• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

En pappers-paketöppning hos mig idag.

Jag har beställt ett utdrag ur Omegas förnämliga register, ett "Extract of the Archives", till alla mina gammel-Omegor och detta till det facila priset av 120 schweiziska franc per styck. Till vilken nytta kan man undra och svaret är nog; ingen alls egentligen. Ofta är informationen, som i detta fall, rätt knapphändig och det är ju inte precis så att dokumentet, underskrivet av Omegas president Stephen Urquhart, ökar andrahandsvärdet med motsvarande belopp men - visst tusan är det ändå trevligt att få tillgång till produktionsdatum till min morfars kostymklocka. Denna pjäs höll reda på minutrarna och timmarna i hans liv. Och nu gör klockan samma sak i mitt. Omega keeps the time of my life :)

25gcg81.jpg


23lfjwl.jpg


2vinmvt.jpg


21dlshv.jpg


Vänligen
Forumets undersköterska
 

Jonaz

Rolex
Orka med en egen tråd...

Den här grisen har jag suktat efter sen den lanserades. Inte helt gratis för en restauranganställd så jag har trånat på håll. Well, dagen då en snabb förfrågan blev ett hyfsat snabbt beslut. Och en dag senare med hjälp ifrån fina forumkamrater så är den plötsligt i Göteborg.

Jag är ju Breitlingtränad så 44mm är ganska lättburet. Tveksam om den kommer bäras till kavaj dock.

Träffa Rolex mest utskällda, DSSD, den som dörrvakterna i Göteborg vill ha egentligen.




image.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Orka med en egen tråd...

Den här grisen har jag suktat efter sen den lanserades. Inte helt gratis för en restauranganställd så jag har trånat på håll. Well, dagen då en snabb förfrågan blev ett hyfsat snabbt beslut. Och en dag senare med hjälp ifrån fina forumkamrater så är den plötsligt i Göteborg.

Jag är ju Breitlingtränad så 44mm är ganska lättburet. Tveksam om den kommer bäras till kavaj dock.

Träffa Rolex mest utskällda, DSSD, den som dörrvakterna i Göteborg vill ha egentligen.

image.jpg

Stort grattis, så jävla cool! Helt klart också bland det bästa Rolex har att erbjuda kvalitetsmässigt!
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Orka med en egen tråd...

Den här grisen har jag suktat efter sen den lanserades. Inte helt gratis för en restauranganställd så jag har trånat på håll. Well, dagen då en snabb förfrågan blev ett hyfsat snabbt beslut. Och en dag senare med hjälp ifrån fina forumkamrater så är den plötsligt i Göteborg.

Jag är ju Breitlingtränad så 44mm är ganska lättburet. Tveksam om den kommer bäras till kavaj dock.

Träffa Rolex mest utskällda, DSSD, den som dörrvakterna i Göteborg vill ha egentligen.




image.jpg

Sitter fint på dig, grattis!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
En pappers-paketöppning hos mig idag.

Jag har beställt ett utdrag ur Omegas förnämliga register, ett "Extract of the Archives", till alla mina gammel-Omegor och detta till det facila priset av 120 schweiziska franc per styck. Till vilken nytta kan man undra och svaret är nog; ingen alls egentligen. Ofta är informationen, som i detta fall, rätt knapphändig och det är ju inte precis så att dokumentet, underskrivet av Omegas president Stephen Urquhart, ökar andrahandsvärdet med motsvarande belopp men - visst tusan är det ändå trevligt att få tillgång till produktionsdatum till min morfars kostymklocka. Denna pjäs höll reda på minutrarna och timmarna i hans liv. Och nu gör klockan samma sak i mitt. Omega keeps the time of my life :)

25gcg81.jpg


23lfjwl.jpg


2vinmvt.jpg


21dlshv.jpg


Vänligen
Forumets undersköterska
Att döma av signaturen skriver han på några stycken... :)
 

kalufsen

Panerai
Orka med en egen tråd...

Den här grisen har jag suktat efter sen den lanserades. Inte helt gratis för en restauranganställd så jag har trånat på håll. Well, dagen då en snabb förfrågan blev ett hyfsat snabbt beslut. Och en dag senare med hjälp ifrån fina forumkamrater så är den plötsligt i Göteborg.

Jag är ju Breitlingtränad så 44mm är ganska lättburet. Tveksam om den kommer bäras till kavaj dock.

Träffa Rolex mest utskällda, DSSD, den som dörrvakterna i Göteborg vill ha egentligen.




image.jpg
Grattis :)
 

Notoriousmma

Breitling
Hej,

Var en längre tid helt inne på att jag skulle köpa Rolex. Hade till och med beställt en, men den ville inte dyka upp. Trött på att vänta så började jag snegla runt på andra alternativ. Hade som krav att blivande klocka skulle vara mångsidig (funka till kostym lika väl som t-shirt), ha en intressant historia samt <40 mm. Fann att Omega FOiS uppfyllde mina krav. Sökte i KS:s köp&sälj forum och fann @Erikberg hade en till salu. Vi möttes upp på ett café på Östermalm, och där blev affären av.

IMG_3144.JPG

IMG_3146.JPG






IMG_3147.JPG




IMG_3148.JPG




IMG_3152.JPG


Stort tack för en trevlig affär @Erikberg

Riktigt stilren klocka! 10/10 i klass enligt mig
 

Anfield

Panerai
Orka med en egen tråd...

Den här grisen har jag suktat efter sen den lanserades. Inte helt gratis för en restauranganställd så jag har trånat på håll. Well, dagen då en snabb förfrågan blev ett hyfsat snabbt beslut. Och en dag senare med hjälp ifrån fina forumkamrater så är den plötsligt i Göteborg.

Jag är ju Breitlingtränad så 44mm är ganska lättburet. Tveksam om den kommer bäras till kavaj dock.

Träffa Rolex mest utskällda, DSSD, den som dörrvakterna i Göteborg vill ha egentligen.




image.jpg


Har haft min sedan 2009 och den är Fantastisk till kavaj !
 
Topp