Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt. Grattis!Plockade upp den här idag! Helnöjd
Har sjukt svårt med att bära dykare på fjället. Hade en Explorer tidigare men det kändes bara fel av någon konstig anledning.
Sitter perfekt Grattis!Plockade upp den här idag! Helnöjd
Tack Den är absolut inte fel, men jag gillar inte att åka snowboard/längdskidor med länk. Plus att jag inte är något större förtjust i RubberB och dylikt på Rolex det skall vara länk. Men ja skall man ha en Rolex på fjället så vet du svaret. På Iwcn kommer jag nog inte vara lika strikt (ännu iaf). Men jag är sugen på en Explorer igen så är det sagtHur sjutton kan en Explorer kännas fel på fjället? Det är ju för tusan det den är gjord för! Grattis iaf!
Grattis. Rolig box. Hur stor är lådan?Har precis fått hem 1/3 av mina beställda ur, först ut Stowa Marine Original Blue Limited. Uppfyller mina förväntningar och jag är mycket nöjd. Grymt snygg/ren i mina ögon, ett trevlig klocka helt enkelt. Inget speciellt verk (ETA), dock med trevlig finish och något modifierat av Stowa. Bilderna är i ordning: Stowa officiellt sen tre halvsunkiga iPhonebilder (originalbox, med skjorta/kavaj, handled). Blir ytterligare paketöppning senare i veckan ifall FedEx håller vad de lovar.
Tackar. Boxen är 170 mm * 110 mm * 70 mm så "halvliten" kanske är en vettig beskrivning.Grattis. Rolig box. Hur stor är lådan?
Grattis. Rolig box. Hur stor är lådan?
Ha, ha. Jag skrev visst fel i min fråga. Jag undrade egentligen hur stor klockan är?Tackar. Boxen är 170 mm * 110 mm * 70 mm så "halvliten" kanske är en vettig beskrivning.
Tack!Förmodligen den snyggaste Breitling jag någonsin sett.
Förmodligen för att den inte är så äckligt vulgär som 99 % av deras utbud.
Lagom exalterad när nya klockan kom så glömde dokumentera öppningen från start. Många förstår nog känslan!
En skrynklig Fed ex kartong följdes av ett fint paketer
Följ utav en kul bonus: En låda! Någon som inte var avtalat att jag skulle få. Fel för klockan förvisso
I paketet doldes min första riktiga guldklocka. En Rolex Day Date Bark Finish med den sjukt snygga blue degradé diamond tavlan. Något krackelerad men det syns betydligt mer på bilderna och förhoppningsvis inte något jag stör mig på allt för mycket!
Nu ska man iväg för att kolla gången, trycktesta, justera länken .. och kanske byta till svenska dagar
Haha, ok. Klockan är 41 mm med 50,2 mm lug-to-lug och 12 mm hög till toppen på glaset, så precis på gränsen storleksmässigt för mig. Väger in på drygt 80g med krokodil och deployment buckle.Ha, ha. Jag skrev visst fel i min fråga. Jag undrade egentligen hur stor klockan är?
Boxen är fortfarande rolig.
Jo absolut, det finns mer vulgära klockor på marknaden, men Breitlings designspråk är inte min slice of pie för det mesta. Din var dock "diskret" och snygg.Tack!
Håller dock inte med dig om Breitlings övriga utbud då jag anser att det finns bra mycket mer vulgära klockor därute, men smaken är ju som baken dvs. delad.
Jag gillar!Kom paket från Kuala lumpur igår, order från watches88, utanför min dörr på under en vecka. Superbra packat, grym service vid kontakt med Luis hos dom. Känns toppen inför helgen!!
Orient oyster, haters gonna hate! Jag diggar. Min femte Orient, denna är definitivt en keeps, supernöjd!
T-röd tar garanterat bort det, frågan är om det skadar plasten, annars skulle jag nog gnugga med lite jif/vimBillig skitlåda kom med posten idag. Man får uppenbarligen vad man betalar för.
För stora kuddar och bubblig plast drar ner helhetsintrycket rejält.
Hur får man bort gamla klisterlappsrester från plast förresten?
Glittrigt. Men du det där är väl ingen MJ utan en MbMJ?Här kommer nåt man inte ser varje dag här!
Vanligtvis brukar vi avråda från köp, men tro mig, jag har försökt. Inga argument gick att övertyga dottern (10 år) med... Dykare var inget man vill ha.
- Automatisk klocka? Vadå sa du? Varför då?
- Jamen, hur ska klockan se ut då?
- Den ska va blingig.
- Okej...
En stunds surfande.
- Denna?
- Nej, inte guldig. Men den va fin! Med diamanter och allt! En sån vill jag ha!
Okej, någon veckas väntan, och idag var det äntligen dags att hämta paketet.
- Vänta lite nu så pappa hinner med.
- Ska du hålla på och fota nu?
-Mmmm...
Så på barns vis. Krasch och bang
Inuti fanns en till kartong.
Men plasten var svår att få upp.
- Hämta en sax, säger pappa.
-Jag tar en gaffel...
Och fram kommer en klocka.
Blingig
Med "diamanter och allt"!
Breitling, ni kan slänga er i väggen
Med denna belamras kanske inte badrumspegeln lika länge framgent eller inte...
Pappa provar och konstaterar att den var alldeles för stor. För honom...
Bäst att ställa in den rejält. Well done. Passar på en dockarm...
Men så: Viòla! Där sitter den på plats! Ett nöjt leende och "Tack pappa!", från dottern.
Tycker bilden blev väldigt fin faktiskt. Kanske skulle skaffa en MJ själv
Tack för oss!
Visst, glittrigt så det förslår. Passar perfektGlittrigt. Men du det där är väl ingen MJ utan en MbMJ?
Mammas gamla knep funkar alltid. En bit kontorstejp rätt över kladdet som sitter kvar. Dra bort tejpen. Sätt dit den igen. Dra bort. Sätt dit. Dra bort.... Byt till fräsch tejp efter ett tag. Upprepa. Sedan är kladdet ett minne blott. Och inga skador på materialet under, om det inte är papper förstås.Billig skitlåda kom med posten idag. Man får uppenbarligen vad man betalar för.
För stora kuddar och bubblig plast drar ner helhetsintrycket rejält.
Hur får man bort gamla klisterlappsrester från plast förresten?
Mammas gamla knep funkar alltid. En bit kontorstejp rätt över kladdet som sitter kvar. Dra bort tejpen. Sätt dit den igen. Dra bort. Sätt dit. Dra bort.... Byt till fräsch tejp efter ett tag. Upprepa. Sedan är kladdet ett minne blott. Och inga skador på materialet under, om det inte är papper förstås.
Värm dessutom (försiktigt) klisterlapparna först. Med hårtork eller tändare.
Oj den påminner ju om en rolexKom paket från Kuala lumpur igår, order från watches88, utanför min dörr på under en vecka. Superbra packat, grym service vid kontakt med Luis hos dom. Känns toppen inför helgen!!
Orient oyster, haters gonna hate! Jag diggar. Min femte Orient, denna är definitivt en keeps, supernöjd!
Va? Ne nu är du väl endå ute och cyklar? Haha lite likt är det väl, är man pappaledig, måste ha nya vinterdäck, bilförsäkringen ska betalas osv så är en orient en bra kompromiss hade väldigt gärna haft en daydate men som det ser ut idag så går det inte ihop, men nån gång kanske!Oj den påminner ju om en rolex