• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Paket från Indien - CAMY

Jag budade av misstag hem den här från eBay för ett tag sen och idag kom den fram...

image.jpeg


image.jpeg


Prydligt och välpaketerat.
image.jpeg


Ett stycke 70-tal!
image.jpeg


Länken är ett skämt. Jag hade nog kunnat göra en bättre med en konservburk och en plåtsax men klockan är mycket trevlig tycker jag. Efter att slängt på en jänkestronk blev det dags för ett WS! Och det bästa av allt: kalaset kostade bara 97:- Ett lysande exempel på att glädjen en klocka skänker inte är relaterad till priset!
image.jpeg

Förutom konservburk och plåtsax är det också en redial inspirerad från Railmaster/Seamaster. Kul att du trots allt gillar den.. :)
 
Nya favorit klockan!(ett tag framöver i alla fall).

Beställde hem från polska Vratislavia. Gillade utseendet väldigt mycket. Kan bero på att den är rätt lik Heuer Autivan ;)

Fick hem den på ett racingläder men har en Nato period nu, så nytt nato åkte på direkt!

Än så länge så diggar jag klockan väldigt mycket. Även fast den inte kostade mycket så känns det ändå som att det finns kvalitet i klockan.
Här kommer lite bilder! Mer info om klockan under bildera.

20160203_155443.jpg


20160203_154808.jpg


Vratislavia Conceptum HERITAGE CHRONO series 3
Movement:Quartz Citizen-Miyota
Caliber:6s21
Case material:Stainless Steel
Case size without crown:42mm (Lug to lug 46mm)
Glass type:Sapphire with AR underside
Strap/Bracelet:Leather rally strap ( width 20mm)
Waterproof:10ATM
Dial Indices:Applied polished SS
Jäklar vad snygg! Vad fick du pröjsa för den?
 
Bara februari ännu och jag hade just börjat fundera på årets sommarbeater då plötsligt denna korsade min väg, Jag som aldrig kunna tänka mig en bratte är sedan några dagare ägare till en Colt 2 från 2006. Det som gjorde att jag föll är dels den ljust beiga tavlan som jag tror blir perfekt i sommar men också att just denna tavla är relativt lugn jämfört med övriga Breitlingtavlor. Gillar också storleken. Även om mina handleder lätt kan bära upp betydligt större klockor så trivs jag bäst med klockor i intervallet 40-42mm.

Lite data om denna instegsmodell från Breitling:
Referens: A17380
Produktionsår: 2006-2011
Verk: Automat caliber 17 (ETA 2824-2) COSC certifierad
Diameter: 41,1 mm
Tjocklek: 12,4 mm
Bandbredd: 20
Vattentålighet: 500m

Och så lite bilder på nyförvärvet med lite olika bandalternativ. Det kalla ljuset gör att tavlan upplevs vitare än den är i verkligheten.

På länk. För mycket bling enligt mig även om länken i sig känns mycket gedigen
image.jpeg


På läder. Bättre och så kommer jag att bära den till att börja med
image.jpeg


På gummi. Nu börjar det likna något. Blir perfekt på stranden i sommar
image.jpeg


På nato. Min favorit och ett givet val på min sommarbeater. Hade bara ett grått hemma som passar sådär men både olivfärgat och marinblått är beställda från @Singular som jag tror kommer att matcha en beige tavla perfekt
image.jpeg
Grym men skippa allt vad Nato heter! Ser ut som man köpt ett spännband på biltema! Matchar inte en Breitling
 
Grym men skippa allt vad Nato heter! Ser ut som man köpt ett spännband på biltema! Matchar inte en Breitling
Jag kör Biltema spännband även på Rolex Exp 2 och Tudor Sub. Duger det åt dessa så.... ;) Fast jag håller med om att nato inte fungerar på riktigt stora klockor. Colten är däremot nättare och så får vi inte glömma att den, om än väldigt avlägset, har militära gener. Så Colt på nato är helrätt imho:cool:
 
Jag kör Biltema spännband även på Rolex Exp 2 och Tudor Sub. Duger det åt dessa så.... ;) Fast jag håller med om att nato inte fungerar på riktigt stora klockor. Colten är däremot nättare och så får vi inte glömma att den, om än väldigt avlägset, har militära gener. Så Colt på nato är helrätt imho:cool:
Himla tur att alla inte har samma smak vore trist om alla hade samma klockor och band :)
Ps! Inget Nato på Rolex heller! ;) ds.
 
Nu har jag suktat länge efter denna skönhet och terroriserat diverse personer på forumet... Tänkte först köpa från Ch24 men att köpa från AD är ju alltid speciellt så efter jobbet klev jag in på Krons och var redo att slå till om jag kände att priset och klockan var rätt. Å det var det!

Det började med ett glas champagne
image.jpeg


Hmm det blev en IWC

image.jpeg


Ingy!!!
image.jpeg


Wristshot
image.jpeg

Den sitter fantastiskt skönt. Gillar hur tunn den är.
image.jpeg

image.jpeg

Allt som allt, mycket nöjd
Gratulerar! Fan va kul! Välkommen till ingenjörsklubben ;)
 
Viggen landade idag och i botten är det senaste 1,5 veckans "paket" :)
Alla tre ska på spa så småningom men Viggen åker iväg inom nån vecka, kanske nytt glas eller så nöjer jag mig med enbart polering, kul med slitage också :)


GA803zq.jpg

HW8aPRz.jpg

rMnHrp9.jpg
LsfazOo.jpg

cGGOIty.jpg
Viggen är ju en klassiker, och helt magisk men jag gillade verkligen Lemanian också. Grattis!
 
Härligt grattis alla till klockorna, räknar med 2 nyköp innan 2017 börjat. Jäklar vad det kändes märkligt att skriva det :nailbiting:
 
Denna landade nu i veckan, 30års present till mig själv. Problemet är bara att jag fyller i September så jag kanske hinner köpa en Speedmaster också som är tänkt som nästa klocka innan dess. Så kommer jag säga att det är min andra present till mig själv :banghead:
image.jpeg

Grattis! Har själv haft några olika versioner av den och måste erkänna att jag alltid saknar den i mitt hem!
 
Tillbaka
Topp