• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Vesper

Rolex
Äntligen semester! Mycket jobb under våren och allt slit var tänkt att belönas med en ny klocka, den stora frågan var bara vad. Mycket spanande på forumet, chrono24 och några vändor i Stockholm för att testa. Sedan kom Brexit och den dalande pundkursen vilket gjorde att jag funderade på att klämma in en semesterresa i London. Så blev det dock inte utan idag på väg ut på landet och lite riktig ledighet, stannade jag till i Stockholm och fick med mig en påse hem. :D

Men vänta nu, klocka skulle det vara, ingen skjorta. Det har jag tillräckligt av...
IMG_1590.JPG


Som tur var fanns det en välbekant mindre påse i den stora. Och i den en box, med en mindre box. En konstigt platt en.
001.jpg


Vad har jag hittat på?!
_M3B0574.jpg

Jo, en fantastisk :als:. Inte direkt från Nymans utan jag hade stämt träff med @Niklas på hans jobb för att få en titt på denna skapelse. Inte testad sedan innan, men allt stämde, klockan var i fantastiskt skick och satt bra på handleden. Det kändes helt rätt. DEAL!
Lite mer bilder i solen:
_M3B0582.jpg

_M3B0601.jpg

_M3B0623.jpg

_M3B0658.jpg

_M3B0660.jpg

_M3B0667.jpg


Och några med klockan på handleden:
IMG_1612.JPG

_M3B0691.jpg

_M3B0707.jpg

_M3B0714.jpg

Nu ska det njutas av semester! :cool:

Stort Grattis helt missat att det finns en Lange på slätten :)
 
Det kom ett paket långt upp i norr...

Så var den äntligen här, min första "riktiga" klocka en Breitling Seawolf Blacksteel LE på armyband.
Inköpt via chrono24 av en säljare i England utan orginalbox och cert till ett vad jag tycker var en konkurrenskraftigt pris.
Klockan testades på min begäran av urmakare (tyvär ej AD) innan den skickades och verkar vara OK.
Om ni tycker något verkar skumt med klockan (förutom serienummer som "blurrats".) så får ni gärna dra iväg ett PM till mig :nailbiting:
Här kommer lite bilder.
WP_20160714_12_53_01_Pro.jpg
WP_20160714_15_43_57_Pro.jpg
WP_20160714_15_45_01_Pro.jpg
WP_20160714_15_45_10_Pro.jpg
WP_20160714_16_00_30_Pro.jpg
WP_20160714_16_37_54_Pro.jpg
WP_20160714_22_59_28_Pro.jpg
WP_20160715_16_56_01_Pro.jpg

I
 

Buckshot

Panerai
Ok vi försöker med en paketöppning här. Det är omöjligt att låsa denna tråden
IMG_20160715_210556.jpg
Det kom ett paket
IMG_20160715_210900.jpg
Inget märkvärdigt
IMG_20160715_210925.jpg
Ingen spänd förväntan
IMG_20160715_211048.jpg
Det visste jag väl
IMG_20160715_210957.jpg
Ganska nice
IMG_20160715_212407.jpg
Wristshot.
Dykarklockan i modern tolkning. Designad med blåskimrande urtavla och borstad bezel på en polerad stålboett.
Modell Triwa Baltic Hvalen
Boett storlek 40mm
Boett färg vapenstål-pläterad
Vattentålighet 100m
Urverk Miyota gm10
Band silikon och canvas/läder
Första intrycket är att den känns ( för?) liten och lätt. Jag är van vid lite tyngre saker som Orient 300m så vi får se om jag kan vänja mig med denna. Bandet känns ynkligt också.
 

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
Nyladdad

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Avplastad:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Zenith El Primero
Helt fantastiskt, din gamla Anglofil där. Hoppas Queen Mary II var till belåtenhet också. Jag förväntar mig en samlad redogörelse över såväl färd som nyförvärv, efter semestern.
Ha det så skönt med El P nu i sommar så ses vi i höst. :)
 
  • Like
Reactions: TiE

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Lite rolig historia som nyss utspelade sig.

