• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Så var det då dags efter mycket övervägande att hämta ut en Omega Seamaster.
Första riktiga klockan och har velat mycket mellan Rolex och Omega men designen på Omegan avgjorde till slut mitt val.
Det är svårt att fånga urtavlans färger i foton men den är magisk på något sätt.

160713-32.jpg
160713-33.jpg
160713-34.jpg
160713-35.jpg
160713-64.jpg
Den är fin! Grattis.
 

B62

Panerai
Så var det då dags efter mycket övervägande att hämta ut en Omega Seamaster.
Första riktiga klockan och har velat mycket mellan Rolex och Omega men designen på Omegan avgjorde till slut mitt val.
Det är svårt att fånga urtavlans färger i foton men den är magisk på något sätt.

160713-32.jpg
160713-33.jpg
160713-34.jpg
160713-35.jpg
160713-64.jpg
Stort grattis:)
 

hannes

Omega
Bland alla Rollar och Omegor så smyger jag in mitt.. lite billigare nyförvärv, men man måste ju börja någonstans.
13652377_1308933662450780_1111478928_n.jpg

Efter jobbet raka vägen till posten och hämta ut mitt lilla paket.
13695006_1308933632450783_834145481_n.jpg

Kunde ju förstås inte hålla mig, slet upp det i bilen för att få mig en första titt.
hand.jpg

Efter drygt en timmas fifflande med att förkorta länken så satt den bra, knäppte en bild idag på jobbet. Första intrycket är mycket gott.

Modellen är SNX115 från instegslinjen Seiko 5, priset låg på 85€ vilket passar en fattig studerande bra. Från tidigare äger jag en Seiko SKX013 dykare men ville ha en mer diskret business/causal klocka. Tänkte även skaffa svart perlonband samt ett läder/mocka-nato.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Äntligen semester! Mycket jobb under våren och allt slit var tänkt att belönas med en ny klocka, den stora frågan var bara vad. Mycket spanande på forumet, chrono24 och några vändor i Stockholm för att testa. Sedan kom Brexit och den dalande pundkursen vilket gjorde att jag funderade på att klämma in en semesterresa i London. Så blev det dock inte utan idag på väg ut på landet och lite riktig ledighet, stannade jag till i Stockholm och fick med mig en påse hem. :D

Men vänta nu, klocka skulle det vara, ingen skjorta. Det har jag tillräckligt av...
IMG_1590.JPG


Som tur var fanns det en välbekant mindre påse i den stora. Och i den en box, med en mindre box. En konstigt platt en.
001.jpg


Vad har jag hittat på?!
_M3B0574.jpg

Jo, en fantastisk :als:. Inte direkt från Nymans utan jag hade stämt träff med @Niklas på hans jobb för att få en titt på denna skapelse. Inte testad sedan innan, men allt stämde, klockan var i fantastiskt skick och satt bra på handleden. Det kändes helt rätt. DEAL!
Lite mer bilder i solen:
_M3B0582.jpg

_M3B0601.jpg

_M3B0623.jpg

_M3B0658.jpg

_M3B0660.jpg

_M3B0667.jpg


Och några med klockan på handleden:
IMG_1612.JPG

_M3B0691.jpg

_M3B0707.jpg

_M3B0714.jpg

Nu ska det njutas av semester! :cool:
Gymma bilder! Och grattis till en fin klocka
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Bland alla Rollar och Omegor så smyger jag in mitt.. lite billigare nyförvärv, men man måste ju börja någonstans.
13652377_1308933662450780_1111478928_n.jpg

Efter jobbet raka vägen till posten och hämta ut mitt lilla paket.
13695006_1308933632450783_834145481_n.jpg

Kunde ju förstås inte hålla mig, slet upp det i bilen för att få mig en första titt.
hand.jpg

Efter drygt en timmas fifflande med att förkorta länken så satt den bra, knäppte en bild idag på jobbet. Första intrycket är mycket gott.

Modellen är SNX115 från instegslinjen Seiko 5, priset låg på 85€ vilket passar en fattig studerande bra. Från tidigare äger jag en Seiko SKX013 dykare men ville ha en mer diskret business/causal klocka. Tänkte även skaffa svart perlonband samt ett läder/mocka-nato.
Grattis. En mycket prisvärd start.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Äntligen semester! Mycket jobb under våren och allt slit var tänkt att belönas med en ny klocka, den stora frågan var bara vad. Mycket spanande på forumet, chrono24 och några vändor i Stockholm för att testa. Sedan kom Brexit och den dalande pundkursen vilket gjorde att jag funderade på att klämma in en semesterresa i London. Så blev det dock inte utan idag på väg ut på landet och lite riktig ledighet, stannade jag till i Stockholm och fick med mig en påse hem. :D

Men vänta nu, klocka skulle det vara, ingen skjorta. Det har jag tillräckligt av...
IMG_1590.JPG


Som tur var fanns det en välbekant mindre påse i den stora. Och i den en box, med en mindre box. En konstigt platt en.
001.jpg


