Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då var det äntligen dags för mig att få ett efterlängtat paket.
Direkt från pastaland utan omvägar.
Kartong i kartong, kan ju inte bli bättre?
Vilket klocka! Finishen generellt är superb och som lume-älskare måste jag säga att jag är blown away...
Helt rätt! Har inte hunnit ställa länken och om något är värre än att missa en wristshot, är det när länken bara hängerGrattis till dinkan! Men fick vi inget wristshot?
Riktigt fin.. Stort grattisPlockade upp den här häromdagen. Perfekt boett, perfekt länk utan stretch men med snyggt vardagsslitage samt perfekt patina på tavla och visare!
Blir inte så mycket snyggare med safir och vitguldsindex.
I like...Då var det äntligen dags för mig att få ett efterlängtat paket.
Direkt från pastaland utan omvägar.
Kartong i kartong, kan ju inte bli bättre?
Vilket klocka! Finishen generellt är superb och som lume-älskare måste jag säga att jag är blown away...
Underbar, snygg och maskulin, stort grattis!Första av denna kategori och märke, ganska nöjd än så länge
Armbandet ska nog bytas ut mot en antracit mörk grå så blir det perfekt, skål
Jag har alltid varit lite extra svag för de blåa. Men grönt är också skönt...
Jag hade ju min gamla på mig. Han öppnade en ny sunburst. Var hemma och bytte
Har tröttnat på både den gröna och den blåa flera gånger och sålt dem, för att sen köpa igen. Nu tänkte jag att jag ska behålla ett "grundpaket" svart, grön, blå g/s och pepsi.Jag har alltid varit lite extra svag för de blåa. Men grönt är också skönt...
Ja fet räcker med att något snyggt dyker upp så är strategier och logiskt tänkande som bortblåst. Vi människor är så simpla.Har tröttnat på både den gröna och den blåa flera gånger och sålt dem, för att sen köpa igen. Nu tänkte jag att jag ska behålla ett "grundpaket" svart, grön, blå g/s och pepsi.
Men man får säkert nya idéer snart.
Roligt att det blev lyckatBlev en överraskning till tjejen:
Har under en längre tid försökt få in henne på klockspåret men utan lycka...
Men tänker att med en egen klocka för hennes del så förhoppningsvis kan detta bana väg för ev klockköp för min del!
Kraven var enkla:
- Elegant klocka som passar på jobb/fest.
- Färgad urtavla.
- "Inte en sån klocka som stannar om man inte har den på armen" (hennes ord, inte mina).
Landade tillslut på en SS Royal Steel Classic II Lady.
32 mm, bra kombination mellan diskret jobbklocka/elegant festklocka.
Färgad tavla, ljusrosa.
Quartz, fördel stannar förhoppningsvis inte på en väldigt massa år
Summa summarum så har jag en väldigt glad tjej hemma som förhoppningsvis kommer få lite mer förståelse för mitt "sjuka" klockintresse.
Tillsammans med EXP II:
Edit:
Stort tack till @hook som hjälpte med köpet! Evigt tacksam.
Bra val. Ser ut att sitta fint! Listpris?Blev en överraskning till tjejen:
Har under en längre tid försökt få in henne på klockspåret men utan lycka...
Men tänker att med en egen klocka för hennes del så förhoppningsvis kan detta bana väg för ev klockköp för min del!
Kraven var enkla:
- Elegant klocka som passar på jobb/fest.
- Färgad urtavla.
- "Inte en sån klocka som stannar om man inte har den på armen" (hennes ord, inte mina).
Landade tillslut på en SS Royal Steel Classic II Lady.
32 mm, bra kombination mellan diskret jobbklocka/elegant festklocka.
Färgad tavla, ljusrosa.
Quartz, fördel stannar förhoppningsvis inte på en väldigt massa år
Summa summarum så har jag en väldigt glad tjej hemma som förhoppningsvis kommer få lite mer förståelse för mitt "sjuka" klockintresse.
Tillsammans med EXP II:
Edit:
Stort tack till @hook som hjälpte med köpet! Evigt tacksam.
Tack. Riktigt nöjd med storleken då alternativet var en 36 mm men denna satt perfekt! 14.600:-Bra val. Ser ut att sitta fint! Listpris?
Plockade upp den här häromdagen. Perfekt boett, perfekt länk utan stretch men med snyggt vardagsslitage samt perfekt patina på tavla och visare!
Blir inte så mycket snyggare med safir och vitguldsindex.
Enda sedan jag reggade mig här för några månader sedan har suget efter en till klocka ökat markant. Har länge velat och funderat över vad jag skulle köpa för något, men en till Rolex att komplettera min sub-c kändes givet.
Hittade denna på blocket tidigare i veckan och bestämde mig för att hugga till, så tidigare idag tog jag en tur till Borås och hämtade denna skönhet:
Så vad gömmer sig där i?
Det är en Datejust 16234 som är utplockad -98 hos Rob Engström.
Självklart en wristshot också! Hittills är jag sjukt nöjd
Visst är det! Tackar, låter som en bra klubbVit tavla är bra läckert. Grattis till fin klocka och välkommen till DJ 16234-klubben
Visst är det! Tackar, låter som en bra klubb
Enda sedan jag reggade mig här för några månader sedan har suget efter en till klocka ökat markant. Har länge velat och funderat över vad jag skulle köpa för något, men en till Rolex att komplettera min sub-c kändes givet.
Hittade denna på blocket tidigare i veckan och bestämde mig för att hugga till, så tidigare idag tog jag en tur till Borås och hämtade denna skönhet:
Så vad gömmer sig där i?
Så vad gömmer sig där i?
Helt rätt, tröttnar aldrig på det blå. Grattis!Äntligen!! Var uppe i Stockholm i helgen och hämtade hem denna godingen. Årsmodell 2015 och köpt här på KS..
Tack så mycket! Svårt att slita blicken från den.Helt rätt, tröttnar aldrig på det blå. Grattis!
Äntligen!! Var uppe i Stockholm i helgen och hämtade hem denna godingen. Årsmodell 2015 och köpt här på KS..
Tack, tack! Vart på jakt efter en ett tag nu.Inte dum alls, grattis!
Iwc mark XVI ifrån 2009 full set och då menar jag allt! Kunde inte vara mer nöjd den är i super fint skick och ser ut som ny