• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Då jag är en vintage snubbe (både till ålder och smak) köper jag sällan nya klockor. Men trots att jag har 100+ klockor jag använder så har suget kommit efter något riktigt lättavläst så jag slipper använda glasögon för att se tiden.
Mondaine1.jpg

Mondaine5.jpg

Mondaine2.jpg

Mondaine3.jpg

Valet föll på en Mondaine Evo A660.30344.11SBB som är en riktig klumpeduns på hela 38mm och ruskigt tydlig. Då mina armar bara är 22cm ;) brukar jag undvika klockor större än 36mm men denna gång var jag som sagt ute efter något riktigt tydligt och lättavläst. Dessutom tycker jag det är skönt att den har ett quartzverk då jag har tänkt använda denna klocka när jag har riktigt viktiga tider att passa. Lättavläst och pålitlig = :)
Mondaine4.jpg
Trevligt. Har en likadan som blivit "väggklocka" på jobbet.

Fick hem en tidig julklapp idag;), en Certina Ds Action. Köpt här på forumet, väldigt fint skick!

Välpaketerat uppskattas
https://i.imgur.com/7KhNNjM.jpg

Lådan
%5BIMG%5Dhttp://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/924/ef6JKv.jpg%5B/IMG%5D

:pompus:
%5BIMG%5Dhttp://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/924/ef6JKv.jpg%5B/IMG%5D

Wristshot
%5BIMG%5Dhttp://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/923/mdZs7L.png%5B/IMG%5D

Nöjd!

Senast ändrad:
Så kom den då äntligen. Dagen då jag Kunde Vandra in på Rob Engström och hämta upp min nya klocka. Känns rätt sjukt med tanke på att den beställdes hösten 2014 så väntetiden har ju inte varit nådig.

Gjorde en snabb tease i Patektråden igår men nu ett dygn senare känns det som en mer gedigen paketöppning kan vara klockan värdig. Behöver nog i sig inte någon beskrivning om ref nr, vilken typ av urverk som sitter i etc. Även om den var svår att få hugg på finns det ju några på forumet redan.

Tyvärr inga bilder inne från Rob men har ändå försökt få med alla delar av både klocka och låda. Tyvärr lite suddiga, möjligt beroende av skakig hand.

IMG_2701.JPG
IMG_2699.JPG
IMG_2682.JPG
IMG_2684.JPG
IMG_2697.JPG
IMG_2688.JPG

Stort tack till @ROB-1832

Bilagor

• IMG_2701.JPG
    IMG_2701.JPG
    85.5 KB · Visningar: 18
  • IMG_2699.JPG
    IMG_2699.JPG
    74.1 KB · Visningar: 16
  • IMG_2682.JPG
    IMG_2682.JPG
    68.9 KB · Visningar: 18
  • IMG_2684.JPG
    IMG_2684.JPG
    61.6 KB · Visningar: 19
  • IMG_2697.JPG
    IMG_2697.JPG
    85.4 KB · Visningar: 17
  • IMG_2688.JPG
    IMG_2688.JPG
    138 KB · Visningar: 18
Så kom den då äntligen. Dagen då jag Kunde Vandra in på Rob Engström och hämta upp min nya klocka. Känns rätt sjukt med tanke på att den beställdes hösten 2014 så väntetiden har ju inte varit nådig.

Gjorde en snabb tease i Patektråden igår men nu ett dygn senare känns det som en mer gedigen paketöppning kan vara klockan värdig. Behöver nog i sig inte någon beskrivning om ref nr, vilken typ av urverk som sitter i etc. Även om den var svår att få hugg på finns det ju några på forumet redan.

Tyvärr inga bilder inne från Rob men har ändå försökt få med alla delar av både klocka och låda. Tyvärr lite suddiga, möjligt beroende av skakig hand.

IMG_2701.JPG
IMG_2699.JPG
IMG_2682.JPG
IMG_2684.JPG
IMG_2697.JPG
IMG_2688.JPG

Vackert! Grattis!
Helt galen väntetid för övrigt..

IMG_2701.JPG
IMG_2699.JPG
IMG_2682.JPG
IMG_2684.JPG
IMG_2697.JPG
IMG_2688.JPG

Två ruggigt bra klockor, grattis båda!

IMG_2701.JPG
IMG_2699.JPG
IMG_2682.JPG
IMG_2684.JPG
IMG_2697.JPG
IMG_2688.JPG

Bra start på dagen:)
Breguet Marine 5817 med vitguldsurtavlan där Breguets berömda svarvade guillochage kommer bäst till sin rätt. Kommer på ett väldigt mjukt och följsamt gummiband. Allt som allt en väldigt detaljrik klocka som andas hög kvalite!
@Denke, jag kan ju inte paketöppna på IG utan först leverera här på KS:D

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Drömlika klockor bägge två, grattis till er!

Tillbaka
Topp