• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Min första helt nya Rolex. Jag är riktigt nöjd eftersom att det är lite halvsvårt att hitta exemplar som detta. Boom, galet nöjd med den.

When you see it, you see it.
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Rolex Submariner 14060 NOS med plasten kvar. Uttagen sent 2009. Storleken på caset är så galet bra. End of an era & vintage över en natt, typ.
Grattis!
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Äntligen nöjd!?
En konstig känsla infann sig förra sommaren när jag plötsligt kände mig nöjd med hur klocksamligen såg ut. Alla ”komponenter” som jag ansåg rätt var på plats och äntligen kunde man känna sig helt nöjd. Bara kort därefter såg jag att ex.
Avslutningsvis ett klassiskt "wrist shot"
:)

Grymt bra val, stort grattis!
Saknar min som fan nu när jag ser dina bilder (min är inne på service), se till att njuta ordentligt :)
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Min första helt nya Rolex. Jag är riktigt nöjd eftersom att det är lite halvsvårt att hitta exemplar som detta. Boom, galet nöjd med den.

When you see it, you see it.
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Rolex Submariner 14060 NOS med plasten kvar. Uttagen sent 2009. Storleken på caset är så galet bra. End of an era & vintage över en natt, typ.
Härligt att se, grattis!
 

Patrike

Omega
Egentligen en fejkad paketöppning, eftersom jag öppnat det för ett tag sedan. Blev lite av ett spontant köp och min första erfarenhet hos Rob Engström. En väldigt bra upplevelse rakt igenom! Kan varm rekommendera att besöka Daniel, som tog sig god tid att diskutera olika klockor.

IMG_7049.JPG

IMG_7050.JPG
 

LJS

Omega
Egentligen en fejkad paketöppning, eftersom jag öppnat det för ett tag sedan. Blev lite av ett spontant köp och min första erfarenhet hos Rob Engström. En väldigt bra upplevelse rakt igenom! Kan varm rekommendera att besöka Daniel, som tog sig god tid att diskutera olika klockor.

IMG_7049.JPG

IMG_7050.JPG
Mycket trevlig, gratulerar.
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Omega Seamaster 300 Master Co-Axial med det simpla referensnumret 233.30.41.21.01.001...

Sitter fantastiskt bra på handleden. På lädret sitter den bäst av alla klockor som varit i min ägo och det är mååånga. Känns extra kul då jag inte hade några som helst förväntningar på denna klocka.

Grattis! Jag köpte en för några veckor sedan och är löjligt nöjd med den. Min första Omega och den har definitivt överträffat mina förväntningar. En kul blandning av retrostil och modern teknik.

/Henrik
 

MrPlow

Rolex
Egentligen en fejkad paketöppning, eftersom jag öppnat det för ett tag sedan. Blev lite av ett spontant köp och min första erfarenhet hos Rob Engström. En väldigt bra upplevelse rakt igenom! Kan varm rekommendera att besöka Daniel, som tog sig god tid att diskutera olika klockor.

IMG_7049.JPG

IMG_7050.JPG
Magisk.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Grattis! Jag köpte en för några veckor sedan och är löjligt nöjd med den. Min första Omega och den har definitivt överträffat mina förväntningar. En kul blandning av retrostil och modern teknik.

/Henrik

Känner samma! Faktiskt galet överraskad. Tänkte bara ha den då och då medan jag kör 14270 som vardagsklocka. Det blev tvärtom... Jäkligt snygg!

Grattis till dig också!

Simon
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nyinkommen fyllebeställning....inte världens bästa paketöppning men den kom i en liten smyckeslåda i papp. Från Albanien. Ett av Europas mest korrupta länder. Men klockhandlarna kunde man lita på! :) Helt sjukt bra orört skick och underbar patina. Serienummer från 84-85. Aermacchi-caseback, sandblästrad boett. Mums. UFO-hype is ON! :)
IMG_3947.jpg
IMG_3938.JPG.jpg
IMG_3939.JPG.jpg
 

forsii

Omega
Nyinkommen fyllebeställning....inte världens bästa paketöppning men den kom i en liten smyckeslåda i papp. Från Albanien. Ett av Europas mest korrupta länder. Men klockhandlarna kunde man lita på! :) Helt sjukt bra orört skick och underbar patina. Serienummer från 84-85. Aermacchi-caseback, sandblästrad boett. Mums. UFO-hype is ON! :)
IMG_3947.jpg
IMG_3938.JPG.jpg
IMG_3939.JPG.jpg
Fasen vad snyggt med sandblästrad boett! =)
 
Topp