R0B
Silver
Hahah, jag ber om ursäkt om jag sårade dina känslor.Oförskämt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hahah, jag ber om ursäkt om jag sårade dina känslor.Oförskämt
Grattis!! MissDatejustAndYM nu?Tack!
Min YM hälsar tilbaka
Självklart ska hon ha en DJ! Men varför inte en hans och hennes YM?
På framsidan av boetten fyller spåren inte mer funktion än för att linjera skruvarna. Skallarna är ala och ligger i ala hål som funkar som mothåll, när de sedan dras åt från baksidan.Missförstå mig rätt, kanske bara jag som är okunnig eller lider utav min OCD, men varför har vissa Audemars osynkade skruvar i boetten. Är det lätt åtgärdat? Älskar dock dit köp var själv sugen på just detta objekt.
Den där är galet läcker!! Är det 37mm?Nu har den nygamla klockan kommit efter en tids frakt från England. Väldigt smidig affär men ParcelForce var försenade som vanligt Klockan är iallafall en Omega Seamaster 120, nyservad och förmodligen från 1968 på ett ungefär. Två Naton beställda och ska även trycktestas inför sommaren
Hahah, jag ber om ursäkt om jag sårade dina känslor.
Ja, med 19mm luggar, grymtDen där är galet läcker!! Är det 37mm?
Grattis! Vilken sommarklocka!Äntligen är det dags..
Det blev en Yacht master 168623
Det var faktiskt inte oförskämt menat öht, men kanske uppfattades så. Jag tycker klockan är grym och funkar bra både med tavlan som sitter på och med vit tavla.Rör mig inte i ryggen. Men personen som du citerade kanske inte tyckte det var lika roligt
Tack! Tycker för övrigt att @hollow123 var spot onMycket fjäskande nu - man har väl rätt att yttra och föra fram sin åsikt? @R0B föreslog någonting som han tyckte skulle lyfta klockans utseende ytterligare, han sa inte att klockan var ful. Oförskämt att kalla honom för oförskämd.
OnT; Grattis! @MissDatejust
Mycket fjäskande nu - man har väl rätt att yttra och föra fram sin åsikt? @R0B föreslog någonting som han tyckte skulle lyfta klockans utseende ytterligare, han sa inte att klockan var ful. Oförskämt att kalla honom för oförskämd.
OnT; Grattis! @MissDatejust
Missade taggen, skrev från min telefon!Tycker du att jag är oförskämd kan du tagga mig.
Sen har jag ingen anledning att fjäska för någon här. Även om fenomenet är ständigt återkommande (dock ej från min sida)
Självklart hade jag konstruktivt kunnat beskriva vad jag tyckte var fel. Men nu gjorde jag inte det och tror berörd person förstod.
Ha de
Gillar den skarpt dock är den väldigt högljudd om man jämför med min GMT II.Black shield är helt klart en av dom coolaste tudorna!
Vad är det som är oförskämt med det han skrev? Är det lika oforskämt att gratulera och rekommendera ett annat band exempelvis?Tycker du att jag är oförskämd kan du tagga mig.
Sen har jag ingen anledning att fjäska för någon här. Även om fenomenet är ständigt återkommande (dock ej från min sida)
Självklart hade jag konstruktivt kunnat beskriva vad jag tyckte var fel. Men nu gjorde jag inte det och tror berörd person förstod.
Ha de
Har avslutat diskussionen. Vill du har mer info är du välkommen att skicka ett PMVad är det som är oförskämt med det han skrev? Är det lika oforskämt att gratulera och rekommendera ett annat band exempelvis?
Snyggt! Gtg någon dag?Tack!
Min YM hälsar tilbaka
Självklart ska hon ha en DJ! Men varför inte en hans och hennes YM?
Tack.Snyggt! Gtg någon dag?
Tack.
GTG på fredag, du får komma ner till Malmö!
GrattisHar letat efter en enkel dressare med svart läderarmband som kan komplettera min andra med brunt. I fredags hittade jag den efter att ha kollat igenom köp och sälj här. När jag såg den så visste jag att jag måste ha den. Försäljaren är känd här och har fantastiska recensioner. Så efter att ha tagit kontakt med @Nicklas.S så bestämde vi pris och betaldetaljer. Idag kom paketet.
