• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Betalade och fick levererat sommarens klocka idag. Snyggt jobbat av @Chuck . Nu ska bara mina bleka, håriga armar bli bruna också.
IMG_20160427_145545.jpg
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Ett fint paket från DHL trillade in. Inuti då, min första lite dyrare klocka :)
DSC_0169.JPG
DSC_0170.JPG
DSC_0171.JPG
DSC_0172.JPG
DSC_0174.JPG
DSC_0175.JPG
DSC_0177.JPG

Det blev min första Rolex, en 1601 med silvriga tavlan :)

Tyvärr har jag för smala handleder och inte ens med mikrojusteringen sitter den riktigt bra. Så jag gissar att jag måste lämna in klockan för få den justerad? Någon som känner till något bra ställe i Lund alternativt Malmö?

För övrigt ska det bli väldigt skoj att börja använda klockan, suktat efter en 1601 ett bra tag nu!
Grattis! Är också lite småsugen på en 1601:a!
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Fick hem det här paketet idag. Tyvärr inte till mig, utan köpte den åt en kompis! Men mäkta imponerad, första gången jag håller i en Sjöö Sandström. Förutom en landsort för längesedan iofs. Kul att inspektera. Tycker den är tjusig. Alltid roligt med glasade baksidor! Hoppas polaren blir glad nu bara, haha!
Så! Sjöö sandström, royal steel chronograph.
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
Trevlig! Grattis
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Ett fint paket från DHL trillade in. Inuti då, min första lite dyrare klocka :)
DSC_0169.JPG
DSC_0170.JPG
DSC_0171.JPG
DSC_0172.JPG
DSC_0174.JPG
DSC_0175.JPG
DSC_0177.JPG

Det blev min första Rolex, en 1601 med silvriga tavlan :)

Tyvärr har jag för smala handleder och inte ens med mikrojusteringen sitter den riktigt bra. Så jag gissar att jag måste lämna in klockan för få den justerad? Någon som känner till något bra ställe i Lund alternativt Malmö?

För övrigt ska det bli väldigt skoj att börja använda klockan, suktat efter en 1601 ett bra tag nu!
Inget är som den första
 

Man

Rolex
Ett fint paket från DHL trillade in. Inuti då, min första lite dyrare klocka :)
DSC_0169.JPG
DSC_0170.JPG
DSC_0171.JPG
DSC_0172.JPG
DSC_0174.JPG
DSC_0175.JPG
DSC_0177.JPG

Det blev min första Rolex, en 1601 med silvriga tavlan :)

Tyvärr har jag för smala handleder och inte ens med mikrojusteringen sitter den riktigt bra. Så jag gissar att jag måste lämna in klockan för få den justerad? Någon som känner till något bra ställe i Lund alternativt Malmö?

För övrigt ska det bli väldigt skoj att börja använda klockan, suktat efter en 1601 ett bra tag nu!
Snygg!!! Skulle kunna tänka mig en sån, eller liknande, en vacker dag. Hur stor handled har du? Bara nyfiken eftersom jag själv är intresserad av DJ och har ganska smala handleder. Sedan vet jag ju att närbilder här kan ljuga en aning.
Mvh
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Ett fint paket från DHL trillade in. Inuti då, min första lite dyrare klocka :)
DSC_0169.JPG
DSC_0170.JPG
DSC_0171.JPG
DSC_0172.JPG
DSC_0174.JPG
DSC_0175.JPG
DSC_0177.JPG

Det blev min första Rolex, en 1601 med silvriga tavlan :)

Tyvärr har jag för smala handleder och inte ens med mikrojusteringen sitter den riktigt bra. Så jag gissar att jag måste lämna in klockan för få den justerad? Någon som känner till något bra ställe i Lund alternativt Malmö?

För övrigt ska det bli väldigt skoj att börja använda klockan, suktat efter en 1601 ett bra tag nu!

Härligt med öppen 6:a, grattis!
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Snygg!!! Skulle kunna tänka mig en sån, eller liknande, en vacker dag. Hur stor handled har du? Bara nyfiken eftersom jag själv är intresserad av DJ och har ganska smala handleder. Sedan vet jag ju att närbilder här kan ljuga en aning.
Mvh
Du behöver inte vara orolig. Kan jag bära en Dj kan du! :D;)
Tips är att inte köpa en med vikta/folded länkbitar (gamla jubileer). Tror dem är knepigare att plocka bort?
 

