Dags för den första "paket-öppningen" för mig.
Har länge varit sugen på att ta klivet fullt ut och införskaffa mig en "riktig klock" = ROLEX.
Flera olika modeller har varit på tapeten men efter mycket omsorg och hjälp av olika forum på KS tog jag sikte på en Explorer II
Efter ett par månader där min morgonrutin sätt ut som följande:
1. Vakna.
2. Ta upp mobilen och skrolla igenom KS "Säljes, bytes", Blocket, TTT.
3. Bli uppkörd av sambon då hon har sovmorgon.
4. Bli besviken att ingen lagt ut det jag söker.
När jag en morgon sätter kaffet i halsen då "min klocka" äntligen har lagts ut här på KS.
Av säljaren får jag som svar att dessvärre finns redan en ev. köpare men han återkommer om den mot förmodan inte säljs.
Som jag befarade får jag senare under dagen beskedet om att klockan har byts men då inte av en "vanlig" klockentusiast, utan av Bernt (Dr Watch).
Efter lite mailkonversation mellan mig och Bernt kommer vi överens om att klockan ska kollas igenom, länken ska poleras och han ska återkomma så snart detta är klart med ett utlåtande.
Sagt och gjort, ca en vecka senare plingar det till i mobilen och Bernt meddelar nu att klockan finns att titta på.
10.30 hängde jag på låset för att bli insläppt och hjärtligt bemöt av Bernt som hade klockan redo.
11.15 gick jag därifrån med ett ordentligt leende på läpparna.
Väl hemma så öppnas snabbt boxen
Nu äger jag äntligen min första Rolex.
Och inte bara det utan en 16570 i ett fantastiskt skick:
Och vill härmed avsluta min första paketöppning, och vad kan då vara bättre en att avsluta med en klassisk handledsbild:
Stort tack Bernt för en smidig affär!
Förhoppningsvis blir det många därtill.