Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket fin! Stort grattis till en pangstart på helgen!Ny Rolex rett fra AD kom til meg i dag.
Explorer 1 , 39mm , ref 214270
Og litt reklame for der jeg jobber. Sveitsisk kvalitet på 2 plan! Urverk og heiser.
Härlig klocka, stort grattis.Jag gillade modellen skarpt när den kom men i vanlig ordning tyckte jag den kunde gjorts ännu mer Old School när de ändå höll på. Framför allt störde jag mig på att den hade datum. Det skulle dock visa sig att jag inte var ensam om min åsikt. Det fanns till och med likasinnade med kontakterna som krävs för att göra något åt saken! Bröderna Rob och Russ Caplan vars familj äger Topper Fine Jewelers i Kalifornien har tillsammans med Oris gjort en limiterad serie om 100 numrerade exemplar av Divers sixty-five.
Förutom att den inte har datum skiljer några andra detaljer. En lustig kuriositet är att Oris under sina 112 år aldrig gjort en dykare utan datum. Förrän nu!
Paket
Välfyllt
Boxen
Klockan kommer med tropic och länk. Jag kompletterade med ett khakistrap.
WS
Tack för att ni läste!
Tack så mycket!Härlig klocka, stort grattis.
Det blev en Doris alltså!Jag gillade modellen skarpt när den kom men i vanlig ordning tyckte jag den kunde gjorts ännu mer Old School när de ändå höll på. Framför allt störde jag mig på att den hade datum. Det skulle dock visa sig att jag inte var ensam om min åsikt. Det fanns till och med likasinnade med kontakterna som krävs för att göra något åt saken! Bröderna Rob och Russ Caplan vars familj äger Topper Fine Jewelers i Kalifornien har tillsammans med Oris gjort en limiterad serie om 100 numrerade exemplar av Divers sixty-five.
Förutom att den inte har datum skiljer några andra detaljer. En lustig kuriositet är att Oris under sina 112 år aldrig gjort en dykare utan datum. Förrän nu!
Paket
Välfyllt
Boxen
WS
Tack för att ni läste!
Yup! Utan datum, NB. Texten och typsnittet på tavlan är lite annorlunda, sekundvisaren har orange spets som matchar lumepluppen. Vridningen är inte helsvart. Det är de små detaljerna som gör det!Det blev en Doris alltså!
Det där khakistrapet var ju riktigt stiligt!Yup! Utan datum, NB. Texten och typsnittet på tavlan är lite annorlunda, sekundvisaren har orange spets som matchar lumepluppen. Vridningen är inte helsvart. Det är de små detaljerna som gör det!
Härligt att fler vågar stå upp rakryggade i kampen mot datum-förtrycket. Snygg klocka!Jag gillade modellen skarpt när den kom men i vanlig ordning tyckte jag den kunde gjorts ännu mer Old School när de ändå höll på. Framför allt störde jag mig på att den hade datum. Det skulle dock visa sig att jag inte var ensam om min åsikt. Det fanns till och med likasinnade med kontakterna som krävs för att göra något åt saken! Bröderna Rob och Russ Caplan vars familj äger Topper Fine Jewelers i Kalifornien har tillsammans med Oris gjort en limiterad serie om 100 numrerade exemplar av Divers sixty-five.
Paket
Välfyllt
Boxen
WS
Tack för att ni läste!
Så den har kommit!Jag gillade modellen skarpt när den kom men i vanlig ordning tyckte jag den kunde gjorts ännu mer Old School när de ändå höll på. Framför allt störde jag mig på att den hade datum. Det skulle dock visa sig att jag inte var ensam om min åsikt. Det fanns till och med likasinnade med kontakterna som krävs för att göra något åt saken! Bröderna Rob och Russ Caplan vars familj äger Topper Fine Jewelers i Kalifornien har tillsammans med Oris gjort en limiterad serie om 100 numrerade exemplar av Divers sixty-five.
Paket
Välfyllt
Boxen
WS
Tack för att ni läste!
