• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Jakten på en på en Seiko skx173 att ha som jobbeklocka hade avstannat när det plötsligen dök upp ett meddelande från @Parabellum. Efter ett smidigt köp kom klockan på posten som utlovat. Dagen efter kom även ett Zuluband som jag beställt och jag är riktigt nöjd med resultatet
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    120.3 KB · Visningar: 116
  • image.jpeg
    image.jpeg
    148.6 KB · Visningar: 112
  • image.jpeg
    image.jpeg
    173.2 KB · Visningar: 116
  • image.jpeg
    image.jpeg
    91.4 KB · Visningar: 114
  • image.jpeg
    image.jpeg
    78.2 KB · Visningar: 113
Nya favorit klockan!(ett tag framöver i alla fall).

Beställde hem från polska Vratislavia. Gillade utseendet väldigt mycket. Kan bero på att den är rätt lik Heuer Autivan ;)

Fick hem den på ett racingläder men har en Nato period nu, så nytt nato åkte på direkt!

Än så länge så diggar jag klockan väldigt mycket. Även fast den inte kostade mycket så känns det ändå som att det finns kvalitet i klockan.
Här kommer lite bilder! Mer info om klockan under bildera.

20160203_155443.jpg


20160203_154808.jpg


Vratislavia Conceptum HERITAGE CHRONO series 3
Movement:Quartz Citizen-Miyota
Caliber:6s21
Case material:Stainless Steel
Case size without crown:42mm (Lug to lug 46mm)
Glass type:Sapphire with AR underside
Strap/Bracelet:Leather rally strap ( width 20mm)
Waterproof:10ATM
Dial Indices:Applied polished SS
 
Senast ändrad:
Nya favorit klockan!(ett tag framöver i alla fall).

Beställde hem från polska Vratislavia. Gillade utseendet väldigt mycket. Kan bero på att den är rätt lik Heuer Autivan ;)

Fick hem den på ett racingläder men har en Nato period nu, så nytt nato åkte på direkt!

Än så länge så diggar jag klockan väldigt mycket. Även fast den inte kostade mycket så känns det ändå som att det finns kvalitet i klockan.
Här kommer lite bilder! Mer info om klockan under bildera.

20160203_155443.jpg


20160203_154808.jpg


Vratislavia Conceptum HERITAGE CHRONO series 3
Movement:Quartz Citizen-Miyota
Caliber:6s21
Case material:Stainless Steel
Case size without crown:42mm (Lug to lug 46mm)
Glass type:Sapphire with AR underside
Strap/Bracelet:Leather rally strap ( width 20mm)
Waterproof:10ATM
Dial Indices:Applied polished SS

Kul med nya märken på forumet, och grattis till en snygg klocka! Jag kom att tänka på Hamilton Pan Europe
Hamilton-Pan-Europ-watches-4.jpg

hamiltonpaneuropsport3.jpg
 
En ofrivillig paketöppning
Det börja med att @Holmqvist skickade PM och undrade om jag hade en klocka kvar och undrade om den gick att avvara.
Jag hade inga tankar på det men frågade ändå vad han tänkt sig
Jag fick ett erbjudande jag inte kunde motstå. Xxxx pengar och ett löfte om ”evig tacksamhet”
Vem kan motstå ”evig tacksamhet”? Meddelade dock att jag var tvungen att gulla lite med klockan innan jag kunde bestämma mig.
Löftet om den eviga tacksamheten samt tanken på att för en gångs skulle ha lite sunda tankar och faktisk sälja någon klocka avgjorde saken.
Holmqvist var sugen och lovade till och med en liten överraskning.
Affären blev av och jag tänkte inte mer på det förrän det en dag damp ner ett MMS om att det var ett paket på väg. Spännande!

Så vad kunde man hoppas på? Klockverktyg? Nato?....
20160203_160244_001.jpg

20160203_160302.jpg

20160203_160739.jpg

En Casio med knappar och grejer va kul. Bara ut och leta manual till den.