Landade på Hong Kongs flygplats och hade några timmar att slå ihjäl. Efter sedvanliga fönstershoppingen och en sväng in på Rolex butiken för att se om nya daytona fanns inne gick vi in i den mer klassiska tax free shoppen. I klockhörnet har dom en kampanj köp 1 klocka få 10% off köp 2 få 20% off.

Jag hör en tjej argumentera med sin pojkvän på mandarin och vi inser att hon har hittat en klocka men inte han. Självklart vill hon åt dom 20%.

Som den gentleman man är ställer jag upp och rycker åt mig en Seiko. Hade ändå med mitt kinesiska kort som ej går att använda i Sverige.

Perfekt semesterbeater och sista exet:
image.jpeg
 

rickjung

Omega
Ok vi försöker med en paketöppning här. Det är omöjligt att låsa denna tråden
IMG_20160715_210556.jpg
Det kom ett paket
IMG_20160715_210900.jpg
Inget märkvärdigt
IMG_20160715_210925.jpg
Ingen spänd förväntan
IMG_20160715_211048.jpg
Det visste jag väl
IMG_20160715_210957.jpg
Ganska nice
IMG_20160715_212407.jpg
Wristshot.
Dykarklockan i modern tolkning. Designad med blåskimrande urtavla och borstad bezel på en polerad stålboett.
Modell Triwa Baltic Hvalen
Boett storlek 40mm
Boett färg vapenstål-pläterad
Vattentålighet 100m
Urverk Miyota gm10
Band silikon och canvas/läder
Första intrycket är att den känns ( för?) liten och lätt. Jag är van vid lite tyngre saker som Orient 300m så vi får se om jag kan vänja mig med denna. Bandet känns ynkligt också.
Riktigt snygg!
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Vi hade några dagar i London och rean på Selfridges var inte helt slut ännu. Vad fan hade jag där att göra? Blev blixtkär! Kortet skapade stort hål i bankkontot. Tänkte lugna mig med öppnandet men på den fortsatta färden, gick det inte.
image.jpg


image.jpg

Som vanligt en spännande öppning.
image.jpg

Förvånade?
image.jpg

Detta borde Breitling lära av... Juvlig box.

Nej!!! Batteriet slut!!!
Nyladdad

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Avplastad:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Zenith El Primero
Lokalmässigt GRYM öppningstråd....sedan går juh klockan inte av för hackor! Grattis.
 
  • Like
Reactions: TiE

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Fick ett samtal tidigare idag från Nymans i Västerås att jag hade en klocka att hämta så sista dagen innan semestern kändes om möjligt ännu längre än vad den redan gjorde (egentligen var den kortare än normalt då jag inte ens körde full dag)

Inte mycket för att fota men bjuder på ett par mobilbilder i alla fall.

En påse
image_zps3v3uafh7.jpeg


Innehållandes
image_zpsfjhrlflz.jpeg

(Den fick åka hem på armen så bilden är lite arrangerad)

Å så minns ingen en fegis så ett avplastat wristshot
image_zpsuqgfyggc.jpeg
Stort grattis, vilken start på semester!
 

Kai

Rolex
Så var det då dags efter mycket övervägande att hämta ut en Omega Seamaster.
Första riktiga klockan och har velat mycket mellan Rolex och Omega men designen på Omegan avgjorde till slut mitt val.
Det är svårt att fånga urtavlans färger i foton men den är magisk på något sätt.

160713-32.jpg
160713-33.jpg
160713-34.jpg
160713-35.jpg
160713-64.jpg
Stort grattis till en underbar klocka!
 

abckstrm

Breitling
Lite rolig historia som nyss utspelade sig.

