• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Tack!
Min YM hälsar tilbaka ;)
Självklart ska hon ha en DJ! Men varför inte en hans och hennes YM?
image.jpeg
Grattis!! :) MissDatejustAndYM nu?
 
Missförstå mig rätt, kanske bara jag som är okunnig eller lider utav min OCD, men varför har vissa Audemars osynkade skruvar i boetten. Är det lätt åtgärdat? Älskar dock dit köp var själv sugen på just detta objekt.
På framsidan av boetten fyller spåren inte mer funktion än för att linjera skruvarna. Skallarna är hexagonala och ligger i hexagonala hål som funkar som mothåll, när de sedan dras åt från baksidan.
 
Nu har den nygamla klockan kommit efter en tids frakt från England. Väldigt smidig affär men ParcelForce var försenade som vanligt:facepalm: Klockan är iallafall en Omega Seamaster 120, nyservad och förmodligen från 1968 på ett ungefär. Två Naton beställda och ska även trycktestas inför sommaren :D
Fil 001.jpeg

Fil 000.jpg

Fil 002.jpeg

Fil 003.jpeg
Den där är galet läcker!! Är det 37mm?
 
Mycket fjäskande nu - man har väl rätt att yttra och föra fram sin åsikt? @R0B föreslog någonting som han tyckte skulle lyfta klockans utseende ytterligare, han sa inte att klockan var ful. Oförskämt att kalla honom för oförskämd.

OnT; Grattis! @MissDatejust

Tycker du att jag är oförskämd kan du tagga mig.
Sen har jag ingen anledning att fjäska för någon här. Även om fenomenet är ständigt återkommande (dock ej från min sida)
Självklart hade jag konstruktivt kunnat beskriva vad jag tyckte var fel. Men nu gjorde jag inte det och tror berörd person förstod.

Ha de
 
Tycker du att jag är oförskämd kan du tagga mig.
Sen har jag ingen anledning att fjäska för någon här. Även om fenomenet är ständigt återkommande (dock ej från min sida)
Självklart hade jag konstruktivt kunnat beskriva vad jag tyckte var fel. Men nu gjorde jag inte det och tror berörd person förstod.

Ha de
Missade taggen, skrev från min telefon!
Förstår vad du menar, men tror inte att @R0B menade någonting illa (Inte jag heller för den delen ;)).

/Viktor
 
Tycker du att jag är oförskämd kan du tagga mig.
Sen har jag ingen anledning att fjäska för någon här. Även om fenomenet är ständigt återkommande (dock ej från min sida)
Självklart hade jag konstruktivt kunnat beskriva vad jag tyckte var fel. Men nu gjorde jag inte det och tror berörd person förstod.

Ha de
Vad är det som är oförskämt med det han skrev? Är det lika oforskämt att gratulera och rekommendera ett annat band exempelvis?
 
Har letat efter en enkel dressare med svart läderarmband som kan komplettera min andra med brunt. I fredags hittade jag den efter att ha kollat igenom köp och sälj här. När jag såg den så visste jag att jag måste ha den. Försäljaren är känd här och har fantastiska recensioner. Så efter att ha tagit kontakt med @Nicklas.S så bestämde vi pris och betaldetaljer. Idag kom paketet.
DSC_0466.JPG

Spännande som attan.
DSC_0467.JPG

Ett paket i paketet ;)
DSC_0468.JPG

Nära..
DSC_0469.JPG

Nu så.
DSC_0470.JPG

DSC_0471.JPG

DSC_0472.JPG

DSC_0474.JPG

DSC_0475.JPG

DSC_0476.JPG

DSC_0478.JPG

DSC_0480.JPG

DSC_0483.JPG

DSC_0485.JPG

Perfekt!!
DSC_0488.JPG

Kompletterar varandra perfekt.
Inte mycket som slår paketöppning.
 