Spännande som attan.
Ett paket i paketet
Nära..
Nu så.
Perfekt!!
Kompletterar varandra perfekt.
Inte mycket som slår paketöppning.
Snyggt fångat! GrattisHar letat efter en enkel dressare med svart läderarmband som kan komplettera min andra med brunt. I fredags hittade jag den efter att ha kollat igenom köp och sälj här. När jag såg den så visste jag att jag måste ha den. Försäljaren är känd här och har fantastiska recensioner. Så efter att ha tagit kontakt med @Nicklas.S så bestämde vi pris och betaldetaljer. Idag kom paketet.
Spännande som attan.
Ett paket i paketet
Nära..
Nu så.
Perfekt!!
Har letat efter en enkel dressare med svart läderarmband som kan komplettera min andra med brunt. I fredags hittade jag den efter att ha kollat igenom köp och sälj här. När jag såg den så visste jag att jag måste ha den. Försäljaren är känd här och har fantastiska recensioner. Så efter att ha tagit kontakt med @Nicklas.S så bestämde vi pris och betaldetaljer. Idag kom paketet.
Spännande som attan.
Ett paket i paketet
Nära..
Nu så.
Perfekt!!
GrattisSå, då var det omkring ett år sedan jag körde min andra och senaste paketöppning här på KS. Nu är det dags för den tredje. Jag behöver en sommarklocka och den här gången fann jag inspirationen hos TGV (för de av er som sett hans kanal på Youtube). I vanlig ordning reasearchades det på klockforum, tittades på en hel del YT-videor etc och så plötsligt infann sig ögonblicket, då jag fann vad jag letade efter på Chrono24. Gick och sög på den karamellen ett par veckor, och precis när jag kände mig redo att slå till, så var den såld. Attans också! Nåväl, ett par veckor senare dök en ny möjlighet upp, då en annan aktör bjöd ut samma modell till försäljning. Efter snabb kontakt med AD:n, fick jag veta att de fått in en av de sista modellerna av denna, med den uppdaterade kronan och verket, men med den gamla logotypen, som jag gillar. Saken var biff, och då vi börjar närma oss min födelsedag, så blir även årets födelsedagspresent från lilla hustrun, en klocka. Så slut på dravlet och fram med bilderna. (Lägger detaljerna längst ner.)
PostNordkillen kom med en liten påse till mig idag.
Bubbelplast
Bara ett lager kvar att skala av.
Wow, en liten låda!
Nu är fabrikatet ingen hemlighet längre.
Inte alls tokig kvalitet på innerboxen.
Det obligatoriska handledsskottet.
Bonus, –lumebild.
Så till de utlovade detaljerna.
Fabrikat: Glycine (Funnits sedan 1914.)
Modell: Combat Sub Specials "Goldeneye"
Urverk: ETA 2824-2 (Top grade, modifierat av Glycine, enl. uppgift.)
WR: 200 m
Grattis
Skit snyggt band, kommer säkert åldras med värdighetInte riktigt en paketöppning, men ändå.
Igår fick jag ett fint canvasband personligt levererat av @Anders W ett mycket trevligt möte.
Har bara testat på min NY0045 än så länge men tycker det passar grymt bra.
(Jupp, jag vet att datumet är fel så släpp det!)
Snyggt. Riktigt trevlig klockaEtt fint paket från DHL trillade in. Inuti då, min första lite dyrare klocka
Det blev min första Rolex, en 1601 med silvriga tavlan
Tyvärr har jag för smala handleder och inte ens med mikrojusteringen sitter den riktigt bra. Så jag gissar att jag måste lämna in klockan för få den justerad? Någon som känner till något bra ställe i Lund alternativt Malmö?
För övrigt ska det bli väldigt skoj att börja använda klockan, suktat efter en 1601 ett bra tag nu!
Riktigt fräsch! Älskar Sword Hands! Natobandsfesten kan börjaPaket!
Bra skit till ett lågt pris.
Orient Inhouse Automatic movement - 21 jewels
200 meter
41mm
Passar på allt