• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Om du upplever att de inte är trevliga, då är det väl ett problem. Men jag tror som sagt att många kliver in och köper stålrolex och förväntar sig att butiken ska dra ut röda mattan och bjuda på skumpa etc.. :)

Däremot ska man ju alltid känna sig välkommen och känna att man är uppskattad som kund, även om man får ha förståelse för att ett ställe som Bergströms kanske inte ser på en affär på 47k som en lika stor grej som man själv gör. Har sett dem kränga klockor för 400k med köparen hängandes över disken som att det var en t-shirt som handlades.
Det där är ett skitsvårt kapitel, när kundens upplevelse av sig själv som" storkund" med alla de förväntningar det för med sig (i min branch oftast förknippat med förväntningar om "mängdrabatt" ) inte rimmar riktigt med butikens uppfattning och verklighet. Köpte själv en Explorer idag, inte heller världens största affär men mycket pengar för mig. Tyckte tjejen på Bergströms (Malmö) lade det på en schysst nivå. Ingen röda matta och fjäsk men signalerade klart och tydligt att vi kunde ta vår tid med justering, visa länkfunktion mm fastän hon hade fler kunder som uppenbart väntade. Inte hela världen men signalerade klart att jag var viktig kund. Det tycker jag är en bra upplevelse.

Det där är ett skitsvårt kapitel, när kundens upplevelse av sig själv som" storkund" med alla de förväntningar det för med sig (i min branch oftast förknippat med förväntningar om "mängdrabatt" ) inte rimmar riktigt med butikens uppfattning och verklighet. Köpte själv en Explorer idag, inte heller världens största affär men mycket pengar för mig. Tyckte tjejen på Bergströms (Malmö) lade det på en schysst nivå. Ingen röda matta och fjäsk men signalerade klart och tydligt att vi kunde ta vår tid med justering, visa länkfunktion mm fastän hon hade fler kunder som uppenbart väntade. Inte hela världen men signalerade klart att jag var viktig kund. Det tycker jag är en bra upplevelse.
Instämmer. Man vill att de tar sig tid och att de visar att man är viktig.

Det ska vara lite kul att köpa i butik. :)

Inleder helgen med att plocka ut en helt ny 116000.
IMG_1486.JPG
IMG_1487.JPG
IMG_1488.JPG
helt makalös grym klocka, älskar den blåa tavlan. Dock så var det första gången och sista gången jag handlar på Bergströms ur Gbg, riktigt tråkig bemötande och dålig service. För mig är det stort att köpa en helt ny rolex men för dom så kändes det som om man handla en billig ur & penn klocka
Jag har aldrig köpt något från Bergströms, men blivit mycket respektfullt bemött de tre gånger jag varit där. Ta det inte så allvarligt. Gå tillbaka och säg att du är lite tjurig och vill ha något, minst en semla.

Jag har aldrig köpt något från Bergströms, men blivit mycket respektfullt bemött de tre gånger jag varit där. Ta det inte så allvarligt. Gå tillbaka och säg att du är lite tjurig och vill ha något, minst en semla.
Bergströms Uppsala är riktiga pappskallar - var in i butiken ett antal år sedan (borde varit runt 2004) och skulle spontanhandla en 14060. Det stod två biträden i kassan som såg väldigt besvärade ut tills jag yppade mitt spörsmål - då vände de på smilbanden (trots att dom såklart inte hade den inne).

I övrigt är de helt tappade när det kommer till service - de uppskattade nyligen en standardservice på min 116520 att ligga på 12-14ksek = Idioter i min bok!!

Bergströms Uppsala är riktiga pappskallar - var in i butiken ett antal år sedan (borde varit runt 2004) och skulle spontanhandla en 14060. Det stod två biträden i kassan som såg väldigt besvärade ut tills jag yppade mitt spörsmål - då vände de på smilbanden (trots att dom såklart inte hade den inne).

