• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Paketöppning på en söndag, kan det bli bättre? Ja det kan det, när det är två paket i ett! :woot:
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg Nu ska man bara bestämma sig för vilken, o_O Kanske behåller bägge :angel:
 
Snygg som fan! Får man fråga var du köpt den och vad du fick betala? Lite sugen själv på exakt samma ref.

Tackar!
Jag köpte den av en handlare på C24 som hade goda referenser både här och på andra forum.

Var förbi Nymans Ur dagen innan jag la ordern, men de kunde inte bekräfta leveranstid. Då fick det bli C24 vilket jag inte ångrar. Förutom omgående leverans sparade jag även nästan 25% mot listpris i Sverige.
 
Tackar!
Jag köpte den av en handlare på C24 som hade goda referenser både här och på andra forum.

Var förbi Nymans Ur dagen innan jag la ordern, men de kunde inte bekräfta leveranstid. Då fick det bli C24 vilket jag inte ångrar. Förutom omgående leverans sparade jag även nästan 25% mot listpris i Sverige.
Gratulerar, riktigt fin klocka. Är dock smått orolig för att jag kommer uppleva den något stor. Är van vid 40mm Rolex och nedåt. Vad tycker du gällande storlek och känsla?
 
Gratulerar, riktigt fin klocka. Är dock smått orolig för att jag kommer uppleva den något stor. Är van vid 40mm Rolex och nedåt. Vad tycker du gällande storlek och känsla?

Jag har hoppat lite mellan storlekarna.
Innan denna hade jag 36 mm Datejust och innan dess en 42mm IWC.

Denna bärs mindre än 42mm tycker jag. Däremot bygger den en del på höjden så ibland kan det vara tajt under manschetten, men en Panerai vill man ju ändå inte gömma :cool:
 
Blir lite spammande idag med dessa bilder på dagens paket.
För en månad sen hittade jag www.undonewatches.com och gjorde en beställning på en full custom klocka.
För lite mer än 2 veckor sen var vi klara med lite mailande ang. designen och idag kom paketet fram. Var lite ivrig så tog bara foton på själva klockan.
Gjort både custom glasbaksida samt urtavla. Vart precis som jag tänkte. Enda att anmärka är väl armbandet som jag tyckte var lite hårt och klumpigt så satte på ett nato.
IMG_20160906_171139.jpg
IMG_20160906_171005.jpg
 
Ögonen för klockor som inte var av parfymklass öppnades när jag ärvde min morfars Omega Seamaster Cosmic från sent 60-tal. Slet den under hela gymnasietiden och kan väl lugnt säga att märkena som finns är planterade av mig. Efter en helservice på den kände jag att den inte längre kunde användas som daglig beater. Jag behövde alltså något annat.
sGKTt7t.jpg


Började kika på Seiko i alla prisklasser och blev väldigt sugen på MM300. Samtidigt lockade ju omega. Ville gärna ha begagnat, men samtidigt inte genomslitet då det ju finns en stor charm i att själv sätta alla märken. Självklart skulle den vara automatisk och på stållänk för att komplettera dressaren. Gick några månader av letande och några bud hit och dit, bland annat på en Stowa seatime från ebay, innan jag slog till på en kvarts klocka!?
Slutsats? När något känns helrätt så är all bets off. En Omega Seamaster professional pre bond full size från tidigt 90-tal i mint condition. Köpt här på forumet av Rogart-63 som förövrigt bjöd på riktigt bra service som säljare.
aSBbjrK.jpg

ueZoTq7.jpg

7cnxfB1.jpg

mFOkaZu.jpg

VZfkEd4.jpg


:Nu Jarl sandin för att korta länk samt trycktesta den för framtida diskbad.
Grattis!
För övrigt, Omegan är riktigt stilren på det gröna lädret! Skulle lätt handlat den, förstår att du inte vill sälja dock..
 
Grattis!
För övrigt, Omegan är riktigt stilren på det gröna lädret! Skulle lätt handlat den, förstår att du inte vill sälja dock..
Tack! Nej den kommer tyvärr stanna i min ägo, inte svårt att hitta på ebay dock under seamaster cosmic för rimliga pengar i bra skick. Se upp för polerade och ompläterade ex dock! Bandet är inköpt från hirsch och är inte heller det allt för svårt att få tag på!

Men måtte jävulen ta dig om du postar runt bilder sedan. Jag har copyright! ;):stop:
 
Hej!
Efter att, av någon outgrundlig anledning, snöat in på komplikationen "day-date" var det bara en tidsfråga (!) innan det skulle bli ett köp. När jag säger "day-date" menar jag den varianten där dagen är placerad "klockan 12".
Ja, det finns faktiskt alternativ till Rolex i detta fall, även om många naturligtvis inte anser det. För min del är jag inte riktigt en vän av "bubblan", vilket gjorde att Rollen föll bort direkt. Surfande ledde till följande länk: http://timetransformed.com/2014/11/26/top-ten-day-date-watches/ där mitt öga fann vad min hjärna och handled önskade.
IMG_0433.JPG
IMG_0434.JPG
IMG_0435.JPG
IMG_0436.JPG
IMG_0437.JPG
IMG_0440.JPG
IMG_0458.JPG
IMG_0462.JPG

Alltså en Certina DS-1 Day Date. Som jag hoppades satt den som en smäck.
Dags att jaga nästa!!
Ha en grym helg!!
 
Hej!
Efter att, av någon outgrundlig anledning, snöat in på komplikationen "day-date" var det bara en tidsfråga (!) innan det skulle bli ett köp. När jag säger "day-date" menar jag den varianten där dagen är placerad "klockan 12".
Ja, det finns faktiskt alternativ till Rolex i detta fall, även om många naturligtvis inte anser det. För min del är jag inte riktigt en vän av "bubblan", vilket gjorde att Rollen föll bort direkt. Surfande ledde till följande länk: http://timetransformed.com/2014/11/26/top-ten-day-date-watches/ där mitt öga fann vad min hjärna och handled önskade.
IMG_0433.JPG
IMG_0434.JPG
IMG_0435.JPG
IMG_0436.JPG
IMG_0437.JPG
IMG_0440.JPG
IMG_0458.JPG
IMG_0462.JPG

Alltså en Certina DS-1 Day Date. Som jag hoppades satt den som en smäck.
Dags att jaga nästa!!
Ha en grym helg!!
Snyggt.
 
Tillbaka
Topp