Man

Rolex
Du behöver inte vara orolig. Kan jag bära en Dj kan du! :D;)
Tips är att inte köpa en med vikta/folded länkbitar (gamla jubileer). Tror dem är knepigare att plocka bort?
Hej! Det har du säkert rätt i. Jag tänkte mer på hur en sån skulle se ut på mig. Tänkte om handleden på bilden tex är lika stor/liten som min. Isf får jag direkt reda på hur det skulle se ut.
Har nyare DJ borrade solida länkbitar istället för vikta? Det vore väl att föredra med tanke på stretch också? Är dina länkbitar vikta eller solida?
Jag fick förresten tillbaka min Oris från reparation häromdan.. Hade nästan glömt hur stooor den är.. :eek:
Mvh
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Snygg!!! Skulle kunna tänka mig en sån, eller liknande, en vacker dag. Hur stor handled har du? Bara nyfiken eftersom jag själv är intresserad av DJ och har ganska smala handleder. Sedan vet jag ju att närbilder här kan ljuga en aning.
Mvh
Det tycker jag du absolut ska ha en dag :) Kollade nu lite snabbt och skulle säga 16.5 cm. Tycker den sitter riktigt bra på handleden. Som jämförelse har jag en SKX007 (42mm) som också sitter bra och inte alls är för stor. Men som sagt DJ tycker jag passar min handled väldigt bra.

Härligt med öppen 6:a, grattis!

Tack! Ja lite skoj med stora index 6 och 9 samt öppen 6a :)
 

Man

Rolex
Det tycker jag du absolut ska ha en dag :) Kollade nu lite snabbt och skulle säga 16.5 cm. Tycker den sitter riktigt bra på handleden. Som jämförelse har jag en SKX007 (42mm) som också sitter bra och inte alls är för stor. Men som sagt DJ tycker jag passar min handled väldigt bra.



Tack! Ja lite skoj med stora index 6 och 9 samt öppen 6a :)
Tackar, bra att veta. Tror min handled är lika stor ungefär. 16-16,5 cm
 

Falken

Panerai
Ett fint paket från DHL trillade in. Inuti då, min första lite dyrare klocka :)
DSC_0169.JPG
DSC_0170.JPG
DSC_0171.JPG
DSC_0172.JPG
DSC_0174.JPG
DSC_0175.JPG
DSC_0177.JPG

Det blev min första Rolex, en 1601 med silvriga tavlan :)

Tyvärr har jag för smala handleder och inte ens med mikrojusteringen sitter den riktigt bra. Så jag gissar att jag måste lämna in klockan för få den justerad? Någon som känner till något bra ställe i Lund alternativt Malmö?

För övrigt ska det bli väldigt skoj att börja använda klockan, suktat efter en 1601 ett bra tag nu!
Stort Grattis! Vet exakt hur det känns (köpte en 1601 från Eora i höstas) ;)
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Ett fint paket från DHL trillade in. Inuti då, min första lite dyrare klocka :)
DSC_0169.JPG
DSC_0170.JPG
DSC_0171.JPG
DSC_0172.JPG
DSC_0174.JPG
DSC_0175.JPG
DSC_0177.JPG

Det blev min första Rolex, en 1601 med silvriga tavlan :)

Tyvärr har jag för smala handleder och inte ens med mikrojusteringen sitter den riktigt bra. Så jag gissar att jag måste lämna in klockan för få den justerad? Någon som känner till något bra ställe i Lund alternativt Malmö?

För övrigt ska det bli väldigt skoj att börja använda klockan, suktat efter en 1601 ett bra tag nu!
Grattis, mycket fin!
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Tackar, bra att veta. Tror min handled är lika stor ungefär. 16-16,5 cm

inga problem :)

Så där säger man alltid :) Grattis oavsett! Njut av förälskelsen!

Haha ;) Tack det ska jag göra!

Stort Grattis! Vet exakt hur det känns (köpte en 1601 från Eora i höstas) ;)

Tack så mycket, vad trevligt :) Enkla att ha och göra med.

Grattis, mycket fin!

tack :)
 
Topp