Tänkte bjuda på en dubbel paketöppning ikväll. Eller 1st paket men 2st klockor. Det blir paketöppning nummer 6 för mig i år(efter Rolex 114060, 16613, 16710, 18238 och AP 15189ST)
Klocka nummer 1 är en IWC, 35 mm, Cal 89, 18K rosé guld, manuell, plexiglas, läderband, 1955
Klocka nummer 2 är en OMEGA Cosmic, Cal 381, 37,5 mm, doublé, manuell, plexiglas, dag, datum, månad, månfas, läderband, tillverkad 1/10 1951.
Denna historien börjar när jag kollar tråden om kommande Kaplans-auktion här på KS och ser en Omega Cosmic men i stål och går in på Kaplans och ser den den något större och roséguld pläterade varianten. Sen gick jag in och kollade på den rätt ofta och var väl inne på att kanske bjuda på den men hade inte bestämmt mig.
En kväll ser jag tråden om platser till Jarl Sandin och Kaplans event i gbg, 10 platser, skriver snabbt som bara den till Spencer innan platserna ska ta slut..upptäcker sen att tråden funnits i något dygn och att jag kanske inte hade behövt slänga mig på mailknappen som jag gjorde
Plats fick jag i vilket fall.
Eventet var mycket bra ordnat av Jarl Sandin och det bästa var att Kaplans hade med sig just den Omegan jag spanat in. Så vid kaplans-disken och Mikael Wallhagen hängde jag mer än några minuter...ja det blev rätt många minuter. Vände, klämde och bestämmde mig väl där att den skall jag bara ha. Träffade även på lite nya trevliga KS bekantskaper i
@walle77 ,
@hollow123 ,
@Marcus uggla ,
@Bruset ,
@Joshua3 samt säkert några fler som jag inte minns, vi var ett riktigt gott gäng där!
Sagt och gjort så bjöd jag iallfall högst(per telefon) och vann klockan jag hade trånat efter i ett antal veckor. Vet inte om priset var bra eller dåligt, men jag hade tänkt att gå en bit högre så det första jag sa till han på Kaplans per telefon när han sa att jag vann var "gött, vad billigt", så jag är nöjd oavsett!
IWC:n var nummer 10 på auktionen och var lite mitt tröstpris om jag inte skulle få omegan(nummer 353)..problemet var ju bara att den auktionen var ju innan så var tvungen att vinna den för att gardera mig, kunde ju inte vänta och se
Den blev det en väldans massa budande på, många 200-lappar fram och tillbaka. Den är lite sliten och glaset är dåligt, men det är lite charm med det, och 18k guld var det avgörande.
Skoj med två vintage klockor till samlingen! Kommer bli svårt att välja klocka nu närmsta tiden, köpte ju även en Rolex 16710 coke för ett par veckor sen som jag ännu inte tröttnat på, och min tidigare favorit DD:n finns alltid närvarande...men blir nog omegan första dagarna nu, den är fantastiskt!
Som ni kan se nedan på bilderna så fick de som budade hem något på Omega specialen lite gott och blandat från omega. 1 st penna, 1 par handskar(kan jag leka klockaffär hemma), 1st omega historiebok, 1st lupp, 1st specialtryckt kasse. Utöver detta gott och blandat ingick även extract from the archives.
Här kommer lite bilder, tyvärr tagna med mobilen på jobbet, men vad gör man inte för att ge KS lite bilder! Enjoy!