• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Så var det dags igen. "Tidig" uppstigning och resa 12 mil norr ut för att ÄNTLIGEN hämta hem den. Enklaste modellen men frågan är om inte tavlan slår det mesta imho. Tack som f**n Fredrik för grym service!

Jag kör min sedvanliga öppningstråd så som jag gillar öppningstrådar....långa å dryga :D

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Grattis, clean! :)
 
Har tidigare ägt en sådan här, tyvärr så såldes den till förmån för andra klockor.
Jag har ångrat att den blev såld då jag tycker modellen är riktigt trevlig.
Många anser den vara tråkig, jag håller inte med.
Igår bar det iväg till Rob Engström för att hämta min nya.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Mycket trevlig och alltid rätt! :D
Grattis
 
Så var det dags igen. "Tidig" uppstigning och resa 12 mil norr ut för att ÄNTLIGEN hämta hem den. Enklaste modellen men frågan är om inte tavlan slår det mesta imho. Tack som f**n Fredrik för grym service!

Jag kör min sedvanliga öppningstråd så som jag gillar öppningstrådar....långa å dryga :D

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Grattis! Den tavlan med brytningen med de små blå/turkosa plupparna är riktigt fin.
 
Ett paket väntade på mig när jag kom hem. Det innehöll en Seiko 6309-7040 från -79 och en Seiko 6309-7290(?) Head only men det följde med ett Seiko dykargummi och ett sharkmesh är redan beställt.

Vi börjar med 6309-7290 bredvid lillebror 7002-7000 (6309 till höger ;) )
IMG_1153.jpg

6309-7040
IMG_1143.jpg

6309-7040 med bezel liggandes löst ovanpå.
IMG_1144.jpg

IMG_1149.jpg

6309-7290
IMG_1150.jpg
 
Så där nu har äntligen något nytt landat.
image.jpeg
image.jpeg

Nu kanske ni kan gissa vad det är?
image.jpeg


















Fan heller att det är en g-shock.
Det är ju en...

image.jpeg

image.jpeg

Och bredvid sin kompis. Utgör en rätt bra duo.
image.jpeg

Grymme AP, har en själv och tycker det sitter som en smäck (bärs klart större än sina 36 mm)...
När du investerat i en sådan fin klocka, gå nu och köp dig ett par hela brallor också pöjk ;)
 
Tillbaka
Topp