• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

David74

Omega
La upp den här i dagens klocka igår men tycker nog den förtjänar att nämnas i den nya paketöppningstråden också. Fantastisk klocka.

image.jpg

Den där är så snygg. GMT har åkt upp lite på önskelistan sen jag såg den blå/svarta


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Grattis, alla!

...men hade det inte varit trevligt om alla enades om att "Grattis!"=gilla om man inte har några frågor, intressant fakta att dela eller någon ordvits som är för bra för att hålla för sig själv? Det blir så mycket att scrolla genom annars.:)
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Grattis alla!
Älskar den blå-svarta GMTn!

Grattis, alla!

...men hade det inte varit trevligt om alla enades om att "Grattis!"=gilla om man inte har några frågor, intressant fakta att dela eller någon ordvits som är för bra för att hålla för sig själv? Det blir så mycket att scrolla genom annars.:)

Isåfall måste vi besluta nivån på ordvitsar tycker jag. Och om det är ok med OT eller inte. För att hålla mig till dina riktlinjer kommer här en ordvits av tvivelaktig kvalitet men som är på ämnet ;)

Morfar kan jag få en klocka?
- Ja, vänta tills min blir två så kan du få den ena.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Efter att ha uppdaterat Postens spårning halva morgonen och tagit en snabb förmiddagspromenad är senaste nyförvärvet hemma! Skippar bilder på tråkiga paket och liknande, vi går rakt på det viktiga!

20140407_114914.jpg


Jajamän, en Seiko Sumo. De flesta bör ju vara bekanta med den här sköningen vid det här laget men om inte så kan man se den som storebror till SKX007. 2 mm större i diameter än lillebror gör att Sumon mäter in på manliga 44 mm utan krona.

20140407_120100.jpg


Storebror och lillebror! Skillnaden i kvalitetskänsla är påtaglig, kronan är mycket smidigare i gängarna och manuellt uppdrag är ju alltid trevligt. Vridringen går mjukare, SKXen känns dock aningen tooligare här om man är den som uppskattar det. Insidan innehåller det lite finare urverket 6r15 snarare än lillebrors 7s26, vilket som nämnt innebär möjlighet till manuellt uppdrag och hackande (?) sekundvisare. Slutligen kan nämnas att spännet på länken (bilderna visar dock inte originallänk) är mil över det i min mening aningen sunkiga spännet på lillebrors aningen sågade jubileelänk.
 

Bilagor

  • 20140407_115037.jpg
    20140407_115037.jpg
    139 KB · Visningar: 150
Premiären i tråden blir ingen paketöppning men väl ett foto på sommarens bad och beaterur.
Klämde dit en länk då jag inte pallar gummiband.
Lite nättare än Seiko SKX007, framför allt på höjden. Trevligt ur med manuell uppdragning om man vill.
Kul, är det för en Smålänning, att priset med frakt och införselmoms endast blev 930:-!
 

Minuteman

Rolex
Premiären i tråden blir ingen paketöppning men väl ett foto på sommarens bad och beaterur.
Klämde dit en länk då jag inte pallar gummiband.
Lite nättare än Seiko SKX007, framför allt på höjden. Trevligt ur med manuell uppdragning om man vill.
Kul, är det för en Smålänning, att priset med frakt och införselmoms endast blev 930:-!
Snygg!
Kul med ett alternativ till 007.
Vad heter den där?
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Efter att ha uppdaterat Postens spårning halva morgonen och tagit en snabb förmiddagspromenad är senaste nyförvärvet hemma! Skippar bilder på tråkiga paket och liknande, vi går rakt på det viktiga!

20140407_114914.jpg


Jajamän, en Seiko Sumo. De flesta bör ju vara bekanta med den här sköningen vid det här laget men om inte så kan man se den som storebror till SKX007. 2 mm större i diameter än lillebror gör att Sumon mäter in på manliga 44 mm utan krona.

20140407_120100.jpg


Storebror och lillebror! Skillnaden i kvalitetskänsla är påtaglig, kronan är mycket smidigare i gängarna och manuellt uppdrag är ju alltid trevligt. Vridringen går mjukare, SKXen känns dock aningen tooligare här om man är den som uppskattar det. Insidan innehåller det lite finare urverket 6r15 snarare än lillebrors 7s26, vilket som nämnt innebär möjlighet till manuellt uppdrag och hackande (?) sekundvisare. Slutligen kan nämnas att spännet på länken (bilderna visar dock inte originallänk) är mil över det i min mening aningen sunkiga spännet på lillebrors aningen sågade jubileelänk.
Trevlig Sumo. Har själv lillebror och håller med kronan är ingen höjdare.
Länken ligger i lådan istället nato
 
Topp