I övrigt är de helt tappade när det kommer till service - de uppskattade nyligen en standardservice på min 116520 att ligga på 12-14ksek = Idioter i min bok!!
Där har jag aldrig varit så jag har inga åsikter, men en service på en Daytona kostar väl från 12000 kr och uppåt vad jag sett eller varför är de idioter?

Där har jag aldrig varit så jag har inga åsikter, men en service på en Daytona kostar väl från 12000 kr och uppåt vad jag sett eller varför är de idioter?
Att en standardservice kostar 12000 kr är däremot nära idioti och det är en fråga som berör mig och intresserar. Vem gör det lika bra till ett lägre pris?

Nåväl - tar man 12ksek för en standardservice av en daytona har man ingen verklighetskoppling, vilket i min bok kvalificerar in en i idiotfacket!

Senast ändrad:
Att en standardservice kostar 12000 kr är däremot nära idioti och det är en fråga som berör mig och intresserar. Vem gör det lika bra till ett lägre pris?
Bor du eller har möjlighet att ta dig till sthlm så är det bara RobEngström som gäller - och RobE gör det för 5ksek mindre (dags dato).. RobE är garanterat även bättre än Bergströms Uppsala då Berg.Uppsala sannolikt aldrig får in Daytonor för service vilket sannolikt förtar deras servicevana..

Tack, då förstår jag helt och fullt. Jag startade Servicekostnadstråden idag just för jag vill folk med erfarenhet ska ge den på ett ställe så alla kan läsa och vi andra kan lära.

Grattis, riktigt fin! Har för övrigt upplevt liknande bemötande på Bergströms i Malmö. Har inte köpt där, mest för att de var så pass nonchalanta och gränsvis otrevliga när man var där för "enklare" ärenden såsom trycktester :stop:
Trist att höra. Jag måste säga att jag upplevt ett rätt bra och trevligt bemötande, både vid köp och tittar hos Bergströms i Malmö. Huke känns lite mer misstänksamma och oklara.

IMG_1486.JPG
IMG_1487.JPG
IMG_1488.JPG
helt makalös grym klocka, älskar den blåa tavlan. Dock så var det första gången och sista gången jag handlar på Bergströms ur Gbg, riktigt tråkig bemötande och dålig service. För mig är det stort att köpa en helt ny rolex men för dom så kändes det som om man handla en billig ur & penn klocka
Fantastiskt vacker klocka måste jag också säga! För egen del har jag lite svårt för den stora rolexloggan högst upp på en del modeller dock. Tavlan är riktigt härlig!

Trist att höra. Jag måste säga att jag upplevt ett rätt bra och trevligt bemötande, både vid köp och tittar hos Bergströms i Malmö. Huke känns lite mer misstänksamma och oklara.
Tyckte bara de var så tvära på Bergströms... Däremot tyckte jag Huke var 10 resor bättre. Var där i somras för att fråga lite om GSOTM och prova en PO, slutade med att två säljare och en urmakare engagerade sig (och inte för att jag var en pain in the ass :p).

Tyckte bara de var så tvära på Bergströms... Däremot tyckte jag Huke var 10 resor bättre. Var där i somras för att fråga lite om GSOTM och prova en PO, slutade med att två säljare och en urmakare engagerade sig (och inte för att jag var en pain in the ass :p).
Men varje gång man är inne på Huke med en klocka man inte köpt där är det liksom lite tradigt att de ska behöva påpeka att klockan inte är köpt där... gör dom varje gång. Då man inte bott i trakterna mer än ett kort tag känns det väldigt underligt att de behöver konstatera det högt. Sätt upp en lapp på dörren om att ni bara befattar er med klockor köpta här (och indirekt då folk som är födda, uppvuxna och bosatta i Skåne-regionen).

