015-11-24 15 39 45.jpg

Väldigt väl inpackat och man har knappt tid att ta bilder så spännande det är... :)
Foto 2015-11-24 15 40 41.jpg

Sånt här gör mig så glad. När personen man köpt av verkligen tagit sig tid och energi att göra det så bra som möjligt.
Foto 2015-11-24 15 40 49.jpg

Ännu mer inslaget...
Foto 2015-11-24 15 41 16.jpg

Nån som börjar kunna gissa valet av märke?
Foto 2015-11-24 15 41 40.jpg

Den vackraste av kronor...
Foto 2015-11-24 15 41 52.jpg

Ännu mer skydd för klockan..
Foto 2015-11-24 15 42 07.jpg

Tadaaaa.... Ett fullset från 2013 köpt av Victor här på forumet.
Foto 2015-11-24 15 42 25.jpg

Ett handledsskott...
Foto 2015-11-24 15 43 58.jpg

...och en närbild.
Foto 2015-11-24 15 44 04.jpg


Så, varför just denna modellen...? Denna tavlan är ju ganska bespottad av många men jag tycker faktiskt den är rätt cool.
Har man en jävla tur så är den så hatad nu att den blir värd miljarder i framtiden.... ;)
Denna klocka tänkte jag använda lite då och då, och varje år min son fyller år från o med nu till hans 18års dag så ska han ha den på sig för ett foto.
Tänker att det kan bli en rätt kul present bara det att se honom år för år med klockan på.

Tack för mig! :)
 

Kadambo

Omega
Då var det dags igen. Denna gången är lite speciell för mig då detta är en 18års present till min son.
...som är 8 år.
Att han skulle få en fin klocka har jag vetat länge, men inte riktigt vad. Jag önskar jag fått nåt fint och minnesvärt när jag blev 18, men jag har inte en aning vad jag själv fick.... Handdukar kanske...
Så... Jag var och hämtade paketet som ser ut såhär!
Foto 2015-11-24 15 39 45.jpg

Väldigt väl inpackat och man har knappt tid att ta bilder så spännande det är... :)
Foto 2015-11-24 15 40 41.jpg

Sånt här gör mig så glad. När personen man köpt av verkligen tagit sig tid och energi att göra det så bra som möjligt.
Foto 2015-11-24 15 40 49.jpg

Ännu mer inslaget...
Foto 2015-11-24 15 41 16.jpg

Nån som börjar kunna gissa valet av märke?
Foto 2015-11-24 15 41 40.jpg

Den vackraste av kronor...
Foto 2015-11-24 15 41 52.jpg

Ännu mer skydd för klockan..
Foto 2015-11-24 15 42 07.jpg

Tadaaaa.... Ett fullset från 2013 köpt av Victor här på forumet.
Foto 2015-11-24 15 42 25.jpg

Ett handledsskott...
Foto 2015-11-24 15 43 58.jpg

...och en närbild.
Foto 2015-11-24 15 44 04.jpg


Så, varför just denna modellen...? Denna tavlan är ju ganska bespottad av många men jag tycker faktiskt den är rätt cool.
Har man en jävla tur så är den så hatad nu att den blir värd miljarder i framtiden.... ;)
Denna klocka tänkte jag använda lite då och då, och varje år min son fyller år från o med nu till hans 18års dag så ska han ha den på sig för ett foto.
Tänker att det kan bli en rätt kul present bara det att se honom år för år med klockan på.

Tack för mig! :)
Sjukt bra idé med ett foto värja år!
 

soderlund

Cartier
Då var det dags igen. Denna gången är lite speciell för mig då detta är en 18års present till min son.
...som är 8 år.
Att han skulle få en fin klocka har jag vetat länge, men inte riktigt vad. Jag önskar jag fått nåt fint och minnesvärt när jag blev 18, men jag har inte en aning vad jag själv fick.... Handdukar kanske...
Så... Jag var och hämtade paketet som ser ut såhär!
Foto 2015-11-24 15 39 45.jpg

Väldigt väl inpackat och man har knappt tid att ta bilder så spännande det är... :)
Foto 2015-11-24 15 40 41.jpg

Sånt här gör mig så glad. När personen man köpt av verkligen tagit sig tid och energi att göra det så bra som möjligt.
Foto 2015-11-24 15 40 49.jpg

Ännu mer inslaget...
Foto 2015-11-24 15 41 16.jpg

Nån som börjar kunna gissa valet av märke?
Foto 2015-11-24 15 41 40.jpg

Den vackraste av kronor...
Foto 2015-11-24 15 41 52.jpg

Ännu mer skydd för klockan..
Foto 2015-11-24 15 42 07.jpg

Tadaaaa.... Ett fullset från 2013 köpt av Victor här på forumet.
Foto 2015-11-24 15 42 25.jpg

Ett handledsskott...
Foto 2015-11-24 15 43 58.jpg

...och en närbild.
Foto 2015-11-24 15 44 04.jpg


Så, varför just denna modellen...? Denna tavlan är ju ganska bespottad av många men jag tycker faktiskt den är rätt cool.
Har man en jävla tur så är den så hatad nu att den blir värd miljarder i framtiden.... ;)
Denna klocka tänkte jag använda lite då och då, och varje år min son fyller år från o med nu till hans 18års dag så ska han ha den på sig för ett foto.
Tänker att det kan bli en rätt kul present bara det att se honom år för år med klockan på.

Tack för mig! :)
Trevligt värre, och vilken bra investering för framtiden. Tanken med att låta honom bära den varje år för ett kort på födelsedagen är superskoj.
 
Topp