Landade på Hong Kongs flygplats och hade några timmar att slå ihjäl. Efter sedvanliga fönstershoppingen och en sväng in på Rolex butiken för att se om nya daytona fanns inne gick vi in i den mer klassiska tax free shoppen. I klockhörnet har dom en kampanj köp 1 klocka få 10% off köp 2 få 20% off.

Jag hör en tjej argumentera med sin pojkvän på mandarin och vi inser att hon har hittat en klocka men inte han. Självklart vill hon åt dom 20%.

Som den gentleman man är ställer jag upp och rycker åt mig en Seiko. Hade ändå med mitt kinesiska kort som ej går att använda i Sverige.

Perfekt semesterbeater och sista exet:
image.jpeg
Riktig gentleman, skadade väl inte med 20% antar jag ;) Grattis till köpet och en fin klocka
 
Det kom ett paket långt upp i norr...

Så var den äntligen här, min första "riktiga" klocka en Breitling Seawolf Blacksteel LE på armyband.
Inköpt via chrono24 av en säljare i England utan orginalbox och cert till ett vad jag tycker var en konkurrenskraftigt pris.
Klockan testades på min begäran av urmakare (tyvär ej AD) innan den skickades och verkar vara OK.
Om ni tycker något verkar skumt med klockan (förutom serienummer som "blurrats".) så får ni gärna dra iväg ett PM till mig :nailbiting:
Här kommer lite bilder.
WP_20160714_12_53_01_Pro.jpg
WP_20160714_15_43_57_Pro.jpg
WP_20160714_15_45_01_Pro.jpg
WP_20160714_15_45_10_Pro.jpg
WP_20160714_16_00_30_Pro.jpg
WP_20160714_16_37_54_Pro.jpg
WP_20160714_22_59_28_Pro.jpg
WP_20160715_16_56_01_Pro.jpg

I
Nice! :)
 

SSL

Audemars
Under min söndagspromenad stack jag in huvudet i en butik med blandat begagnat och fick plötsligt syn på den här. Har länge varit sugen på att testa någon av deras modeller men har alltid funnits andra klockor före. Den var prissatt riktigt bra och efter en stunds trevligt klocksnackande hade den plötsligtkommit ner på ett pris som jag inte kunde passa på - så jag slog till!

Min första Sjöö Sandström...
image.jpeg


...blev en Landsort!
image.jpeg



Kändes i största laget i början men efter att ha burit den konstant senaste dygnet börjar jag förlika/vänja mig. Känns som en perfekt sommarklocka - får se om den får stanna även efter.

image.jpeg
image.jpeg

Så nice!! Men så stor!!
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Fick ett samtal tidigare idag från Nymans i Västerås att jag hade en klocka att hämta så sista dagen innan semestern kändes om möjligt ännu längre än vad den redan gjorde (egentligen var den kortare än normalt då jag inte ens körde full dag)

Inte mycket för att fota men bjuder på ett par mobilbilder i alla fall.

En påse
image_zps3v3uafh7.jpeg


Innehållandes
image_zpsfjhrlflz.jpeg

(Den fick åka hem på armen så bilden är lite arrangerad)

Å så minns ingen en fegis så ett avplastat wristshot
image_zpsuqgfyggc.jpeg
Men va fasen Nymans skulle ju höra av sig till mig när nya 214270 kommit in .
Grattis till en riktigt riktigt fin klocka iallafall .
 

Såkkett

Omega
Men va fasen Nymans skulle ju höra av sig till mig när nya 214270 kommit in .
Grattis till en riktigt riktigt fin klocka iallafall .

Tackar men det var ju inget impulsköp direkt utan har väntat på den i typ 4 månader eller vad det är sedan jag skrev upp mig på kölistan så jag tror inte jag trängt mig. Har du skrivit upp dig i sommar kan det nog tyvärr vara några leveranser till innan den "kommer in", du frågade inget om kö och plats i kön?
 
Topp