• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

willbur

Rolex
2-Faktor
Har ju visat mig i ett gäng trådar nu. Nyaste inköpet är inget mer än forumslampan på 18k guld, jag älskar guld.
image.jpeg
 
Tack @jarrebarre99

Tanken från början med klockan var att det skulle bli en officiell limiterad TINTIN-upplaga. Bland annat skulle sekundvisaren vara TINTIN-raketen (den röda och vita), även den röd/vita ringen på tavlan är inspirerad från den raketen (alltså inte från racing som man kan tro). Men ägaren till varumärket TINTIN sa nej och Omega tog bort raketen och släppte den som en Speedmaster. När historien bakom kom ut så blev ändå klockan känd som TINTIN. Kom ut 2013 och slutade produceras 2015 så det borde finnas möjligheter att dinkan i framtiden blir ett intressant samlarobjekt... Den som lever får se! Hur som helst så är det en riktig läckerbit och en härlig färgklick i min samling. Kan återkomma med en recension om nån veckan när jag kört in den.
 
@forsii

Jag gillar den skarpt. Inte alla som gillar färgerna men tycker det röd/vita ger klockan ytterligare en dimension. Ska dock uppdatera dinkan med ett svart armband med röda sömmar, tror klockan kommer lyfta ytterligare med läderband.
 
Topp