Vad har jag hittat på?!
_M3B0574.jpg

Jo, en fantastisk :als:. Inte direkt från Nymans utan jag hade stämt träff med @Niklas på hans jobb för att få en titt på denna skapelse. Inte testad sedan innan, men allt stämde, klockan var i fantastiskt skick och satt bra på handleden. Det kändes helt rätt. DEAL!
Lite mer bilder i solen:
_M3B0582.jpg

_M3B0601.jpg

_M3B0623.jpg

_M3B0658.jpg

_M3B0660.jpg

_M3B0667.jpg


Och några med klockan på handleden:
IMG_1612.JPG

_M3B0691.jpg

_M3B0707.jpg

_M3B0714.jpg

Nu ska det njutas av semester! :cool:

Riktigt nice, grattis!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Bland alla Rollar och Omegor så smyger jag in mitt.. lite billigare nyförvärv, men man måste ju börja någonstans.
13652377_1308933662450780_1111478928_n.jpg

Efter jobbet raka vägen till posten och hämta ut mitt lilla paket.
13695006_1308933632450783_834145481_n.jpg

Kunde ju förstås inte hålla mig, slet upp det i bilen för att få mig en första titt.
hand.jpg

Efter drygt en timmas fifflande med att förkorta länken så satt den bra, knäppte en bild idag på jobbet. Första intrycket är mycket gott.

Modellen är SNX115 från instegslinjen Seiko 5, priset låg på 85€ vilket passar en fattig studerande bra. Från tidigare äger jag en Seiko SKX013 dykare men ville ha en mer diskret business/causal klocka. Tänkte även skaffa svart perlonband samt ett läder/mocka-nato.
Mycket bra val! Skulle rekommendera dig att testa ett svart ödla eller krokodil på den.
Kika https://www.hodinkee.com/articles/a-seventy-five-dollar-watch-that-looks-like-a-million-bucks
Men jag föredrar din med kronan kl 3 och raka visare.
 

hannes

Omega
Mycket bra val! Skulle rekommendera dig att testa ett svart ödla eller krokodil på den.
Kika https://www.hodinkee.com/articles/a-seventy-five-dollar-watch-that-looks-like-a-million-bucks
Men jag föredrar din med kronan kl 3 och raka visare.
Tackar! Är lite osäker på ödla/croco då pga. priset, men om du har tips på var man kunde hitta dessa (18mm) så släng gärna en länk i inboxen.
Det var faktiskt den artikeln som gjorde att jag på riktigt fick upp ögonen för Seiko 5, mycket trevlig läsning! Önskar att Hodinkee skrev fler recensioner på "low tier" klockor!
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Vet inte om detta kvalar in under paketöppning, men dessa tittade fram efter många år i familjens bankfack. Klockor som tillhört min farfar och gudfar. Båda fick dem efter trogen tjänst på den lokala industrifabriken.

Bra skick på båda, framför allt den med svart läderarmband - helt ren tavla på den. Annars lite härligt slitage samt repor på glasen. Klockorna tickar på efter att ha skruvat upp dem. Häftigt av klockor som gavs bort 1959 enligt gravyr. Att klockorna även har ingraverat initialer och företagsnamn ger ett personligt och emotionellt värde för mig. Riktigt häftigt, eller hur man ska säg!

DSC_0106.JPG
Snapchat-1983067466444971833.jpg
DSC_0105.JPG
_20160715_103625.JPG
 
Senast ändrad:

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Bland alla Rollar och Omegor så smyger jag in mitt.. lite billigare nyförvärv, men man måste ju börja någonstans.
13652377_1308933662450780_1111478928_n.jpg

Efter jobbet raka vägen till posten och hämta ut mitt lilla paket.
13695006_1308933632450783_834145481_n.jpg

Kunde ju förstås inte hålla mig, slet upp det i bilen för att få mig en första titt.
hand.jpg

Efter drygt en timmas fifflande med att förkorta länken så satt den bra, knäppte en bild idag på jobbet. Första intrycket är mycket gott.

Modellen är SNX115 från instegslinjen Seiko 5, priset låg på 85€ vilket passar en fattig studerande bra. Från tidigare äger jag en Seiko SKX013 dykare men ville ha en mer diskret business/causal klocka. Tänkte även skaffa svart perlonband samt ett läder/mocka-nato.
Stort grattis och bra val! Riktigt snyggt!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Vet inte om detta kvalar in under paketöppning, men dessa tittade fram efter många år i familjens bankfack. Klockor som tillhört min farfar och gudfar. Båda fick dem efter trogen tjänst på den lokala industrifabriken.

Bra skick på båda, framför allt den med svart läderarmband - helt ren tavla på den. Annars lite härligt slitage samt repor på glasen. Klockorna tickar på efter att ha skruvat upp dem. Häftigt av klockor som gavs bort 1959 enligt gravyr. Att klockorna även har ingraverat initialer och företagsnamn ger ett personligt och emotionellt värde för mig. Riktigt häftigt, eller hur man ska säg!

