• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

snoozarn

Patek
2-Faktor
Trillade in förra veckan.. :)
IMG_20161201_145928.jpg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Skapade en tråd för ett tag sedan en tråd gällande min första Rolex (stod mellan Sub Date samt BLNR). Kan säga att det blev Subben till slut, som jag fick i början av veckan. Så tyvärr är jag några dagar sen med att posta här. Bar klockan direkt från butiken, så ingen riktig "paketöppning". En wristshot (tagen under hemfärden efter klockinköpet) skadar dock aldrig! ;)

IMG_5379.JPG
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Skapade en tråd för ett tag sedan en tråd gällande min första Rolex (stod mellan Sub Date samt BLNR). Kan säga att det blev Subben till slut, som jag fick i början av veckan. Så tyvärr är jag några dagar sen med att posta här. Bar klockan direkt från butiken, så ingen riktig "paketöppning". En wristshot (tagen under hemfärden efter klockinköpet) skadar dock aldrig! ;)

IMG_5379.JPG
Grattis till en verklig klassiker!
 

Klave

Omega
Skapade en tråd för ett tag sedan en tråd gällande min första Rolex (stod mellan Sub Date samt BLNR). Kan säga att det blev Subben till slut, som jag fick i början av veckan. Så tyvärr är jag några dagar sen med att posta här. Bar klockan direkt från butiken, så ingen riktig "paketöppning". En wristshot (tagen under hemfärden efter klockinköpet) skadar dock aldrig! ;)

IMG_5379.JPG
Grattis! Snyggt matchat, funkar till allt verkligen.
 

Gabriel90

Panerai
IMG_2160.JPG
IMG_2159.JPG
IMG_2166.JPG
Letat som en galning, men nu är den äntligen hemma !
Tudor prince date 79280 med silvrig panda tavla.
Sitter otroligt bra på handleden (17,5cm)
Och bärs mindre än vad jag trodde, kanske beror det på att länk inte sitter.
Supernöjd

Tack till Peter på diamond invest !
Härligt att göra affärer med honom
 
Senast ändrad:

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Jag har suktat länge efter den här klockan! Har kommit och gått lite möjligheter men det har inte blivit av av olika anledningar. Men nu! Är den äntligen här! Håll tillgodo :D
IMG_20161207_174839.jpg

En liten spartanskt låda

Kan det vara den ultimata beatern?!?
IMG_20161207_174857.jpg


Oooohhhh öppna!!! Hur är den?!?
IMG_20161207_174906.jpg






Kabooom!!!
IMG_20161207_175504-01.jpeg

Äntligen! :D
IMG_20161207_190023-01.jpeg
IMG_20161208_083619-01.jpeg
IMG_20161208_091414-01.jpeg

Tack för mig! Nu ska jag njuta :D
Stort grattis! En riktig läckerbit. Ser fram emot att få klämma på den;)
 

Skanvik

Cartier
Skapade en tråd för ett tag sedan en tråd gällande min första Rolex (stod mellan Sub Date samt BLNR). Kan säga att det blev Subben till slut, som jag fick i början av veckan. Så tyvärr är jag några dagar sen med att posta här. Bar klockan direkt från butiken, så ingen riktig "paketöppning". En wristshot (tagen under hemfärden efter klockinköpet) skadar dock aldrig! ;)

IMG_5379.JPG
Grattis till fin klocka
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
IMG_1237.JPG
Besök i Skövde. Plockade upp denna och tjatade mig till gummit på köpet... Denna var ju the shit för ett tag sedan... Vad tycker ni som haft den längre eller har alla hunnit sälja sina..? Mycket för pengarna känns det som iaf.
Har kvar min. Dock haft den utlånad i någon/några månader. Använder den på jobbet normalt. Gillar den förutom bezeln. Fjädern i den är så jäkla lätt :)
 

Rolfen

Rolex
Då jag är en vintage snubbe (både till ålder och smak) köper jag sällan nya klockor. Men trots att jag har 100+ klockor jag använder så har suget kommit efter något riktigt lättavläst så jag slipper använda glasögon för att se tiden.
Mondaine1.jpg


Mondaine5.jpg


Mondaine2.jpg


Mondaine3.jpg


Valet föll på en Mondaine Evo A660.30344.11SBB som är en riktig klumpeduns på hela 38mm och ruskigt tydlig. Då mina armar bara är 22cm ;) brukar jag undvika klockor större än 36mm men denna gång var jag som sagt ute efter något riktigt tydligt och lättavläst. Dessutom tycker jag det är skönt att den har ett quartzverk då jag har tänkt använda denna klocka när jag har riktigt viktiga tider att passa. Lättavläst och pålitlig = :)
Mondaine4.jpg
 
Topp