Jag gillade modellen skarpt när den kom men i vanlig ordning tyckte jag den kunde gjorts ännu mer Old School när de ändå höll på. Framför allt störde jag mig på att den hade datum. Det skulle dock visa sig att jag inte var ensam om min åsikt. Det fanns till och med likasinnade med kontakterna som krävs för att göra något åt saken! Bröderna Rob och Russ Caplan vars familj äger Topper Fine Jewelers i Kalifornien har tillsammans med Oris gjort en limiterad serie om 100 numrerade exemplar av Divers sixty-five.
Paket
Välfyllt
Boxen
WS
Tack för att ni läste!
Ny Rolex rett fra AD kom til meg i dag.
Explorer 1 , 39mm , ref 214270
Og litt reklame for der jeg jobber. Sveitsisk kvalitet på 2 plan! Urverk og heiser.
Jag och @slimjim var ute och gjorde stan vilket resulterade i ett klockköp. På trevliga Rob Engström slog jag till på en Omega AT som jag gått och suktat efter en längre tid.
Äntligen var det dags för min första Rolex! En 16613 full set blev min förra veckan.
När pappa köpte sin för drygt en månad sen så blev suget så stort på en Rolex att jag letat frenetiskt.
Funderade på om jag skulle köpa en exakt likadan som hans, dvs en 16613 eller om jag skulle köpa en hulk.
Valet blev det första och jag verkligen älskar den än så länge!
Bifogar lite bilder
Tack så mycket! Jo, det har vart lite snurr på klockorna sista tiden men tror att skutan börjar komma på kurs nuGrymma införskaffningar!! Grattis till även denna @JohnZ
Riktigt fin, grattis!Har haft en klocka på spaning ett tag. Efter att jag sålde min Ingy så slog jag till direkt. Köpte från Ian Blowers i England och de var riktigt bra. Klockan kom 2 dagar efter köpet!
Välpackat...
Hyvä Soumi!?
Nej då... En Cartier har det blivit
Fina tillbehör.
Cartier Diver!
Den ser inte allt för stor ut ändå tycker jag, ser bra ut.Min första panna. Lika bra att testa 47mm direkt. Föredrar radiomir då de inte känns lika klumpiga som luminor
Tack, tycker den bärs väldigt litet för sin storlek. Sitter riktigt skönt på handleden. ~18.5cm handlederDen ser inte allt för stor ut ändå tycker jag, ser bra ut.
Hur stora är dina handleder?
Grattis
Min första panna. Lika bra att testa 47mm direkt. Föredrar radiomir då de inte känns lika klumpiga som luminor
Testade en Panna i veckan, 44mm och var själv förvånad hur "smått" de bär för sin strl, jag har själv 16.5cmTack, tycker den bärs väldigt litet för sin storlek. Sitter riktigt skönt på handleden. ~18.5cm handleder
Här ramlar klocka efter klocka in! Jäkligt fina dessutom. Grattis!Jag gillade modellen skarpt när den kom men i vanlig ordning tyckte jag den kunde gjorts ännu mer Old School när de ändå höll på. Framför allt störde jag mig på att den hade datum. Det skulle dock visa sig att jag inte var ensam om min åsikt. Det fanns till och med likasinnade med kontakterna som krävs för att göra något åt saken! Bröderna Rob och Russ Caplan vars familj äger Topper Fine Jewelers i Kalifornien har tillsammans med Oris gjort en limiterad serie om 100 numrerade exemplar av Divers sixty-five.
Paket
Välfyllt
Boxen
WS
Tack för att ni läste!
Grattis!Min första panna. Lika bra att testa 47mm direkt. Föredrar radiomir då de inte känns lika klumpiga som luminor
Tack gubben. Gillar den men kommer ändå behöva säljas innan oktoberGrattis igen! Passar dig bra
Tack. Bärs väldigt smått. Framförallt radiomir då de inte känns klumpiga.Testade en Panna i veckan, 44mm och var själv förvånad hur "smått" de bär för sin strl, jag har själv 16.5cm
Tack mannen!Grattis!