Bilagor

  • DSC_0474.JPG
    DSC_0474.JPG
    112.9 KB · Visningar: 30
Har letat efter en enkel dressare med svart läderarmband som kan komplettera min andra med brunt. I fredags hittade jag den efter att ha kollat igenom köp och sälj här. När jag såg den så visste jag att jag måste ha den. Försäljaren är känd här och har fantastiska recensioner. Så efter att ha tagit kontakt med @Nicklas.S så bestämde vi pris och betaldetaljer. Idag kom paketet.
DSC_0466.JPG

Spännande som attan.
DSC_0467.JPG

Ett paket i paketet ;)
DSC_0468.JPG

Nära..
DSC_0469.JPG

Nu så.
DSC_0470.JPG

DSC_0471.JPG

DSC_0472.JPG

DSC_0474.JPG

DSC_0475.JPG

DSC_0476.JPG

DSC_0478.JPG

DSC_0480.JPG

DSC_0483.JPG

DSC_0485.JPG

Perfekt!!
DSC_0488.JPG

Kompletterar varandra perfekt.
Inte mycket som slår paketöppning.
Grattis :)
 
Har letat efter en enkel dressare med svart läderarmband som kan komplettera min andra med brunt. I fredags hittade jag den efter att ha kollat igenom köp och sälj här. När jag såg den så visste jag att jag måste ha den. Försäljaren är känd här och har fantastiska recensioner. Så efter att ha tagit kontakt med @Nicklas.S så bestämde vi pris och betaldetaljer. Idag kom paketet.
DSC_0466.JPG

Spännande som attan.
DSC_0467.JPG

Ett paket i paketet ;)
DSC_0468.JPG

Nära..
DSC_0469.JPG

Nu så.
DSC_0470.JPG

DSC_0471.JPG

DSC_0472.JPG

DSC_0474.JPG

DSC_0475.JPG

DSC_0476.JPG

DSC_0478.JPG

DSC_0480.JPG

DSC_0483.JPG

DSC_0485.JPG

Perfekt!!
DSC_0488.JPG

Kompletterar varandra perfekt.
Inte mycket som slår paketöppning.
Snyggt fångat! Grattis :)
 
Så, då var det omkring ett år sedan jag körde min andra och senaste paketöppning här på KS. Nu är det dags för den tredje. Jag behöver en sommarklocka och den här gången fann jag inspirationen hos TGV (för de av er som sett hans kanal på Youtube). I vanlig ordning reasearchades det på klockforum, tittades på en hel del YT-videor etc och så plötsligt infann sig ögonblicket, då jag fann vad jag letade efter på Chrono24. Gick och sög på den karamellen ett par veckor, och precis när jag kände mig redo att slå till, så var den såld. Attans också! Nåväl, ett par veckor senare dök en ny möjlighet upp, då en annan aktör bjöd ut samma modell till försäljning. Efter snabb kontakt med AD:n, fick jag veta att de fått in en av de sista modellerna av denna, med den uppdaterade kronan och verket, men med den gamla logotypen, som jag gillar. Saken var biff, och då vi börjar närma oss min födelsedag, så blir även årets födelsedagspresent från lilla hustrun, en klocka. Så slut på dravlet och fram med bilderna. (Lägger detaljerna längst ner.) :)

PostNordkillen kom med en liten påse till mig idag.
ub1.jpg


Bubbelplast
ub2.jpg


Bara ett lager kvar att skala av.
ub3.jpg


Wow, en liten låda!
ub4.jpg


Nu är fabrikatet ingen hemlighet längre. ;)
ub5.jpg


Inte alls tokig kvalitet på innerboxen. :)
ub6.jpg


Det obligatoriska handledsskottet.
ub10_ws.jpg


Bonus, –lumebild. :)
ub_11_lumeshot.jpg


Så till de utlovade detaljerna.