Men varje gång man är inne på Huke med en klocka man inte köpt där är det liksom lite tradigt att de ska behöva påpeka att klockan inte är köpt där... gör dom varje gång. Då man inte bott i trakterna mer än ett kort tag känns det väldigt underligt att de behöver konstatera det högt. Sätt upp en lapp på dörren om att ni bara befattar er med klockor köpta här (och indirekt då folk som är födda, uppvuxna och bosatta i Skåne-regionen).
Jaså, det har jag inte upplevt. Tråkigt om det är så, tycker man borde uppskatta att kunden ber om hjälp hos dem oavsett ärende. Möjligtvis skulle det ju kunna leda till framtida köp där...

Jaså, det har jag inte upplevt. Tråkigt om det är så, tycker man borde uppskatta att kunden ber om hjälp hos dem oavsett ärende. Möjligtvis skulle det ju kunna leda till framtida köp där...
Onekligen. Gissa att det beror på att det går sådär för dem just pga föråldrad affärsmodell och stressen över det går ut över kunder vilket blir en nedåtgående spiral.

Tänkte för första gången dela med mig av en Paketöppning på KS :) ber på förhand om ursäkt för halvdassiga mobilbilder då jag inte äger någon vettig kamera!
Efter att ha besökt klockmaster i Globen och klämt och känt lite på GS förra lördagen vart ett köp helt enkelt oundvikligt! Bearbetade min fru intensivt i en veckas tid, sen bar det åter av till Globen. Har nu varit ägare till en Grand seiko sbgr097 i ganska precis ett dygn och jag älskar den! Klockan släpptes förra året som en del i Grand seikos 55 års jubileum och är limitiderad i 500 ex. Här kommer lite bilder :D
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Lådan osar kvalitet, det bådar gott :)
image.jpeg

Här har vi underverket !
image.jpeg

Storleken på 42mm passar mig perfekt då jag gillar lite större klockor. Den är klockren till jeans och t-shirt vilket jag oftast bär, och tror den kommer funka fint det fåtal gånger om året då jag tar på mig en kostym :) Den midnattsblå urtavlan med små GS symboler är grym och kommer inte alls till sin rätt på bilderna. Den måste helt enkelt upplevas :D
image.jpeg

Avslutar med en bild på baksidan som jag tycker är sjukt läcker :) Nu tackar jag för mig och återgår till klockgosandet!

Tänkte för första gången dela med mig av en Paketöppning på KS :) ber på förhand om ursäkt för halvdassiga mobilbilder då jag inte äger någon vettig kamera!
Efter att ha besökt klockmaster i Globen och klämt och känt lite på GS förra lördagen vart ett köp helt enkelt oundvikligt! Bearbetade min fru intensivt i en veckas tid, sen bar det åter av till Globen. Har nu varit ägare till en Grand seiko sbgr097 i ganska precis ett dygn och jag älskar den! Klockan släpptes förra året som en del i Grand seikos 55 års jubileum och är limitiderad i 500 ex. Här kommer lite bilder :D
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Här har vi underverket !
image.jpeg

Storleken på 42mm passar mig perfekt då jag gillar lite större klockor. Den är klockren till jeans och t-shirt vilket jag oftast bär, och tror den kommer funka fint det fåtal gånger om året då jag tar på mig en kostym :) Den midnattsblå urtavlan med små GS symboler är grym och kommer inte alls till sin rätt på bilderna. Den måste helt enkelt upplevas :D
image.jpeg

Avslutar med en bild på baksidan som jag tycker är sjukt läcker :) Nu tackar jag för mig och återgår till klockgosandet!
Snygg klocka. Grattis.

