• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Min första panna. Lika bra att testa 47mm direkt. Föredrar radiomir då de inte känns lika klumpiga som luminor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Grattis! Snygg, synd att man inte var snabbare att slå till bara när den låg ute ;). Den passar dig som handsken.
 
Tillverkaren är en kompis bror. Vad tycker ni? Bra urverk i klockan och en fin matt finish, vad tror ni priset är? ☺️
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    163.5 KB · Visningar: 401
  • image.jpeg
    image.jpeg
    139.8 KB · Visningar: 384
  • image.jpeg
    image.jpeg
    115.8 KB · Visningar: 374
Tillverkaren är en kompis bror. Vad tycker ni? Bra urverk i klockan och en fin matt finish, vad tror ni priset är? ☺️
  • Lug width 20 mm
  • Rotating bezel with Ceramic bezel insert
  • Flat Sapphire crystal with AR coating
  • Superluminous hands & dial
  • Screw-down crown (7mm) @ 3H position
  • Solid screw-down caseback
  • Tapered solid stainless steel bracelet with clasp
  • 30 ATM water resistant
  • ETA 2824-2 Movement
  • Each watch is individually numbered
http://www.astorion.com/watches.php

Jag har ingen kommentar ang priset men detta är vad de begärde iaf ;)
 
http://www.astorion.com/watches.php
Jag har ingen kommentar ang pris. men detta är vad de satte


Specifications:
  • 316L Stainless Steel
  • 42mm in diameter
  • Lug width 20 mm
  • Rotating bezel with Ceramic bezel insert
  • Flat Sapphire crystal with AR coating
  • Superluminous hands & dial
  • Screw-down crown (7mm) @ 3H position
  • Solid screw-down caseback
  • Tapered solid stainless steel bracelet with clasp
  • 30 ATM water resistant
  • ETA 2824-2 Movement
  • Each watch is individually numbered
 
http://www.astorion.com/watches.php
Jag har ingen kommentar ang pris. men detta är vad de satte


Specifications:
  • 316L Stainless Steel
  • 42mm in diameter
  • Lug width 20 mm
  • Rotating bezel with Ceramic bezel insert
  • Flat Sapphire crystal with AR coating
  • Superluminous hands & dial
  • Screw-down crown (7mm) @ 3H position
  • Solid screw-down caseback
  • Tapered solid stainless steel bracelet with clasp
  • 30 ATM water resistant
  • ETA 2824-2 Movement
  • Each watch is individually numbered
Bra urverk och specs. Men alldeles för dyr ändå.
 
Som vanligt är det farligt att vistas i Köp&Sälj-delen på forumet. Vad är det jag har fått hem då? Något blått?
image.jpeg

Jaså, något perverst inpackat i bubbelplast. Vad annars :angel:
image.jpeg

Nej men kolla! Inuti låg det trots allt en klocka.
image.jpeg

Det är alltså en Roamer 522. Ganska svår att hitta information om, men de slutade tillverkas i mitten på 70-talet.
image.jpeg

Det svarta armbandet är original. Notera att det bruna som sitter på just nu inte riktigt lirar.
image.jpeg

Tyvärr behöver den en service, då den inte riktigt går som den ska. Det var inga nyheter dock, det var tydligt specat i annonsen. Kommer jag att serva den och sedan bära den? Troligtvis inte. Tyckte ändå att den var värd det då den var i riktigt fint skick.
image.jpeg

Men vad fasen har du gjort nu, undrar Roamern. Risk för avundsjuka kanske?
image.jpeg

En mätsticka i trä!? Hur smög sig den in i det Arnholmska hemmet?
image.jpeg

Men kolla, visdomsord. "En begravning är inte en dag i livet... Utan hela livet på en dag". Nu börjar min Roamer bli fundersam, varför har jag skickat efter visdomsord?
image.jpeg

Hoppsan, det fanns visst mer i paketet. En klump av något slag?
image.jpeg

Jo! En GHC Kronograf. Om man tyckte att Roamern var svår att få tag i information om, är detta en betydligt svårare nöt att knäcka. Det jag har kommit fram till är att GHC står för Gorgerat Horological Company. Skulle gissa på att den är tillverkad sent 60-tal, men har inga direkt referenser för det.
image.jpeg

Den innehåller ett Valjoux 7733, och går utan problem. Kronograf-funktionen fungerar klockrent. :cigar:
image.jpeg

Här med båda nykomlingarna bredvid varandra. GHC'n kommer gå varm på handleden, det kan jag lova.
image.jpeg


Tack @hejhå och @mofo för smidiga affärer och bra klockor!
 