Fabrikat: Glycine (Funnits sedan 1914.)
Modell: Combat Sub Specials "Goldeneye"
Urverk: ETA 2824-2 (Top grade, modifierat av Glycine, enl. uppgift.)
WR: 200 m
 
Har letat efter en enkel dressare med svart läderarmband som kan komplettera min andra med brunt. I fredags hittade jag den efter att ha kollat igenom köp och sälj här. När jag såg den så visste jag att jag måste ha den. Försäljaren är känd här och har fantastiska recensioner. Så efter att ha tagit kontakt med @Nicklas.S så bestämde vi pris och betaldetaljer. Idag kom paketet.
DSC_0466.JPG

Spännande som attan.
DSC_0467.JPG

Ett paket i paketet ;)
DSC_0468.JPG

Nära..
DSC_0469.JPG

Nu så.
DSC_0470.JPG

DSC_0471.JPG

DSC_0472.JPG

DSC_0474.JPG

DSC_0475.JPG

DSC_0476.JPG

DSC_0478.JPG

DSC_0480.JPG

DSC_0483.JPG

DSC_0485.JPG

Perfekt!!
DSC_0488.JPG

Kompletterar varandra perfekt.
Inte mycket som slår paketöppning.

Snygg den där alltså. Grattis!
 
Så, då var det omkring ett år sedan jag körde min andra och senaste paketöppning här på KS. Nu är det dags för den tredje. Jag behöver en sommarklocka och den här gången fann jag inspirationen hos TGV (för de av er som sett hans kanal på Youtube). I vanlig ordning reasearchades det på klockforum, tittades på en hel del YT-videor etc och så plötsligt infann sig ögonblicket, då jag fann vad jag letade efter på Chrono24. Gick och sög på den karamellen ett par veckor, och precis när jag kände mig redo att slå till, så var den såld. Attans också! Nåväl, ett par veckor senare dök en ny möjlighet upp, då en annan aktör bjöd ut samma modell till försäljning. Efter snabb kontakt med AD:n, fick jag veta att de fått in en av de sista modellerna av denna, med den uppdaterade kronan och verket, men med den gamla logotypen, som jag gillar. Saken var biff, och då vi börjar närma oss min födelsedag, så blir även årets födelsedagspresent från lilla hustrun, en klocka. Så slut på dravlet och fram med bilderna. (Lägger detaljerna längst ner.) :)

PostNordkillen kom med en liten påse till mig idag.
ub1.jpg


Bubbelplast
ub2.jpg


Bara ett lager kvar att skala av.
ub3.jpg


Wow, en liten låda!
ub4.jpg


Nu är fabrikatet ingen hemlighet längre. ;)
ub5.jpg


Inte alls tokig kvalitet på innerboxen. :)
ub6.jpg


Det obligatoriska handledsskottet.
ub10_ws.jpg


Bonus, –lumebild. :)
ub_11_lumeshot.jpg


Så till de utlovade detaljerna.

Fabrikat: Glycine (Funnits sedan 1914.)
Modell: Combat Sub Specials "Goldeneye"
Urverk: ETA 2824-2 (Top grade, modifierat av Glycine, enl. uppgift.)
WR: 200 m
Grattis :)
 
  • Like
Reactions: jhm
Ett fint paket från DHL trillade in. Inuti då, min första lite dyrare klocka :)
DSC_0169.JPG
DSC_0170.JPG
DSC_0171.JPG
DSC_0172.JPG
DSC_0174.JPG
DSC_0175.JPG
DSC_0177.JPG

Det blev min första Rolex, en 1601 med silvriga tavlan :)

Tyvärr har jag för smala handleder och inte ens med mikrojusteringen sitter den riktigt bra. Så jag gissar att jag måste lämna in klockan för få den justerad? Någon som känner till något bra ställe i Lund alternativt Malmö?

För övrigt ska det bli väldigt skoj att börja använda klockan, suktat efter en 1601 ett bra tag nu!
Snyggt. Riktigt trevlig klocka :)
 
Tillbaka
Topp