• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Shadyboy

Cartier
Grattis till Reverson, en underbar klassiker! Diggar JLCs ny boxar.
Nu vart jag lite nyfiken! Ser alla deras boxar ut så från nu och framåt? I såna fall blir jag gladare än glad!! :) Har nyligen lagt handpenning på en JLC DSC hos @Nymans Ur 1851 och det jag sett från tidigare bilder på forumet är den där oerhört tråkfula grönaktiga boxen. Någon som vet mer om detta månne?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
En Tudor 76100 från 1984, ni vet den referensen som producerades under en kortare period för att sedan ta ett uppehåll - och bli pånyttfödd med mercedesvisare under sent 80-tal. Skönt med nyservat.

Min beater.

image.jpeg


Här är en Rolex 16613 från 2005. Opolerad, nyservad och med riktigt många tillbehör. Guld på låset. Även kallad Stekarsub.

Min vardagsklocka.

image.jpeg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
En Tudor 76100 från 1984, ni vet den referensen som producerades under en kortare period för att sedan ta ett uppehåll - och bli pånyttfödd med mercedesvisare under sent 80-tal. Skönt med nyservat.

Min beater.

image.jpeg


Här är en Rolex 16613 från 2005. Opolerad, nyservad och med riktigt många tillbehör. Guld på låset. Även kallad Stekarsub.

Min vardagsklocka.

image.jpeg
Snygga klockor.

Fråga ang Tudorn: Jag har sett fenomenet på ett antal bilder/klockor där boetten käkar upp bandet. Beror detta på tjockt band, korta bandhorn eller den taggiga vridringen?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Snygga klockor.

Fråga ang Tudorn: Jag har sett fenomenet på ett antal bilder/klockor där boetten käkar upp bandet. Beror detta på tjockt band, korta bandhorn eller den taggiga vridringen?

Tackar!

Just mitt band tog skada av min gamla 116200. Bandet satt för nära bakboetten, som är vass. Friktionen när du tar av och på klockan skadar bandet. Vanligt fenomen när sprintarna sitter "för nära" boetten.
 

Toftich

Rolex
2-Faktor
En Tudor 76100 från 1984, ni vet den referensen som producerades under en kortare period för att sedan ta ett uppehåll - och bli pånyttfödd med mercedesvisare under sent 80-tal. Skönt med nyservat.

Min beater.

image.jpeg


Här är en Rolex 16613 från 2005. Opolerad, nyservad och med riktigt många tillbehör. Guld på låset. Även kallad Stekarsub.

Min vardagsklocka.

image.jpeg


Jäklar vilka skönheter!
 

Miami

Rolex
2-Faktor
En Tudor 76100 från 1984, ni vet den referensen som producerades under en kortare period för att sedan ta ett uppehåll - och bli pånyttfödd med mercedesvisare under sent 80-tal. Skönt med nyservat.

Min beater.

image.jpeg


Här är en Rolex 16613 från 2005. Opolerad, nyservad och med riktigt många tillbehör. Guld på låset. Även kallad Stekarsub.

Min vardagsklocka.

image.jpeg

Är tudorn kvar ? :D
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Missförstå mig rätt, kanske bara jag som är okunnig eller lider utav min OCD, men varför har vissa Audemars osynkade skruvar i boetten. Är det lätt åtgärdat? Älskar dock dit köp var själv sugen på just detta objekt.
Du har helt rätt, och det ska gå lätt att åtgärdas. Inga fel på klockan för övrigt, skruvarna påverkar inte klockans funktion, men kan hålla med om att det är rätt så störigt att de inte ligger i linje med varandra!
 
Topp