DSC_0106.JPG
Snapchat-1983067466444971833.jpg
DSC_0105.JPG
_20160715_103625.JPG
Rysligt fina båda två! Grattis!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Tackar! Är lite osäker på ödla/croco då pga. priset, men om du har tips på var man kunde hitta dessa (18mm) så släng gärna en länk i inboxen.
Det var faktiskt den artikeln som gjorde att jag på riktigt fick upp ögonen för Seiko 5, mycket trevlig läsning! Önskar att Hodinkee skrev fler recensioner på "low tier" klockor!
Krokodil är dyrt, men ödla är det inte. Kolla på ebay, tex här
http://www.ebay.com/itm/Black-Genui...hash=item23117e6349:m:mREstgk64Wb_ZW-9qAU9RNg
Sen finns ju präglade band som i mitt tycke inte skämmer klockan (även om det är trevligare med äkta vara). Jag har inte handlat av just den jag länkade, men det finns hur mycket som helst. Se upp för "genuine leather lizard" eller "lizard genuine leather" som betyder präglat.
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Vi hade några dagar i London och rean på Selfridges var inte helt slut ännu. Vad fan hade jag där att göra? Blev blixtkär! Kortet skapade stort hål i bankkontot. Tänkte lugna mig med öppnandet men på den fortsatta färden, gick det inte.
image.jpg


image.jpg

Som vanligt en spännande öppning.
image.jpg

Förvånade?
image.jpg

Detta borde Breitling lära av... Juvlig box.

Nej!!! Batteriet slut!!!
 

abckstrm

Breitling
Vi hade några dagar i London och rean på Selfridges var inte helt slut ännu. Vad fan hade jag där att göra? Blev blixtkär! Kortet skapade stort hål i bankkontot. Tänkte lugna mig med öppnandet men på den fortsatta färden, gick det inte.
image.jpg


image.jpg

Som vanligt en spännande öppning.
image.jpg

Förvånade?
image.jpg

Detta borde Breitling lära av... Juvlig box.

Nej!!! Batteriet slut!!!

Gratulerar till köpet! Det där med att spontanköpa en klocka, det är något fel i det som är så rätt :)
 
  • Like
Reactions: TiE

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Dotterns nyförvärv. Dykarmodell som klarar stänk endast. Aluinsert - kommer det att bli keramik på uppdateringen som lär komma?
image.jpeg
 

Såkkett

Omega
Fick ett samtal tidigare idag från Nymans i Västerås att jag hade en klocka att hämta så sista dagen innan semestern kändes om möjligt ännu längre än vad den redan gjorde (egentligen var den kortare än normalt då jag inte ens körde full dag)

Inte mycket för att fota men bjuder på ett par mobilbilder i alla fall.

En påse
IMG_3269.JPG


Innehållandes
IMG_3270.JPG

(Den fick åka hem på armen så bilden är lite arrangerad)

Å så minns ingen en fegis så ett avplastat wristshot
IMG_3271.JPG
 
Senast ändrad:

zazuki

Omega
Kom ett väldigt platt paket från DHL idag, undrar vad det kan innehålla? ;)
image.jpeg

Ett kuvert!
image.jpeg

Hm, vad kan den texten betyda? :happyhappy:
image.jpeg

Tar ju aldrig slut med paketen här, men nu tar det stopp, fortsättning följer nästa vecka ;);)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Äntligen semester! Mycket jobb under våren och allt slit var tänkt att belönas med en ny klocka, den stora frågan var bara vad. Mycket spanande på forumet, chrono24 och några vändor i Stockholm för att testa. Sedan kom Brexit och den dalande pundkursen vilket gjorde att jag funderade på att klämma in en semesterresa i London. Så blev det dock inte utan idag på väg ut på landet och lite riktig ledighet, stannade jag till i Stockholm och fick med mig en påse hem. :D

Men vänta nu, klocka skulle det vara, ingen skjorta. Det har jag tillräckligt av...
IMG_1590.JPG


Som tur var fanns det en välbekant mindre påse i den stora. Och i den en box, med en mindre box. En konstigt platt en.
001.jpg


Vad har jag hittat på?!
_M3B0574.jpg

Jo, en fantastisk :als:. Inte direkt från Nymans utan jag hade stämt träff med @Niklas på hans jobb för att få en titt på denna skapelse. Inte testad sedan innan, men allt stämde, klockan var i fantastiskt skick och satt bra på handleden. Det kändes helt rätt. DEAL!
Lite mer bilder i solen:
_M3B0582.jpg

_M3B0601.jpg

_M3B0623.jpg

_M3B0658.jpg

_M3B0660.jpg

_M3B0667.jpg


Och några med klockan på handleden:
IMG_1612.JPG

_M3B0691.jpg

_M3B0707.jpg

_M3B0714.jpg

Nu ska det njutas av semester! :cool:
Stort grattis till en ruskigt fin dressare!
Och nu kanske man kan hoppas på att @Niklas bjuder på en VC-dressare! ;)
 
Topp