Tack @Holmqvist
 
Kul med nya märken på forumet, och grattis till en snygg klocka! Jag kom att tänka på Hamilton Pan Europe
Hamilton-Pan-Europ-watches-4.jpg

hamiltonpaneuropsport3.jpg


[/QUOTE]
Jag stod och klämde länge länge på den blå på Munchens flygplats senast jag var där men det blev ingen affär. Kikade även på den svarta men den var lite för tjock för min smak. Det var två band med vad jag kan komma ihåg
 
Då var det äntligen dags igen och denna gången lite roligare än innan. Det hela började med en jobresa och således hotellnatt där man som vanligt ligger och surfar KS och klockor i allmänhet, rätt vad det var så dyker ett fint vintageobjekt upp och jag blir alldeles varm inombords..tänk att få klippa den!
Hörde av mig lite försynt kring priset och avfärdade det hela egentligen men på något sätt låg det och gnagde och jag fortsatte kontakten med säljaren (som f.ö var mkt trevlig!) Rätt som det är har jag börjat omvärdera min ekonomi tröttnat på att ha värdepapper som bara rasar även om sämsta tiden att sälja är nu så började jag räkna och klura lite...jo fan kanske ändå.
Velade några dagar men kunde inte få den ur huvudet så till slut var det bara att bestämma sig och slå till. Dagen efter var värdepapper avyttrade och pengar fördes över...sen återstod bara en väntan och förväntan blandat med nervositet :)

Igår dök hon så sedan upp...
20160203_163558.jpg

Var tvungen att öppna i bilen pga upphetsningen...
20160203_163746.jpg

Gräva gräva....
20160203_163812.jpg

Nu nästan...bare with me!
20160203_164126.jpg

Här är hon! En Tudor Sub 7928 från -66 a.k.a rosedial.
Ett wristshot är väl ett måste :)
20160203_192627.jpg

Inte de bästa bilderna men jag är en usel fotograf med dålig kamera. Tack till er som orkat hänga med hela vägen...
 
Då var det äntligen dags igen och denna gången lite roligare än innan. Det hela började med en jobresa och således hotellnatt där man som vanligt ligger och surfar KS och klockor i allmänhet, rätt vad det var så dyker ett fint vintageobjekt upp och jag blir alldeles varm inombords..tänk att få klippa den!
Hörde av mig lite försynt kring priset och avfärdade det hela egentligen men på något sätt låg det och gnagde och jag fortsatte kontakten med säljaren (som f.ö var mkt trevlig!) Rätt som det är har jag börjat omvärdera min ekonomi tröttnat på att ha värdepapper som bara rasar även om sämsta tiden att sälja är nu så började jag räkna och klura lite...jo fan kanske ändå.
Velade några dagar men kunde inte få den ur huvudet så till slut var det bara att bestämma sig och slå till. Dagen efter var värdepapper avyttrade och pengar fördes över...sen återstod bara en väntan och förväntan blandat med nervositet :)

Igår dök hon så sedan upp...
20160203_163558.jpg

Var tvungen att öppna i bilen pga upphetsningen...
20160203_163746.jpg

Gräva gräva....
20160203_163812.jpg

Nu nästan...bare with me!
20160203_164126.jpg

Här är hon! En Tudor Sub 7928 från -66 a.k.a rosedial.
Ett wristshot är väl ett måste :)
20160203_192627.jpg

Inte de bästa bilderna men jag är en usel fotograf med dålig kamera. Tack till er som orkat hänga med hela vägen...
Grattis!
 
Bara februari ännu och jag hade just börjat fundera på årets sommarbeater då plötsligt denna korsade min väg, Jag som aldrig kunna tänka mig en bratte är sedan några dagare ägare till en Colt 2 från 2006. Det som gjorde att jag föll är dels den ljust beiga tavlan som jag tror blir perfekt i sommar men också att just denna tavla är relativt lugn jämfört med övriga Breitlingtavlor. Gillar också storleken. Även om mina handleder lätt kan bära upp betydligt större klockor så trivs jag bäst med klockor i intervallet 40-42mm.