Som vanligt är det farligt att vistas i Köp&Sälj-delen på forumet. Vad är det jag har fått hem då? Något blått?
image.jpeg

Jaså, något perverst inpackat i bubbelplast. Vad annars :angel:
image.jpeg

Nej men kolla! Inuti låg det trots allt en klocka.
image.jpeg

Det är alltså en Roamer 522. Ganska svår att hitta information om, men de slutade tillverkas i mitten på 70-talet.
image.jpeg

Det svarta armbandet är original. Notera att det bruna som sitter på just nu inte riktigt lirar.
image.jpeg

Tyvärr behöver den en service, då den inte riktigt går som den ska. Det var inga nyheter dock, det var tydligt specat i annonsen. Kommer jag att serva den och sedan bära den? Troligtvis inte. Tyckte ändå att den var värd det då den var i riktigt fint skick.
image.jpeg

Men vad fasen har du gjort nu, undrar Roamern. Risk för avundsjuka kanske?
image.jpeg

En mätsticka i trä!? Hur smög sig den in i det Arnholmska hemmet?
image.jpeg

Men kolla, visdomsord. "En begravning är inte en dag i livet... Utan hela livet på en dag". Nu börjar min Roamer bli fundersam, varför har jag skickat efter visdomsord?
image.jpeg

Hoppsan, det fanns visst mer i paketet. En klump av något slag?
image.jpeg

Jo! En GHC Kronograf. Om man tyckte att Roamern var svår att få tag i information om, är detta en betydligt svårare nöt att knäcka. Det jag har kommit fram till är att GHC står för Gorgerat Horological Company. Skulle gissa på att den är tillverkad sent 60-tal, men har inga direkt referenser för det.
image.jpeg

Den innehåller ett Valjoux 7733, och går utan problem. Kronograf-funktionen fungerar klockrent. :cigar:
image.jpeg

Här med båda nykomlingarna bredvid varandra. GHC'n kommer gå varm på handleden, det kan jag lova.
image.jpeg


Tack @hejhå och @mofo för smidiga affärer och bra klockor!
Haha, rolig öppning.
Hoppas du trivs med båda och stort grattis.
 
Ögonen för klockor som inte var av parfymklass öppnades när jag ärvde min morfars Omega Seamaster Cosmic från sent 60-tal. Slet den under hela gymnasietiden och kan väl lugnt säga att märkena som finns är planterade av mig. Efter en helservice på den kände jag att den inte längre kunde användas som daglig beater. Jag behövde alltså något annat.
sGKTt7t.jpg


Började kika på Seiko i alla prisklasser och blev väldigt sugen på MM300. Samtidigt lockade ju omega. Ville gärna ha begagnat, men samtidigt inte genomslitet då det ju finns en stor charm i att själv sätta alla märken. Självklart skulle den vara automatisk och på stållänk för att komplettera dressaren. Gick några månader av letande och några bud hit och dit, bland annat på en Stowa seatime från ebay, innan jag slog till på en kvarts klocka!?
Slutsats? När något känns helrätt så är all bets off. En Omega Seamaster professional pre bond full size från tidigt 90-tal i mint condition. Köpt här på forumet av Rogart-63 som förövrigt bjöd på riktigt bra service som säljare.
aSBbjrK.jpg

ueZoTq7.jpg

7cnxfB1.jpg

mFOkaZu.jpg

VZfkEd4.jpg


:Nu Jarl sandin för att korta länk samt trycktesta den för framtida diskbad.
 
  • Lug width 20 mm
  • Rotating bezel with Ceramic bezel insert
  • Flat Sapphire crystal with AR coating
  • Superluminous hands & dial
  • Screw-down crown (7mm) @ 3H position
  • Solid screw-down caseback
  • Tapered solid stainless steel bracelet with clasp
  • 30 ATM water resistant
  • ETA 2824-2 Movement
  • Each watch is individually numbered
http://www.astorion.com/watches.php

Jag har ingen kommentar ang priset men detta är vad de begärde iaf ;)
Ser ut som något man kan hitta hos ur och penn för 200kr, tyvärr.
 
Ögonen för klockor som inte var av parfymklass öppnades när jag ärvde min morfars Omega Seamaster Cosmic från sent 60-tal. Slet den under hela gymnasietiden och kan väl lugnt säga att märkena som finns är planterade av mig. Efter en helservice på den kände jag att den inte längre kunde användas som daglig beater. Jag behövde alltså något annat.
sGKTt7t.jpg


Började kika på Seiko i alla prisklasser och blev väldigt sugen på MM300. Samtidigt lockade ju omega. Ville gärna ha begagnat, men samtidigt inte genomslitet då det ju finns en stor charm i att själv sätta alla märken. Självklart skulle den vara automatisk och på stållänk för att komplettera dressaren. Gick några månader av letande och några bud hit och dit, bland annat på en Stowa seatime från ebay, innan jag slog till på en kvarts klocka!?
Slutsats? När något känns helrätt så är all bets off. En Omega Seamaster professional pre bond full size från tidigt 90-tal i mint condition. Köpt här på forumet av Rogart-63 som förövrigt bjöd på riktigt bra service som säljare.
aSBbjrK.jpg

ueZoTq7.jpg

7cnxfB1.jpg

mFOkaZu.jpg

VZfkEd4.jpg


:Nu Jarl sandin för att korta länk samt trycktesta den för framtida diskbad.
Grymt fin klocka! Grattis!
 
Tillbaka
Topp