• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Breitling + Breitling + Panerai + IWC =
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Kärlek <3

Den här öppningen skulle egentligen postats i måndags då den gjordes men har inte blivit av. Eller egentligen var min tanke att den skulle postats i fredags... Men som vi alla vet var det fre 13:e då och mitt paket kom givetvis inte. Så i måndags kom äntligen FedEx till jobbet med ett paket :)

Bjuder på ett gäng bilder.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg

En inte allt för ovanlig klocka på forumet, Aquanaut 5167A-001.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

En sista efter att jag kortat gummit. Grymt nöjd!
image.jpeg

Kul att man får bjuda på kvällens andra PP-öppning efter @Niklas! Grattis till en grym dressare :)

Galet fin klocka!!

Då var det dags för första posten i denna tråd. Efter att ha hängt på forumet ett par månader så stod det helt klart, forumet har haft mycket dåligt inflytande på mig och gränsen för mig om vad som bara är premium respektive exklusiv har flyttat låångt upp i prisnivån, det är erat fel.. ;) Ett par mekaniska sedan tidigare som man då dykte va mycket dyra (20 tkr klassen).:greedy: Nu var det då dags att komplettera klocklådan med ett par nya premium klockor men det blev fler... (en budget klocka dock). Inom en vecka landade följande:

1) I väntan på leverans av annan klocka som blev jag sugen på en "vänt-klocka" motsvarande en vänt-öl. Tycker at det är kul med entreprenörer och köpte en halv på sponsring och halvt en oöm bra att ha klocka, men den överraskade positivt! Kul läsning också här på forumet om den. Några bilder:

Knudan:

2) Nästa blev en "standardklocka" här på forumet...

... dvs en vanlig GMT II.

3) Den tredje hade jag suktat efter men inte tänkt att köpa nu. KS ställer till det när den kom ut på sälj (första och enda som är beggad), spontanköp...

4) Den sista är en lite blingigare som många här på forumet sågar men som jag gillar..

...DJ II.

Nu får det vara färdigshoppat på ett tag..
:rolex::jlc::rolex:

Saknar dock en gulddressare... :dead:

Då var det dags för första posten i denna tråd. Efter att ha hängt på forumet ett par månader så stod det helt klart, forumet har haft mycket dåligt inflytande på mig och gränsen för mig om vad som bara är premium respektive exklusiv har flyttat låångt upp i prisnivån, det är erat fel.. ;) Ett par mekaniska sedan tidigare som man då dykte va mycket dyra (20 tkr klassen).:greedy: Nu var det då dags att komplettera klocklådan med ett par nya premium klockor men det blev fler... (en budget klocka dock). Inom en vecka landade följande:

1) I väntan på leverans av annan klocka som blev jag sugen på en "vänt-klocka" motsvarande en vänt-öl. Tycker at det är kul med entreprenörer och köpte en halv på sponsring och halvt en oöm bra att ha klocka, men den överraskade positivt! Kul läsning också här på forumet om den. Några bilder:

Knudan:

3) Den tredje hade jag suktat efter men inte tänkt att köpa nu. KS ställer till det när den kom ut på sälj (första och enda som är beggad), spontanköp...

4) Den sista är en lite blingigare som många här på forumet sågar men som jag gillar..

...DJ II.

Vilken vecka! Grattis till fina pjäser!

Knudan:

...DJ II.

Ganska ok vecka... Har du sådana ofta? :D Grattis!

Tänkte bjuda på en dubbel paketöppning ikväll. Eller 1st paket men 2st klockor. Det blir paketöppning nummer 6 för mig i år(efter Rolex 114060, 16613, 16710, 18238 och AP 15189ST)

Klocka nummer 1 är en IWC, 35 mm, Cal 89, 18K rosé guld, manuell, plexiglas, läderband, 1955

Klocka nummer 2 är en OMEGA Cosmic, Cal 381, 37,5 mm, doublé, manuell, plexiglas, dag, datum, månad, månfas, läderband, tillverkad 1/10 1951.

Denna historien börjar när jag kollar tråden om kommande Kaplans-auktion här på KS och ser en Omega Cosmic men i stål och går in på Kaplans och ser den den något större och roséguld pläterade varianten. Sen gick jag in och kollade på den rätt ofta och var väl inne på att kanske bjuda på den men hade inte bestämmt mig.

En kväll ser jag tråden om platser till Jarl Sandin och Kaplans event i gbg, 10 platser, skriver snabbt som bara den till Spencer innan platserna ska ta slut..upptäcker sen att tråden funnits i något dygn och att jag kanske inte hade behövt slänga mig på mailknappen som jag gjorde:) Plats fick jag i vilket fall.
Eventet var mycket bra ordnat av Jarl Sandin och det bästa var att Kaplans hade med sig just den Omegan jag spanat in. Så vid kaplans-disken och Mikael Wallhagen hängde jag mer än några minuter...ja det blev rätt många minuter. Vände, klämde och bestämmde mig väl där att den skall jag bara ha. Träffade även på lite nya trevliga KS bekantskaper i @walle77 , @hollow123 , @Marcus uggla , @Bruset , @Joshua3 samt säkert några fler som jag inte minns, vi var ett riktigt gott gäng där!

Sagt och gjort så bjöd jag iallfall högst(per telefon) och vann klockan jag hade trånat efter i ett antal veckor. Vet inte om priset var bra eller dåligt, men jag hade tänkt att gå en bit högre så det första jag sa till han på Kaplans per telefon när han sa att jag vann var "gött, vad billigt", så jag är nöjd oavsett!
IWC:n var nummer 10 på auktionen och var lite mitt tröstpris om jag inte skulle få omegan(nummer 353)..problemet var ju bara att den auktionen var ju innan så var tvungen att vinna den för att gardera mig, kunde ju inte vänta och se :) Den blev det en väldans massa budande på, många 200-lappar fram och tillbaka. Den är lite sliten och glaset är dåligt, men det är lite charm med det, och 18k guld var det avgörande.

Skoj med två vintage klockor till samlingen! Kommer bli svårt att välja klocka nu närmsta tiden, köpte ju även en Rolex 16710 coke för ett par veckor sen som jag ännu inte tröttnat på, och min tidigare favorit DD:n finns alltid närvarande...men blir nog omegan första dagarna nu, den är fantastiskt!

Som ni kan se nedan på bilderna så fick de som budade hem något på Omega specialen lite gott och blandat från omega. 1 st penna, 1 par handskar(kan jag leka klockaffär hemma), 1st omega historiebok, 1st lupp, 1st specialtryckt kasse. Utöver detta gott och blandat ingick även extract from the archives.

Här kommer lite bilder, tyvärr tagna med mobilen på jobbet, men vad gör man inte för att ge KS lite bilder! Enjoy!

IMG_1439.JPG
IMG_1440.JPG
IMG_1442.JPG
IMG_1443.JPG
IMG_1444.JPG
IMG_1446.JPG
IMG_1449.JPG
IMG_1451.JPG
IMG_1455.JPG
IMG_1457.JPG
IMG_1462.JPG
IMG_1463.JPG
IMG_1464.JPG
IMG_1468.JPG
IMG_1471.JPG
grattis,så fin omega klocka. I LIKE

Knudan:

...DJ II.

Mycket snyggt!!

Tillbaka
Topp