Lite data om denna instegsmodell från Breitling:
Referens: A17380
Produktionsår: 2006-2011
Verk: Automat caliber 17 (ETA 2824-2) COSC certifierad
Diameter: 41,1 mm
Tjocklek: 12,4 mm
Bandbredd: 20
Vattentålighet: 500m

Och så lite bilder på nyförvärvet med lite olika bandalternativ. Det kalla ljuset gör att tavlan upplevs vitare än den är i verkligheten.

På länk. För mycket bling enligt mig även om länken i sig känns mycket gedigen
image.jpeg


På läder. Bättre och så kommer jag att bära den till att börja med
image.jpeg


På gummi. Nu börjar det likna något. Blir perfekt på stranden i sommar
image.jpeg


På nato. Min favorit och ett givet val på min sommarbeater. Hade bara ett grått hemma som passar sådär men både olivfärgat och marinblått är beställda från @Singular som jag tror kommer att matcha en beige tavla perfekt
image.jpeg
 
Bara februari ännu och jag hade just börjat fundera på årets sommarbeater då plötsligt denna korsade min väg, Jag som aldrig kunna tänka mig en bratte är sedan några dagare ägare till en Colt 2 från 2006. Det som gjorde att jag föll är dels den ljust beiga tavlan som jag tror blir perfekt i sommar men också att just denna tavla är relativt lugn jämfört med övriga Breitlingtavlor. Gillar också storleken. Även om mina handleder lätt kan bära upp betydligt större klockor så trivs jag bäst med klockor i intervallet 40-42mm.

Lite data om denna instegsmodell från Breitling:
Referens: A17380
Produktionsår: 2006-2011
Verk: Automat caliber 17 (ETA 2824-2) COSC certifierad
Diameter: 41,1 mm
Tjocklek: 12,4 mm
Bandbredd: 20
Vattentålighet: 500m

Och så lite bilder på nyförvärvet med lite olika bandalternativ. Det kalla ljuset gör att tavlan upplevs vitare än den är i verkligheten.

På länk. För mycket bling enligt mig även om länken i sig känns mycket gedigen
image.jpeg


På läder. Bättre och så kommer jag att bära den till att börja med
image.jpeg


På gummi. Nu börjar det likna något. Blir perfekt på stranden i sommar
image.jpeg


På nato. Min favorit och ett givet val på min sommarbeater. Hade bara ett grått hemma som passar sådär men både olivfärgat och marinblått är beställda från @Singular som jag tror kommer att matcha en beige tavla perfekt
image.jpeg
Schnöggt! Hur sitter Nato på den? Inte topptung? Brukar ogilla Nato på Breitling så därför jag frågar... Ser ok ut på din bild dock
 
Schnöggt! Hur sitter Nato på den? Inte topptung? Brukar ogilla Nato på Breitling så därför jag frågar... Ser ok ut på din bild dock
Den funkar bra på nato. Colt 2'an är ju en relativt nätt klocka med sina 41mm och dryga 12mm höjd. Men som vanligt när man kör nato kan man inte ha det för löst.
 
Paket från Indien - CAMY

Jag budade av misstag hem den här från eBay för ett tag sen och idag kom den fram...

image.jpeg


image.jpeg


Prydligt och välpaketerat.
image.jpeg


Ett stycke 70-tal!
image.jpeg


Länken är ett skämt. Jag hade nog kunnat göra en bättre med en konservburk och en plåtsax men klockan är mycket trevlig tycker jag. Efter att slängt på en jänkestronk blev det dags för ett WS! Och det bästa av allt: kalaset kostade bara 97:- Ett lysande exempel på att glädjen en klocka skänker inte är relaterad till priset!
image.jpeg
 
Tillbaka
Topp