Väldigt efterlängtad! Här följer en bildkavalkad på senaste skatten!
IMG_8470.JPG
IMG_8471.JPG

IMG_8474.JPG
4.JPG

ORIS - BC3 Advanced Day date 42mm ref. 01 735 7641 4263-07 5 22 22G
1.JPG
3.JPG
2.JPG

Oris BC3, 42.00 mm, 1.654 inches, Stainless steel / grey plated
  • MATERIALMulti-piece stainless steel case, grey PVD plated
  • SIZE42.00 mm, 1.654 inches
  • TOP GLASSSapphire, flat, anti-reflective coating inside
  • CASE BACKStainless steel, grey PVD plated, screwed, see-through mineral glass
  • OPERATING DEVICESStainless steel grey PVD plated screw-in security crown
  • WATER RESISTANCE10 bar
  • INTERHORN WIDTH22 mm
  • Automatic winding day date
    • NUMBEROris 735, base SW 220-1
    • DIMENSIONSØ 25.60 mm, 11 1/2’’’
    • FUNCTIONSCentre hands for hours, minutes and seconds, individual date and day windows, instantaneous date and day, date and day corrector, fine timing device and stop-second
    • WINDINGAutomatic winding, bi-directionally rotating red rotor
    • POWER-RESERVE38 hrs
    • VIBRATIONS28’800 A/h, 4 Hz
    • JEWELS26
      • Grey dial
      • LUMINOUS MATERIALIndices and hands Superluminova light old radium
      • STRAP/BRACELETTextile
        • MATERIALBeige textile strap, stainless steel buckle grey PVD plated

IMG_8470.JPG
IMG_8471.JPG

IMG_8474.JPG
4.JPG

1.JPG
3.JPG
2.JPG

• WATER RESISTANCE10 bar
  • INTERHORN WIDTH22 mm
    • FUNCTIONSCentre hands for hours, minutes and seconds, individual date and day windows, instantaneous date and day, date and day corrector, fine timing device and stop-second
    • POWER-RESERVE38 hrs
    • JEWELS26
      • Grey dial
      • STRAP/BRACELETTextile
Kul lösning med dag/datumvisningen. Jag tror inte jag har sett det förut. Grattis till klockan.

IMG_8470.JPG
IMG_8471.JPG

IMG_8474.JPG
4.JPG

1.JPG
3.JPG
2.JPG

• WATER RESISTANCE10 bar
  • INTERHORN WIDTH22 mm
    • POWER-RESERVE38 hrs
    • JEWELS26
      • Grey dial
      • STRAP/BRACELETTextile
Grattis till en mycket snygg klocka!

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Här har vi underverket !
image.jpeg

image.jpeg

Fantastisk! Grattis!

IMG_1486.JPG
IMG_1487.JPG
IMG_1488.JPG
Grattis till klockan! Trist att din upplevelse av AD:n inte va på topp. Har själv varit hos dem flera ggr o alltid blivit bra bemött

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Här har vi underverket !
image.jpeg

image.jpeg

Riktigt snygg! Ska åka in till Globen och titta på den mindre.

Det har blivit ett antal öppningar under året och här kommer en till! Jag säger bara " Bombnedslaget från Basel 2016" så fattar de flesta av er vad som stundar. Nu kör vi utan bromsar och säkerhetsbälten!
Hämta paket
image.jpeg

Full gas hem!
image.jpeg

Välpaketerat!
image.jpeg

Vart tog mitt paket vägen?
image.jpeg

Där är det ju!:)
image.jpeg

Svart pianolack. Mycket lovande...
image.jpeg

Äntligen är den min! Tudor 79500!:hungry:
image.jpeg

image.jpeg

WS
image.jpeg

Lume Shot!
image.jpeg

Jag är överväldigad av det gedigna intrycket som denna pjäs ger. 36mm och inget datum. Det är ett säkert framgångsrecept i min bok.

Tack för att ni läste!

Väldigt snygg. Hur upplever du den i storlek? Har lite mindre handleder men har alltid köpt 38mm - 39mm. Hur som grattis till köpet!

IMG_1486.JPG
IMG_1487.JPG
IMG_1488.JPG
Fantastiskt fin klocka, grattis! Tråkigt att du inte fick ett bra bemötande.

Tillbaka
Topp